مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

قطبی: وقتی تیمی نمی‌تواند پیروز شود، چرا به داوری ایراد بگیریم

به گزارش گروه فوتبال خبرگزاری اف. سی. پرسپولیس ، "افشین قطبی" با اشاره به عدم تمرکز تیمی در نیمه دوم بین بازیکنان پرسپولیس، افزود: در نیمه دوم بازی مقابل فجر سپاسی وقتی تمرکز لازم را در اختیار نداشتیم گل تساوی را هم خوردیم و پس از آن چیزی نزدیک به 15 موقعیت مسلم را یکی پس از دیگری هدر دادیم تا نتیجه تغییر پیدا نکند.



وی اضافه کرد: در طول 6 هفته کسب 4 پیروزی و 2 تساوی فکر می‌کنم آمار بسیار خوبی باشد که پرسپولیس از خود بر جای گذاشته و قطعاً ما برای ادامه روند صعودی خود از تساوی‌ها درس خواهیم گرفت.



قطبی با تمجید از عملکرد واعظی دروازه‌بان پرسپولیس یادآور شد: واعظی در طول این 6 دیدار عملکرد خوبی داشته و یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس بوده است؛ باید فیلم مربوط به دیدار فجرسپاسی را بازبینی کنم تا بگویم او روی گل‌های دوم و سوم حریف مقصر بوده یا نه.



سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اشتباهات داوری را همه جزئی از فوتبال دانست و تأکید کرد: این اشتباهات امکان دارد در تمام دنیا اتفاق بیفتد و وقتی یک تیم نمی‌تواند پیروز شود که نباید این مسائل را پیش بکشد.



وی در ادامه افزود: امکان دارد در طول چند دیدار اخیر پرسپولیس، داور در یک یا دو صحنه از زاویه دورتری بازی را نگاه می‌کرد و در این بین همه خطاهایی صورت گرفت، اما تیمی که زیبا فوتبال بازی می‌کند و نتیجه همه می‌گیرد نباید اشتباهات داوری را بزرگ جلوه دهد.



قطبی در پایان دلیل تعویض رضایی را تغییر تاکتیک تیم عنوان کرد و گفت: شیث رضایی یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس است و تنها در دیدار مقابل فجرسپاسی به دلیل تغییر تاکتیک مجبور شدم او را بیرون بیاورم و بازیکن دیگری را جانشین او کنم.

*قهرمانان ِ قطبی، در برابر پیروان ِ "پیروانی"، زانو زدند *

1. پیش از این، گفته بودیم که قطبی، "تصمیم‌فهم" ِ ماهری است، اما، در این‌که "تصمیم‌گیر" ِ ماهری نیز هست یا نه، گمانه، و فقط گمانه این است که شاید چندان چنین نباشد. اکنون، از نکته‌ی دیگری یاد می‌کنیم که هنگام ِ ورود ِ قطبی گفتیم و درستی‌اش را به آینده واگذار کردیم. درست است که قطبی، در ژرفا، ایران را سخت دوست می‌دارد، در پهنا، اما، ایران را به‌خوبی نمی‌شناسد. قطبی با اندیشه‌ای سراسر حرفه‌ای، گام در تیمی نهاد که نیمه‌حرفه‌ای است. یکی از نشانه‌ها‌ی نیمه‌حرفه‌ای بودن ِ این تیم این است که گاه، احساس و شور و هیجان، چنان حرف ِ نخست را در آن می‌زند که شوربختانه، جز آسیب و خرابی برای تیم به بار نمی‌آورد. و آن‌گاه که شور و احساس، بر تیمی سوار شود، منطق ِ بازی گم می‌شود. این، درست همان چیزی بود که در بخش‌هایی از بازی ِ قرمزها با تیم ِ جوان ِ ییروانی، دیده شد. قهرمانان ِ قطبی، هرچه هجوم آوردند، چون سرتا پا شور و احساس بودند، چندان به نتیجه‌ی دل‌خواه ِ خویش نرسیدند. اکنون سخن این‌جاست که آیا قطبی ِ ایرانی ِ ایران‌ندیده، با داشتن ِ دانش ِ بالا و اندیشه‌ی علمی‌ و ذهن ِ منطقی‌اش، می‌تواند بر احساس و شور ِ فراوان اما آسیب‌رسانی که گاه بر بازیکنان ِ تیمش حاکم می‌شود، حاکم شود؟!

2. قطبی اما در کنار ِ مهارت ِ بالایش بر فوتبال ِ روز، یک ایرانی است؛ به ایران عشق می‌ورزد؛ و این‌گونه می‌نماید که از درستی و راستی ِ خوبی نیز برخوردار است. قطبی، به‌هرحال، تا کنون، کام‌یاب بوده است و تیمش بر صدر ِ جدول نشسته است. این‌ها، همه، نشانه‌هایی هستند که می‌توانند نشان از کام‌یابی ِ نهایی‌اش نیز باشند.

3. هنگامی که پرسپولیس، هفته‌ی پیش، در برابر ِ میثاقیان تساوی کرد، بسیاری، بسیار گفتند که میثاقیان اگر ضد ِ فوتبال بازی نمی‌کرد، سرانجام ِ بازی، آن نمی‌شد که شد! کاری به این‌که تیم ِ میثاقیان، چنین بود یا نبود، نداریم. لغزش ِ بزرگ‌تری که این گروه از هواداران و تحلیل‌گران کردند، چیز ِ دیگری بود. نکته این‌ است که هرگاه کسی، علت ِ ناکامی‌اش را، تنها و تنها، یک چیز بپندارد و آن را بیش از آن‌چه هست، بزرگ و برجسته کند، بی‌گمان، چنین کسی، راه به بی‌راهه دارد و چاه، در میانه‌ی راه. به سخنی دیگر، کسی ‌که در علت‌یابی ِ ناکامی‌هایش، در جستجوی "تک‌علت" باشد، چنین کسی، نه علت‌جو، که بهانه‌جوست! به‌ویژه که آن علت، نه علت، که علت‌نما باشد!! چنین کسی، چنین می‌کند تا خودآگاه یا ناخودآگاه، علت‌های دیگر را از دید ِ خود یا دیگران، پنهان کند.

اکنون، سخن این است که اگر در بازی ِ با تیم ِ میثاقیان، گواهی روشنی برای نادرستی ِ آن سخن نبود، اکنون، تساوی در برابر پیروان ِ پیروانی، آن‌هم در زمین ِ خودی و در برابر تماشاگران ِ خودی، بهترین گواه ِ نادرستی‌ ِ سخن‌شان است. میثاقیان، ضد فوتبال است؛ پیروانی که اهل فوتبال است!!


پرسپولیس- مقاومت سپاسى

بازم پرسپولیس متوقف شد اما این بار در برابر یک بازی نسبتا جوانمردانه
اینجایه که ادم فرق بین میثاقیان وپیروانی را متوجه میشه
امروز خیلی موقعیت گل داشتیم ولی حیف

پرسپولیس گلزن ترین تیم تاریخ فوتبال ایران

پرسپولیس گلزن ترین تیم تاریخ فوتبال ایران

با گذشت ۳۷ سال از برگزارى لیگ فوتبال در ایران زمان زیادى تا ثبت گل شماره ۱۰۰۰۰ باقى نمانده است. محمود یاورى در سال ۱۳۴۹ زننده نخستین گل تاریخ لیگ فوتبال ایران بود و حالا نزدیک به چهار دهه از آن روز مى گذرد. فوتبال ایرانى در هفته ششم از هفتمین لیگ حرفه اى انتظار ثبت گل هیجان انگیز شماره ۱۰۰۰۰ را خواهد کشید تا نام زننده این گل تاریخى در دفتر آمار فوتبال به ثبت برسد. دیگر نقطه قابل توجه رقابت هاى هفته ششم این است که مجموع گل هاى تاریخ لیگ برتر نیز در این هفته به رقم ۳۰۰۰ گل خواهد رسید.

پنالتى تاریخى یاورى
اولین دوره مسابقات باشگاهى رسمى در ایران در سال ۱۳۴۹ انجام شد و اگر چه مسابقات به صورت متمرکز انجام شد، اما به هر حال این دوره به عنوان اولین لیگ فوتبال ایران محسوب مى شود. در اولین مسابقه لیگ که ۱۸ دى ۱۳۴۹ انجام شد، دو تیم پاس تهران و تاج شیراز به مصاف هم رفتند که پاس ۲- یک به پیروزى رسید. اولین گل این مسابقه را محمود یاورى هافبک تیم پاس از روى نقطه پنالتى به ثمر رساند که امروز در ۶۸ سالگى مربیگرى برق شیراز را برعهده دارد. بنابراین نام محمود یاورى به عنوان زننده اولین گل تاریخ به ثبت رسید.
پیش از لیگ برتر
تا قبل از آغاز اولین دوره لیگ برتر در سال ،۸۰ طى ۱۹ دوره لیگ با نام هاى منطقه اى، تخت جمشید، قدس و آزادگان ۳۳۲۴ مسابقه انجام شد که در مجموع ۶۹۹۸ گل به ثمر رسید. میانگین گل هاى به ثمر رسیده ۱/۲ به ازاى هر بازى بود که میانگین قابل قبولى بود.بیشترین تعداد گل در یک فصل مربوط به فصل ۷۳ بود که در ۲۶۹ بازى ۶۰۳ گل به ثمر رسید که البته این فصل با حضور ۲۴ تیم برگزار مى شد. همچنین اولین دوره لیگ با میانگین ۴۶/۳ گل بالاترین معدل گل را در بین ادوار لیگ به خود اختصاص داده بود.ر گل ترین فصل لیگ برتر
در ۶ دوره گذشته لیگ برتر نیز طى ۱۲۶۶ بازى، ۲۸۹۱ گل به ثمر رسید که میانگین ۲۸/۲ گل را نشان مى دهد.فصل ۸۵ با ۵۶۱ گل، پرگلترین فصل و فصل ۸۰ نیز با ۳۸۲ گل کم گل ترین فصل لیگ بود. از نظر میانگین گل نیز فصل ۸۲ با ۵۲/۲ گل به ازاى هر بازى بالاترین معدل گل را طى شش دوره لیگ برتر داشته است.

نام چه کسی در تاریخ ثبت می شود
با احتساب مجموع گل هاى به ثمر رسیده در ادوار قبلى لیگ و همچنین ۱۰۰ گل این فصل، در ۴۶۳۵ بازى تاریخ لیگ تاکنون ۹۹۸۹ گل به ثمر رسیده است و در واقع یازدهمین گل این هفته ۱۰ هزارمین گل تاریخ لیگ خواهد بود. اما در لیگ برتر نیز تا پایان هفته پنجم ۱۳۱۱ مسابقه انجام شده و در جریان این بازیها ۲۹۹۱ گل به ثمر رسیده است. نهمین گلى که در این هفته به ثمر برسد، ۳ هزارمین گل لیگ برتر خواهد بود. باید دید که این دو عنوان به نام کدام بازیکنان ثبت خواهد شد.

پرسپولیس رکورد دار گل زده در ایران
تیم فوتبال پرسپولیس تهران با به ثمر رساندن ۹۳۳ گل، گلزن ترین تیم تاریخ لیگ فوتبال ایران است که این تعداد گل را طى ۵۹۴ بازى وارد دروازه حریفان کرده است. در تاریخ لیگ برتر نیز پاس تهران که امروز وجود خارجى ندارد و جاى خودش را به پاس همدان داده، با ۲۶۳ گل در ۱۶۸ بازى این عنوان را به خود اختصاص داده است که این رکورد به زودى توسط استقلال تهران که نزدیک ترین رقیب پاس به شمارمى رود شکسته خواهد شد.

ادموند بزیک بی رقیب
اگرچه آمار گل هاى لیگ این هفته از مرز ده هزار خواهد گذشت، اما هنوز هیچ بازیکنى در لیگ صد گله نشده است. ادموند بزیک گلزن سابق آرارات، پرسپولیس و سپاهان همچنان با ۸۴ گل رکورددار گلزنى در تاریخ لیگ است . در لیگ برتر نیز رضا عنایتى با ۸۰ گل رکورددار گلزنى است. در حال حاضر فریدون فضلى بازیکن صبا باترى با ۵۵ گل گلزن ترین بازیکن لیگ برتر است که با توجه به سن و سال او، بعید است به رکورد ۱۰۰ گل دست یابد.

خوردبین: حاشیه سازان پرسپولیس روسیاه مى شوند

سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به هیچ عنوان نمى گذاریم تیم را به حاشیه ببرند. محمود خوردبین اظهار داشت: موفقیت هاى پرسپولیس براى برخى که ضد ما هستند، مهم است و این مورد را بارها دیده ام. وى افزود: پرسپولیس وضعیت مناسب و مطلوبى دارد. به شما قول مى دهم نمى گذاریم تیم وارد حاشیه شود. وى ادامه داد: مقابل راه آهن اسیر نافوتبالى شدیم؛ ولى بازى قابل قبولى به نمایش گذاشتیم. امیدوارم در بازى روز جمعه نتیجه مقابل راه آهن را تلافى کنیم. خوردبین خاطر نشان کرد: بر هیچکس پوشیده نیست که آقاى کاشانى براى پرسپولیس زحمت کشیده است. موردى که چند روز پیش بر سر زبان ها افتاده، نمى تواند از شایستگى هاى ایشان کم کند. وى اظهار داشت: به کسانى که چشم دیدن موفقیت هاى پرسپولیس را ندارند هشدار مى دهم دنبال عواملى حاشیه اى، اعم از کوچک و بزرگ نباشند چون فقط روسیاهى برایشان مى ماند.