مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

حسین کعبی: برای پیوستن به تیم انگلیسی هفته آینده ایران را ترک می

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران گفت: هفته آینده برای انتقال به لیگ برتر انگلیس، ایران را ترک خواهم کرد.

حسین کعبی درباره شرایط تیم باشگاهی خود تصریح کرد: از سه تیم لیگ برتری انگلیس پیشنهاد دارم. برای آغاز مذاکره هفته آینده راهی این کشور می‌شوم. وی درباره شرایط فعالیتش در ایران اظهار داشت: قراردادم با پرسپولیس به پایان رسیده است. اکنون به پیشنهادات جدیدم فکر می‌کنم.

وی راجع به شایعه انتقالش به تیم علی پروین گفت: این خبرها صحت ندارد. تاکنون هیچ مذاکره‌ای‌ با پروین انجام ندادم. کعبی تاکید کرد: اولویتم برای تیم باشگاهی فعالیت‌ در یک تیم اروپایی است؛ اما چنانچه در ایران بمانم، تنها برای پرسپولیس بازی خواهم کرد. وی درباره شرایط تیم ملی بیان کرد: بازیکنان تمرینات سنگین و فشرده‌ ای را تحمل می‌کنند. امیدوارم تا زمان شروع مسابقات جام ملتها بتوانیم به شرایط آرمانی برسیم. کعبی به دیدار تدارکاتی ایران اشاره کرد و افزود: غنا تیم قدرتمندی است. با توجه به خستگی بازیکنان، فکر نمی‌کنم نتیجه قابل قبولی را مقابل نماینده آفریقایی کسب کنیم.

امیدواریم با درایت کاشانی پرسپولیس به جایگاه واقعی خود دست یابد

کیومرث هاشمی در مراسم معارفه مدیر عامل جدید باشگاه پرسپولیس ابراز امیدواری کرد با درایت حبیب کاشانی این باشگاه به جایگاه واقعی خود در ورزش و فوتبال کشور دست یابد.

درمراسم معارفه حبیب کاشانی که با حضورکیومرث هاشمی معاون سازمان و رییس مرکزتوسعه ورزش قهرمانی، حسن بیادی و نژاد فلاح اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس و تنی چند از کارکنان این باشگاه برگزارشد پس ازانجام مراسم معارفه مدیرعامل جدید باشگاه، کاشانی از بعد ازظهرامروزرسما کار خود را آغاز کرد .

درابتدای این مراسم کیومرث هاشمی با اشاره به روند تغییر و تحولات این باشگاه گفت : پس ازجلسه هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس و با توجه به استعفای محمد حسن انصاریفرد تصمیم براین گرفته شد که مدیرعامل جدید هرچه سریع تر انتخاب و معرفی شود تا باشگاه پرسپولیس با کمترین مشکل احتمالی مواجه شود .

üنمی خواستیم در روند باشگاه خلل ایجاد کنیم

وی ادامه داد : برهمین اساس تصمیم گرفتیم جلسه معارفه مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس را هرچه زودتربرگزارکنیم تا درروند برنامه های جاری این باشگاه خللی وارد نشود .البته تمایل داشتیم دوست عزیزمان محمد حسن انصاریفرد نیز درمراسم معارفه حضور پیدا می کرد که متاسفانه نتوانستیم وی را پیدا کنیم .

-

üدر جلسه ای باشکوه از انصاریفرد تقدیر می شود

هاشمی افزود : باشگاه پرسپولیس یک باشگاه مردمی و باسابقه است و امروزهمه ما باید برای سربلندی و اعتلای این تیم تلاش کنیم . البته برای آنکه از زحمات وتلاش های مدیرعامل سابق این باشگاه تشکر و قدردانی کنیم درنظر داریم درجلسه ای با شکوه از انصاری فرد تقدیر شایسته ای به عمل آوریم .

-

üپرسپولیس باید از حاشیه به دور باشد

رییس مرکز توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای با اشاره به حضورحبیب کاشانی در باشگاه پرسپولیس گفت : امیدوارم با برنامه ریزی و درایت مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس و تاکید برمسایل اقتصادی، مشکلات مالی این باشگاه حل و فصل شود .باشگاه پرسپولیس باید ازحاشیه به دورباشد و درحد مقدورات نسبت به توسعه رشته های دیگر ورزشی نیز وارد عمل شود .
هاشمی افزود : امیدوارم هیئت مدیره جدید باشگاه با توکل برخدای بزرگ و اتحاد و یکدلی در راه سربلندی باشگاه موفق عمل کنند.

-

üبیادی : کار دشواری را پیش رو داریم

درادامه این مراسم حسن بیادی عضوهیات مدیره باشگاه پرسپولیس ضمن تبریک به حبیب کاشانی گفت : کاربسیارسختی پیش رو داریم، چرا که با جوانان و آینده سازان مملکت اسلامی روبرو هستیم و برای آنکه بخواهیم فرهنگ مناسبی را در ورزش و دربین جوانان ایجاد کنیم باید ازخودسازی شروع کنیم تا این فرهنگ دربین ورزشکاران و جوانان کشورمان نهادینه شود .

-

üبه آینده پرسپولیس امیدوارم

وی افزود : با شناختی که از کاشانی دارم به آینده پرسپولیس امیدوارم و یکجا بودن و درکنارهم کارکردن من و کاشانی چیزی جز پیام صلح و دوستی برای پرسپولیس به همراه نخواهد داشت و تمامی تلاش خود را به کارمی گیریم تا این تیم محبوب و پرافتخاربه آنچه شایسته آن است دست یابد .

-

üدست حاشیه سازان را کوتاه می کنیم

بیادی تصریح کرد : اگر امروز در هیئت مدیره پرسپولیس حضورپیدا کرده ایم تنها به خاطراحساس نیازی بود که مطرح شد و تا زمانی که درباشگاه حضور داشته باشیم دست حاشیه سازان را ازاین تیم کوتاه خواهیم کرد .

-

üجبیب کاشانی : سابقه پرسپولیس مسئولیت مرا سنگین می کند

درادامه مراسم معارفه مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس، حبیب کاشانی گفت : خدا را شاکرم که فرصتی دوباره به من داد تا درخدمت مردم باشم و می دانم کاربسیار سخت و دشواری پیش رو خواهم داشت، چرا که خیلی ها با شادی این تیم شاد شده و از شکست و باخت تیم محبوب خود غمگین و دلشکسته می شوند . 40 سال سابقه درخشان درپشت نام پرسپولیس وجود دارد که این مهم مسئولیت ما را چند برابر می کند .

-

üآخرین مدیرعامل پرسپولیس نخواهم بود

وی تصریح کرد : من سیزدهمین مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هستم و مطمئن باشید آخری هم نخواهم بود . این تیم باقی می ماند و من و شما هستیم که زمانی نخواهیم بود. به همین خاطربرای رضای خدا وشادی دل مردم هرآنچه ازدستم برآید انجام خواهم داد وامیدوارم سرخپوشان پایتخت درپایان فصل به آنچه لیاقت دارند دست یابند .

-

üناکامی پرسپولیس را جبران می کنیم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس یادآور شد : اعتقاد دارم اگرتیم خوب و منسجمی را در ابتدای فصل ببندیم 12 امتیاز از سایرحریفان پیش خواهیم بود و با این حساب امیدواریم ناکامی پرسپولیس را در این فصل جبران کنیم .

-

üانصاریفرد درهیئت مدیره باشگاه پرسپولیس بماند

کاشانی یادآور شد : دست همه پیشکسوتان و بزرگان پرسپولیس را می بوسم و از همین جا ازهمه آنان دعوت می کنم تا دراین باشگاه حاضرشده و ما را در راه سختی که پیش رو داریم کمک کنند . همچنین از دوست خوب و عزیزم محمد حسن انصاریفرد می خواهم با حضور در جمع هیئت مدیره دراعتلای پرسپولیس نقش اساسی داشته باشد چرا که به نظرمن گذشته او با نام باشگاه عجین شده است .

-

üبدهی های جاری سریعا پرداخت می شود

وی در پایان درخصوص کادرفنی پرسپولیس و بدهی های این باشگاه گفت : بی شک کادر فنی تیم فوتبال پرسپولیس ایرانی خواهد بود و درمورد بدهی های باشگاه و مطالبات بازیکنان باید بگویم آن چیزی که مربوط به بدهی های جاری باشد سریعا پرداخت می شود اما آنچه مربوط به گذشته و بدهی های معوقه است نیاز دارد تا با کار کارشناسی پیرامون آن تصمیم گیری شود .

تربیت بدنی و پروین مقصر جریمه یک میلیاردی دادگاه ورزش؟

«برای بررسی شکایت وکیل می‌گیریم»
بیادی: «در جلسه روز شنبه تکلیف مدیریت مشخص خواهد شد»
باشگاه پرسپولیس که در دوران مدیریت خطیب طی قراردادی با شرکت آلفا اسپورت کانادا متعهد شده بود که در یک تورنمنت در این کشور حضور پیدا کند؛ ظاهرا به دلیل عدم پایبندی طرف ایرانی به این قرارداد و پس از گذشت نزدیک به دوسال از این قرارداد، شرکت آلفا اسپورت با شکایت به دادگاه عالی ورزش خواستار روشن شدن تکلیف این قرارداد شده است.


سخنگوی هیات مدیره باشگاه پرسپولیس تاکید کرد که این باشگاه برای بررسی شکایت شرکت آلفا اسپورت کانادا در دادگاه عالی ورزش، وکیل استخدام خواهد کرد تا این موضوع را پی‌گیری کرده و احتمالا با طرف کانادایی توافق کند.

حسن بیادی، سخنگوی هیات مدیره باشگاه پرسپولیس با تایید این مطلب افزود: بله؛ ظاهرا چنین قراردادی وجود داشته است و ما نیز در جریان این قرارداد قرار گرفته‌ایم. خلف وعده‌ی مدیران سابق باعث ایجاد این شرایط شده است و در حال حاضر مجموعه‌ی باشگاه باید پاسخ‌گو باشد.

وی تصریح کرد: مدیر اسبق پرسپولیس قراردادی با طرف کانادایی بسته بود که بر اساس آن باید در یک تورنمنت کانادایی شرکت می‌کرد؛ اما، این اتفاق نیفتاده و آنها نیز شکایت کرده‌اند.

بیادی تاکید کرد: مدیران پرسپولیس باید همیشه به قراردادها پایبند باشند، چرا که عدم توجه به این قرارداد باعث شده است امروز پرسپولیس چنین وضعیت نابسامانی داشته باشد.

سخنگوی هیات مدیره پرسپولیس گفت: برای پیگیری این موضوع وکیل رسمی استخدام خواهیم کرد، شاید هم با طرف کانادایی به توافق جدیدی دست یافتیم.

آنچه گذشت...
ماجرای همکاری و عقد قرارداد باشگاه پرسپولیس با شرکت آلفا اسپورت از زمانی شروع شد که مسئولان این باشگاه در زمان مدیریت حجت الله خطیب قصد داشتند برای برگزاری دو دیدار دوستانه راهی کانادا شوند. در قراردادی که بین باشگاه پرسپولیس و شرکت آلفا اسپورت به امضا رسیده بود کلیه هزینه های این سفر برعهده شرکت فوق بود و برای برگزاری هر بازی مبلغ 25 هزار دلار نیز به باشگاه پرسپولیس پرداخت می شد.

این قرارداد درشرایطی به امضا رسید که تیم فوتبال پرسپولیس بنا بردلایلی موفق نشد در زمان مقرر راهی کانادا شود. در این مورد گفته می شود علی پروین سرمربی وقت پرسپولیس به دلیل مشکلات مالیاتی ممنوع الخروج بود و به همین دلیل این تیم نتوانست در موعد مقرر راهی کانادا شود.

پس از اولین خلف وعده ای که مسئولان باشگاه پرسپولیس به شرکت کانادایی داشتند خبرهایی درمورد شکایت این شرکت از باشگاه ایرانی مطرح شد اما با تغییر مدیریت در این باشگاه مقررشده بود پرسپولیس تابستان سال گذشته راهی کانادا شود تا به قرارداد خود با این شرکت پایبند باشد.

مردادماه سال گذشته خبر اعزام تیم فوتبال پرسپولیس به کانادا مطرح شد و مسئولان باشگاه مقدمات لازم برای انجام این سفر را هم انجام دادند و برای قطعی شدن حضورشان در این کشور منتظر موافقت شورای برون مرزی شدند. این شورا در جلسه ای که روز 18 مرداد سال گذشته داشت با سفر تیم فوتبال پرسپولیس به کانادا مخالفت کرد.

سایت باشگاه پرسپولیس روز 18 مرداد سال 1385 با درج این خبر نوشت : « شورای برون مرزی سازمان تربیت بدنی در نشستی که امروز برگزار شد عدم موافقت خود را با اعزام تیم فوتبال پرسپولیس به کانادا اعلام کرد.تیم پرسپولیس قرار بود با هزینه اسپانسر اردوی آماده سازی خود را از اوایل شهریور ماه به مدت 10 روز در کانادا برگزار کند . طبق هماهنگی های به عمل آمده قرار بود پرسپولیس در کانادا دو بازی دوستانه هم با تیم های بارسلونا اکوادور و آل استار کانادا برگزار کند. شورای برون مرزی سازمان تربیت بدنی پیش از این نیز عدم موافقت خود را با اعزام تیم پرسپولیس به آمریکا اعلام کرده بود.»

پس از دومین خلف وعده مسئولان باشگاه پرسپولیس این شرکت کانادایی با تنظیم و ارسال شکایتی به دادگاه بین المللی ورزش ( CAS) خواستار دریافت خسارت از باشگاه ایرانی شد. دادگاه ورزش نیز پس از بررسی های لازم در اولین رای خود باشگاه پرسپولیس را به پرداخت یک میلیون دلار خسارت محکوم کرد. هر چند که نزدیکان باشگاه پرسپولیس معتقدند این جریمه قطعی نیست و فعلا اعمال نخواهد شد.

به گفته یکی از نزدیکان باشگاه پرسپولیس در صورتی که این تیم تابستان امسال بتواند برای برگزاری دو دیدار تدارکاتی به کانادا سفر کند ، شرکت آلفا اسپورت از شکایت خود صرفنظر خواهد کرد تا یکی از مشکلات بزرگ باشگاه پرسپولیس حل شود. این روزنه امید در حالی برای فرار از جریمه میلیارد تومانی پرسپولیس فراهم شده که هنوز وضعیت مدیرعامل و کادر فنی تیم فوتبال پرسپولیس و وضعیت این تیم برای فصل آینده مشخص نیست.

وی گفت: در جلسه‌ی روز شنبه (فردا) هیات مدیره در این مورد نیز بحث و بررسی خواهیم کرد. تکلیف مدیریت باشگاه نیز احتمالا در این جلسه روشن خواهد شد

کوتاه محض اطلاع

دنیزلى‌ مى‌رود حتى‌ اگر انصارى‌فرد بماند

دیروز با توجه‌ به‌ اظهارنظر صریح‌ انصارى‌فرد در خصوص‌ تمایلش‌ براى‌ ماندن‌ در سمت‌ مدیرعاملى‌ پرسپولیس‌ به‌ یکباره‌ شایعه‌ بازگشت‌ مصطفى‌ دنیزلى‌ قوت‌ گرفت‌ و بعضى‌ها مى‌گفتند دنیزلى‌ دوباره‌ سرمربى‌ پرسپولیس‌ خواهد شد.در این‌ باره‌ بد نیست‌ بدانید با توجه‌ به‌ تأ‌کید اعضاى‌ هیأ‌ت‌مدیره‌ و شخص‌ على‌آبادى‌ براى‌ حضور سرمربى‌ ایرانى‌ در رأ‌س‌ کادر فنى‌ پرسپولیس‌ براى‌ فصل‌ آتی، بازگشت‌ دنیزلى‌ تقریباً‌ امرى‌ محال‌ به‌ نظر مى‌رسد حتى‌ اگر خود دنیزلى‌ هم‌ بخواهد شرایط‌ را به‌ گونه‌اى‌ بازسازى‌ کند که‌ از طرف‌ بعضى‌ اعضاى‌ هیأ‌ت‌مدیره‌ براى‌ ماندن‌ در پرسپولیس‌ پیشنهاد دارد.


علیرضا نیکبخت‌واحدى‌ مصاحبه‌اى‌ حرف‌هاى‌ جالبى‌ را برزبان‌ آورد، گزیده‌هایى‌ از این‌ مصاحبه‌ را در زیر مى‌خوانید:
* صحبت‌هایى‌ درباره‌ حضورم‌ در امارات‌ و اسپانیا مطرح‌ شده‌ اما همه‌ چیز در روزهاى‌ آینده‌ قطعى‌ خواهد شد، من‌ با باشگاه‌ پرسپولیس‌ قراداد دارم‌ و اگر در ایران‌ بمانم‌ فقط‌ براى‌ این‌ تیم‌ بازى‌ خواهم‌ کرد.
* پس‌ از مصدومیت‌ در بازى‌ پرسپولیس‌ مقابل‌ ذوب‌آهن‌ تا امروز تمرین‌ نکرده‌ام‌ اما به‌ هر حال‌ شرایطم‌ خوب‌ است.
* تیم‌ملى‌ جوان‌ شده‌ است، میانگین‌ سنى‌ تیم‌ بسیار پایین‌ است، تنها باید امیدوار باشیم‌ که‌ بتوانیم‌ قهرمان‌ ج

نیکبخت: در ایران تنها گزینه‌ من پرسپولیس است

علیرضا واحدی نیکبخت گفت: "در صورت ماندن در ایران تنها گزینه‌ من پرسپولیس است."

علیرضا واحدی نیکبخت در گفت‌وگویی اظهار کرد: "صحبت‌هایی درباره‌ حضورم در امارات و اسپانیا مطرح شده؛ اما، همه چیز در روزهای آینده قطعی می‌شود. اگر در ایران بمانم، قطعا گزینه‌ام پرسپولیس خواهد بود.

من با باشگاه پرسپولیس قرارداد امضا کرده‌ام؛ نه با انصاری‌فرد. تا زمانی که در ایران باشم، تنها در پرسپولیس بازی خواهم کرد."

نیکبخت درباره‌ شایعه‌ حضورش در اسپانیا و نقل قولی که چند روز قبل در روزنامه‌ها به نقل از او انجام شده بود گفت: "من هیچ وقت چنین مصاحبه‌ای نکردم. هر خبرنگاری بگوید که شماره‌ من را دارد، به او جایزه می‌دهم. متاسفانه این گفت‌وگو را خودشان نوشته بودند. پس از جام ملت‌ها تیم جدیدم مشخص خواهد شد."

نیکبخت درباره‌ وضعیت خود گفت: "پس از مصدومیت در بازی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن، تا امروز تمرین نداشتم؛ اما، به هر حال شرایطم خوب است. امیدوارم که بتوانم برای تیم ملی مفید باشم."

وی در پاسخ به این سوال که چقدر به قهرمانی ایران در جام ملت‌ها امیدوار هستی گفت: "تیم ما جوان شده است؛ میانگین سنی تیم بسیار پایین است. تنها باید امیدوار باشیم که بتوانیم قهرمان جام ملت‌ها شویم."