مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

قطبی: از حضورم در باشگاه پرسپولیس لذت می‌برم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: از حضورم در پرسپولیس و کنار هواداران این تیم، لذت فراوان می‌برم.

افشین قطبی در گفت و گو با خبرگزاری اف سی، به شرایط پرسپولیس اشاره کرد و افزود: بازیکنان در وضعیت خوبی قرار دارند. تمرینات در بهترین شکل ممکن انجام می شود.
وی درباره دومین مسابقه در هفتمین دوره لیگ برتر، عنوان کرد: مسابقه‌ سختی را برابر پگاه گیلان پیش روی داریم؛ اما به خوبی حریف را آنالیز کرده‌ام. اطمینان دارم پرسپولیس در آزادی پگاه را شکست خواهد داد.
سرمربی پرسپولیس گفت: نباید هیچ تیمی را دست کم گرفت؛ حتی مقابل یک تیم دسته دومی نیز باید با قدرت بازی کنیم. این نکته را به تمامی بازیکنانم تاکید کرده‌ام.
قطبی درباره یکی از وظایف اصلی اش در پرسپولیس، عنوان کرد: آنالیز حریفان، از جمله مسئولیت‌های اصلی‌ من است. در واقع، آنالیزوری یکی از نکات مهم در فوتبال حرفه‌ای دنیا است.
دستیار سابق پیم وربیک در تیم ملی کره جنوبی راجع به استفاده از چند بازیکن در پست‌های غیرتخصصی، اظهار داشت: در پرسپولیس تنها پژمان نوری و حسین بادامکی در پست‌های غیرتخصصی بازی می‌کنند. برابر صنعت نفت از بهترین نفرات ما بودند و بنا بر صلاحدید کادر فنی، تشخیص دادیم در این پست‌ها بازی کنند.
قطبی درباره خط دفاع عنوان کرد: برابر صنعت نفت 2 گل خوردیم؛ اما قول می‌دهم با گذشت چند هفته، قوی‌ترین دفاع لیگ را خواهیم داشت. پرسپولیس مشکلی در این پست ندارد و تنها 2 مدافع میانی‌مان به هماهنگی بیشتری نیاز دارند.
وی با ابراز امیدواری برای قهرمانی در لیگ هفتم، تصریح کرد: امید زیادی به قهرمانی دارم و بارها به این نکته اشاره کرده‌ام. به عنوان یک مربی که در جوی کاملاً حرفه‌ای رشد کرده‌ام، حرف‌هایم را در شرایط کاملا منطقی بیان می‌کنم.
قطبی در باره شرایط حاکم در باشگاه تاکید کرد: زمانیکه در کره فعالیت می‌کردم، آرزوی کار کردن در چنین جوی را داشتم؛ بنابراین از حضورم در پرسپولیس و حضور پرشور هواداران این تیم لذت فراوان می‌برم.
وی به توان هجومی تیمش اشاره کرد و گفت: خط حمله پرسپولیس یکی از بهترین‌های لیگ برتر است. احساس می‌کنم گلزنی برای تیم‌ ما آسان است. در هفته‌های آینده، با هماهنگی محسن خلیلی و علیرضا واحدی نیکبخت و با بازیکنان تعویضی چون روانخواه و خرسندی، خط حمله درحالت ایده‌آلی قرار خواهد گرفت.
تیم پرسپولیس در هفته اول لیگ برتر موفق شد صنعت نفت را در آبادان با نتیجه 3 بر 2 شکست دهد.

بازگشت دوباره ساها؟

استیلی و مدیر برنامه‌های الونگ روز گذشته در رابطه با حضور مدافع اهل جمهوری چک ، جلسه‌ای را برگزار کردند.

قطبی شناخت چندانی از ساها ندارد اما مدیرعامل و استیلی قصد دارند قطبی را به حضور مدافع سابق چک این تیم مجاب سازند. چنانچه قطبی با حضور ساها در پرسپولیس موافقت کند، این بازیکن بعد از تست پزشکی و تایید سلامتی‌اش، به زودی به ایران می‌آید تا در تمرینات پرسپولیس شرکت کند.

ادعاى‌ رضایی: پرسپولیس‌ بهترین‌ خط‌ دفاعى‌ را دارد

در حالى‌ که‌ پرسپولیس‌ در دیدار مقابل‌ نفت‌ آبادان‌ دو گل‌ دریافت‌ کرد و تمامى‌ کارشناسان‌ و حتى‌ کادرفنى‌ پرسپولیس‌ اذعان‌ داشتند که‌ اهم‌ مشکلات‌ این‌ تیم‌ به‌ خط‌ دفاعى‌ مربوط‌ مى‌شود، شیث‌ رضایى‌ مصاحبه‌ مى‌کند و مدعى‌ مى‌شود که‌ پرسپولیس‌ بهترین‌ خط‌ دفاعى‌ لیگ‌ را دارد!

البته‌ باتوجه‌ به‌ مهره‌هاى‌ فعلى‌ خط‌ دفاعى‌ پرسپولیس‌ امکان‌ دارد در آینده‌ خط‌ دفاعى‌ بهتر شود اما در حال‌ حاضر پاشنه‌ آشیل‌ پرسپولیسى‌ها همین‌ خطى‌ است‌ که‌ رضایى‌ مدعى‌ است‌ از بهترین‌هاى‌ لیگ‌ محسوب‌ مى‌شود.
لیگ‌ محسوب‌ مى‌شود.

عباس آقایى: پرسپولیس مدعى اول و آخر قهرمانى است

هافبک تازه وارد اما باتجربه پرسپولیس معتقد است که پیروزى این تیم در یک رویارویى سخت با صنعت نفت، حاصل فداکارى بازیکنان بوده است. عباس آقایى در این باره مى گوید: «بازیکنان ما بسیار فداکارانه بازى کردند و این مهم ترین اصل پیروزى ما بود. کار دشوارى بود اما با تلاش مضاعف بازیکنان در نخستین هفته ۳ امتیاز گرفتیم تا با روحیه اى دوچندان به استقبال دیدارهاى آتى برویم. البته با وجود کسب این پیروزى هنوز براى ارایه بازیهاى تماشاگرپسند و زیبا و در حد نام پرسپولیس فرصت داریم و هواداران مى توانند در هفته هاى آینده پرسپولیس واقعى و قدرتمند را ببینند.»
وى ادامه مى دهد: «باید اشتباهات فردى خود را به حداقل برسانیم. علاوه بر آن هنوز به هماهنگى ایده آل هم نرسیده ایم. البته فکر مى کنم براى رسیدن به هماهنگى فرصت کافى داریم و در طول رقابت ها مى توانیم ضعف هاى خود را از بین ببریم.» آقایى اما از عملکرد خودش در نخستین دیدار رضایت چندانى ندارد: «بازى نسبتاً ضعیفى ارایه کردم و اصلاً از خودم راضى نیستم. البته فکر مى کنم چون دیرتر از بازیکنان تمریناتم را شروع کردم هنوز فرصت نکرده ام با خصوصیت هاى دیگر بازیکنان آشنا شوم و به همین خاطر خوب کار نکردم ولى از این به بعد طورى کار مى کنم که پرسپولیس به من افتخار کند و از خرید من پشیمان نشود.»
آقایى در ادامه پرسپولیس را مدعى اول و آخر قهرمانى لیگ هفتم مى داند و درباره افشین قطبى نیز مى گوید: «او به زودى دانش و تجربه خود را به اثبات خواهد رساند.
او البته هنوز شناخت چندانى از بازیکنان تیم ندارد و نمى توان درباره عملکردش قضاوت کرد اما کادر فنى هماهنگى بسیار خوبى دارد و این مسأله آینده روشنى را نوید مى دهد و من معتقدم که پرسپولیس با این کادر فنى به موفقیت خواهد رسید.»

محمد نصرتى: دسته گل دادیم آنها بطرى پرتاب کردند

قبل از بازى پرسپولیس و صنعت نفت، اکثر روزنامه ها خبر دادند که محمد نصرتى به دلیل مصدومیت نمى تواند تیم اش را همراهى کند ولى او ۹۰ دقیقه مقابل صنعت نفت بازى کرد. پس از برد پرسپولیس، برخى از عملکرد خط دفاعى این تیم انتقاد کردند، ولى نصرتى نظر دیگرى دارد. او به اف سی ورزشى مى گوید:«شاید مدافعان ما عالى بازى نکردند ولى اینکه مى گویند ما ضعیف و ناهماهنگ بودیم را قبول ندارم. به نظر من خط دفاعى روز خوبى را پشت سر گذاشت.»

پیش بینى مى کردى صنعت نفت را در آبادان شکست بدهید؟
< تمرینات منظمى را پشت سر گذاشته بودیم و شک نداشتم که مى توانستیم سه امتیاز را بگیریم. شکست دادن صنعت نفت در آبادان، آن هم در شرایطى که ورزشگاه تختى جو مناسبى نداشت، به هیچ عنوان آسان نبود ولى ما به معناى واقعى یک تیم بودیم و مزد برترى مقابل حریف را گرفتیم.
مثل اینکه از میزبانى نفتى ها راضى نبودید.
<مشکل خاصى نبود و این اتفاقات هرازگاهى پیش مى آید. ما قبل از بازى براى طرفداران صنعت نفت گل بردیم ولى آنها به سمت ما بطرى پرتاب کردند. در آبادان فقط صنعت نفت را تشویق مى کنند و خبرى از طرفداران استقلال و پرسپولیس نیست. فکر مى کنم فقط برزیل در این شهر مورد تشویق طرفداران فوتبال قرار بگیرد.
صنعت نفت را چطور دیدى؟
< آنها تیم خوبى دارند و بازیهاى آینده بیشتر از صنعت نفت مى شنوید. فکر نمى کنم این تیم تا پایان لیگ به سادگى در زمین خودش بازنده شود.
تعریف تو از شرایط فعلى پرسپولیس چیست؟
< یک تیم آماده با پتانسیل قهرمانى بالا، مطمئن باشید که پرسپولیس در این فصل روزهاى خوبى خواهد داشت و ما مدعى جدى قهرمانى هستیم.
چه مسائلى مى تواند پرسپولیس را از رسیدن به قهرمانى دور کند؟
<غرور بازیکنان و ایجاد حاشیه هاى کاذب. در حال حاضر تمامى بازیکنان و اعضاى کادر فنى همدل هستند و با این شرایط مدعى جدى قهرمانى خواهیم بود.
فکر نمى کنى پرسپولیس در بازى با صنعت نفت سنگین و ناهماهنگ بود؟
-ببینید، اولین بازى در لیگ برتر شرایط خاص خودش را دارد و ما در بازیهاى تدارکاتى هم محک جدى نخورده بودیم. با این شرایط و با توجه به هواى گرم شهر آبادان، خیلى خوب بازى کردیم و اتفاقاً هماهنگ هم بودیم. شاید این هماهنگى هنوز به مرز ایده آل نرسیده باشد ولى براى بازى اول خوب بود. در آبادان صورت بازیکنان از گرما سرخ شده بود ولى با این حال خوب بازى کردیم و سه امتیاز را هم گرفتیم.
برخى معتقدند خط دفاعى پرسپولیس ناهماهنگ بود، نظر تو چیست؟
<اگر اینطور بود، نفتى ها ۱۰ موقعیت گل به دست مى آوردند. ما فقط دو بار اشتباه کردیم که یکى از آنها به من مربوط مى شد.

منظورت گل اول صنعت نفت است؟
<بله، در آن صحنه خواستم توپ بازیکن حریف را بزنم ولى سر خوردم. هرچند این گل روى اشتباه فنى من نبود ولى خودم را مقصر مى دانم. البته باز هم مى گویم که خط دفاعى در مجموع خوب کار کرد و در بازیهاى آینده بهتر از این خواهیم شد.
روى گل دوم هم واعظى و مدافعان تعلل داشتند.
<قبل از ضربه مجدد، خوب سازماندهى کردیم و اتفاقى این گل را خوردیم.
از عملکرد خودت در این بازى راضى بودى؟
< راضى بودم ولى باید بهتر از این بازى کنم، البته براى شروع خوب بود.
فکر مى کنى چه تیم هایى مدعى قهرمانى هستند؟
< از حالا نمى توان پیش بینى کرد ولى پرسپولیس، استقلال و سپاهان مدعیان جدى هستند. سایپا خوب یارگیرى نکرده و فکر نمى کنم آنها مدعى باشند.
کار کردن با افشین قطبى چطور است؟
< قطبى یک مربى بادانش و باکلاس است و کمک زیادى به پرسپولیس خواهد کرد، البته در کنار او مربیان توانمندى چون استیلى و مرزبان هم حضور دارند.
برخى مى گویند که تو مصدومیتى کهنه دارى، در این مورد حرف مى زنى؟
< بعضى از روزنامه ها مى نویسند که من از ناحیه مچ پا مشکل دارم ولى این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد. آسیب دیدگى مچ پایم به طور کامل برطرف شده و فقط از ناحیه کشاله ران احساس درد داشتم که این موضوع هم به بازیهاى تدارکاتى پرسپولیس برمى گشت. من به هیچ عنوان مصدوم نیستم و به حرف دیگران هم کارى ندارم.
بازى با پگاه گیلان را چطور مى بینى؟
< مشکل خاصى وجود ندارد، این تیم را در ورزشگاه آزادى شکست مى دهیم.