مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

سایت کنفدراسیون فوتبال اسیا: برد پرسپولیس ‪ ۱۰‬نفره در لحظه آخر

سایت کنفدراسین فوتبال آسیا نوشت: استقلال در هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران برای سومین بار برنده شد و با یک گل از سد پگاه گیلان گذشت تا از تیم‌های پایین جدول کمی فاصله بگیرد.

استقلال که نیاز شدیدی به یک پیروزی داشت بعد از تساوی هفته قبل مقابل پرسپولیس این بار در ورزشگاه عضدی رشت با تک گل دقیقه ‪ ۱۲میثم منیعی ازسد میزبان خود گذشت.

پرسپولیس نیز در آخرین بازی همین هفته در حالی که ‪ ۱۰نفره شده بود با گلی دیدنی در لحظات پایانی شاگردان فیروز کریمی را مغلوب کردوبا‪ ۲۴امتیاز جای خود را در بالای جدول مطمئن کرد.

تیم افشین قطبی در این مسابقه دو بار از حریف خود پیش افتاد که هر دو بار آبی پوشان اهوازی بازی را به تساوی کشاندند و بالاخره گل سوم پرسپولیس در دقیقه ‪ ۹۰+۲به ثمر رسید تا فرصتی برای جبران باقی نباشد.

پرسپولیس که درغیبت بعضی بازیکنان خود ترکیب متفاوتی پیداکرده بود بازی را تهاجمی شروع کرد و کریم باقری در دقیقه ‪ ۱۵گل اول را زد اما هشت دقیقه بعد میلاد می‌داوودی بازی را به تساوی کشاند.

بادامکی ‪ ۴دقیقه قبل از پایان نیمه اول گل دوم را برای پرسپولیس زد اما اخراج محمد نصرتی در دقیقه ‪ ۷۰و ضربه مصطفی حقی پور در دقیقه ‪ ۷۳بازی را دوباره به تساوی کشاند.

در شرایطی که بازی دو تیم در شرایط مساوی روبه پایان بود بادامکی یکبار دیگر با ضربه‌ای دقیق گل پیروزی بخش بازی را زد و سه امتیاز دیگر برای پرسپولیس به ارمغان آورد.

سپاهان نماینده ایران درلیگ قهرمانان آسیا نیزکه چهارشنبه شب در ابوظبی مقابل الوحده به میدان خواهد رفت ملوان را در اصفهان مغلوب کرد.

این دیدار در حالی که با تساوی ‪ ۲بر‪ ۲رو به اتمام بود با اشتباه سعید سالارزاده مدافع ملوان که به اشتباه دروازه تیم خود را گشود با پیروزی سپاهان تمام شد.

سایپا نیز در یک بازی حساس دیگر ‪ ۰-۲در آبادان شکست خورد. این پیروزی برای صنعت نفت اهمیت بسیار زیادی برای طرفداران جنوبی ایران داشت.

نتایج کامل دیدارهای هفته دهم :
- پگاه ‪ - ۰استقلال ‪۱
گل : میثم منیعی (‪(۱۲
- پرسپولیس ‪ - ۳استقلال اهواز ‪۲
گل‌ها : کریم باقری (‪ ،(۱۵حسین بادامکی (‪۴۱و‪ (۹۲برای پرسپولیس و میلاد میداوودی(‪ (۲۱و مصطفی حیدرپور (‪ (۷۳برای استقلال اهواز
- صنعت نفت ‪ - ۲سایپا ‪۰
گل‌ها : لئوناردو بنیتا ‪ ۱۲و ‪۳۹
- ابومسلم مشهد ‪ - ۳ذوب آهن اصفهان ‪۲
گل ها:عرفان اولروم (‪ ،(۶۹داود دانش دوست (‪ (۷۷ومصطفی شهرکی (‪ (۹۰+۳برای ابومسلم و اسماعیل فرهادی (‪ (۴۳و محسن مسلمان (‪ (۶۰برای ذوب آهن - برق شیراز یک - شیرین فراز کرمانشاه صفر
گل : ناصر شکرون (‪(۱۶
- راه آهن تهران یک - فجرسپاسی شیراز یک
گل ها: احمد جمشیدیان (‪ (۶۷برای راه آهن و هاشم بیک زاده (‪ (۲۹برای فجر مقاومت سپاسی شیراز
- سپاهان اصفهان ‪ - ۳ملوان بندرانزلی ‪۲
گل ها: محمود کریمی (‪ ،(۳حجت زادمحمود (‪ (۱۳و بابک پورغلامی (‪ (۹۰ +۶برای سپاهان و وحید خدامرادی (‪ (۵و مازیار زارع (‪ - ۱۶پنالتی) برای ملوان - پیکان تهران ‪ - ۲پاس همدان یک
گل ها: فرهاد خانگلی (‪ (۱۷و ابراهیم توره (‪ (۱۹برای پیکان و یدالله اکبری (‪ -۱۸پنالتی) برای پاس
- صباباتری تهران صفر - مس کرمان یک
گل : علی مولایی (‪(۶۰

عنواین روزنامه پیروزی و چند خبر کوتاه از باشگاه .

برای قهرمانی باید هماهنگ بود
سازمان و پرسپولیس، همسوی هواداران

بهتر است فشار شایعات روی من و قطبی باشد تا بازیکنان
استیلی: اختلاف داشتیم ۱۰ هفته کنار هم نمی ماندیم

فرشید کریمی: نه دلخورم، نه حاشیه ساز

پروین: انگار که خودم برای پرسپولیس گل زده بودم

خوردبین: دیدم چه کسی برای برف بازی به قطب رفت؟

باقری: گل هایی که می خوریم عادی نیست!

مامانی: من از رقابت نمی ترسم

این پرسپولیس ضعیف و قوی نمی شناسد

پرسپولیس ۶۳ هکتار زمین را از دست داد

الونگ: از حضور در پرسپولیس لذت می برم

زارعی: مگر صدرنشینی شانسی می شود؟!

کعبی همچنان روی نیمکت!

اینتراخت در غیاب مهدی تحقیر شد!



استارت صدرنشین برای هشتمین پیروزی

سرخپوشان صدرنشین تمرینات آماده سازی خود را از امروز مجددا از سر خواهند گرفت. پرسپولیس پس از پیروزی برابر استقلال اهواز و همچنین شکست دادن تیم دسته اولی هما در دیداری دوستانه، امروز تمرینات خود را از سر خواهد گرفت.
سرخپوشان البته یک شنبه را به استراحت پرداختند و از امروز و ساعت ۳۰/۱۰، دور جدید تمرینات خود را برای شکست دادن ملوان در انزلی و کسب هشتمین پیروزی فصل خود را از سر خواهند گرفت.





یکشنبه ها تعطیلی ثابت پرسپولیس

پرسپولیس دیگر عادت کرده که یکشنبه ها را به استراحت سپری کند. در طول هفته های اخیر همیشه شاهد بوده ایم که در روزهای یکشنبه پرسپولیس تمرین نمی کند و یا حداقل اینکه در ورزشگاه نفت تمرین نمی کند. دلیل آن هم مشخص است.
طبق هماهنگی های صورت گرفته در ابتدای فصل، مسئولان ورزشگاه نفت اعلام کردند که بخاطر برگزاری بازیهای تیم نفت تهران و برنامه های تمرینی این تیم در ورزشگاه نفت، نمی توانند در روزهای یکشنبه پذیرای پرسپولیس باشند. به همین منظور، کادر فنی پرسپولیس برنامه های تمرینی این تیم را به گونه ای تنظیم کرده که سرخپوشان روزهای یکشنبه را به جای تمرین به استراحت بپردازد و یا اینکه در جایی غیر از ورزشگاه نفت تمرین کنند.



استراحت یک روزه بادامکی در مشهد

حسین بادامکی، زننده دو گل پرسپولیس در بازی برابر استقلال اهواز و سازنده گل اول سرخپوشان در همان بازی بعد از دیدار دوستانه پرسپولیس برابر تیم دسته یکی هما روز شنبه راهی مشهد شد.
با توجه به استراحت بیست و چهار ساعته پرسپولیسی ها، بادامکی برای دیدار با خانواده اش راهی مشهد شد و دیشب به تهران بازگشت تا امروز سر حال و قبراق در اولین تمرین رسمی پرسپولیس برای غلبه بر ملوان شرکت کند.



دو جلسه فیزیوتراپی در برنامه الونگ

با مصدومیتی که الونگ الونگ با آن دست به گریبان شده، تعداد مصدومان پرسپولیس به دو رسید. مرد سیه چرده سرخ پوشان که در مقابل استقلال اهواز در ترکیب ثابت پرسپولیس به میدان رفت، در جریان بازی از ناحیه رباط مچ پا با آسیب دیدگی مواجه شد.
به همین دلیل بنا به تشخیص کادر پزشکی، در تعطیلی ۲۴ ساعته دیروز پرسپولیسی ها، دو جلسه فیزیوتراپی را در برنامه کاری الونگ گنجانده شده تا تنها بازیکن خارجی حاضر در جمع سرخپوشان به مداوای پای مصدوم خود بپردازد.



کادر پزشکی امروز نظر می دهد

عباس آقایی، هافبک مصدوم پرسپولیس که به خاطر مصدومیت شانس حضور در ترکیب سرخ پوشان مقابل استقلال اهواز را از دست داد، در حال حاضر مشغول فیزیوتراپی است. فرید زرینه پزشک پرسپولیس در این مورد این گونه توضیح می دهد؛ مشکل مصدومیت آقایی تقریباً حل شده.
پس از اینکه این بازیکن در بازی مقابل استقلال اهواز، از همراهی با تیم بازماند، اقدامات درمانی برای برطرف شدن مشکل مصدومیت او آغاز شد تا او بتواند با پشت سر گذاشتن مشکلش هر چه زودتر به شرایط حضور در میدان برسد. زرینه در ادامه افزود: اینکه آقایی به بازی با مولان می رسد یا نه بستگی به معاینه فردا (امروز) دارد. اما آن طور که از شواهد مشخص است مشکل آقایی تقریباً برطرف شده است.



مدیر عامل پرسپولیس منتظر جواب علی آبادی

مدیر عامل پرسپولیس همچنان منتظر پاسخ مهندس علی آبادی است تا در خصوص مسائل و مشکلات مالی پرسپولیس، با او به گفت و گو بنشیند. حبیب کاشانی و مهندس علی آبادی البته ده روز پیش صحبتی کوتاه با یکدیگر داشتند و پس از آن مقرر شد با هماهنگی دکتر سعیدلو، طرفین در جلسه ای مشترک در خصوص مسائل مالی باشگاه پرسپولیس با هم گفت و گو کنند.
این جلسه قرار بود قبل از دربی و یا حداقل پس از دیدار با استقلال اهواز برگزار شود اما مشخص نیست به چه دلیل هنوز این اتفاق نیفتاده و باید دید آیا تا پس از دیدار با ملوان که روز پنجشنبه برگزار خواهد شد، این جلسه برگزار می شود یا اینکه پرسپولیسی ها باید همچنان منتظر باشند.



تغییرات احتمالی در ترکیب و چیدمان پرسپولیس

غیبت محمد نصرتی و حضور مجدد نیکبخت، آقایی و آشوبی باعث به وجود آمدن تغییرات احتمالی در دیدار پرسپولیس برابر ملوان انزلی خواهد شد.
همچنین این احتمال وجود دارد که نوع چیدمان مهره های پرسپولیس نیز با روش استقرار بازیکنان پرسپولیس در برابر استقلال اهواز دچار تغییر شود. اما آن چیزی که مشخص است، سیستم ۱-۳-۲-۴ است که در این دیدار هم پرسپولیس با این روش به مصاف ملوان خواهد رفت.



سلیمانی از امروز استارت می زند

میثم سلیمانی هافبک پرسپولیس که اول فصل با بدشانسی از ناحیه مچ پای چپ مصدوم شده . تحت عمل جراحی قرار گرفت. بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیتش از امروز در تمرینات پرسپولیس شرکت خواهد کرد. وی از امروز تمرینات خود را به صورت سبک . به شکل نرم دویدن زیر نظر کادر فنی تیم استارت می زند.
با توجه به نظر کادر پزشکی، او سه هفته زمان لازم دارد تا بدنش به فرم ایده آل برسد اما سلیمانی بعد از یک هفته تمرین اختصاصی زیر نظر کادر پزشکی تیم، بعد از بازی با ملوان می تواند پا به پای دیگران در تمرینات گروهی شرکت کند. ناگفته نماند که قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرده بود در تاریخ 9 مهر بار دیگر با پرسپولیس قرارداد بست تا نام او مجدداً در لیست سرخپوشان قرار بگیرد.



تمرین اختصاصی برای چهارمین گل خارج از خانه

محسن خلیلی، بهترین گلزن پرسپولیس و برترین گلزن لیگ، تاکنون چهار گل از هفت گل خود را در بازی های خانگی به ثمر رسانده است و سه گل دیگر را در دیدارهای خارج از خانه به ثبت رسانده.
خلیلی سخت در پی به ثمر رساندن چهارمین گل خود در بازی های خارج از خانه است و به همین منظور تمرینات اختصاصی را تحت نظر علیرضا مرزبان جهت نیل به این هدف در دیدار برابر ملوان انجام می دهد.



جانشین نصرتی معمای پرسپولیس!

اخراج محمد نصرتی در دیدار با استقلال اهواز باعث شد تا یکی از ارکان اصلی خط دفاع پرسپولیس پس از ۱۰ هفته و بالاجبار در هفته یازدهم در اختیار پرسپولیس نباشد. به همین خاطر کادر فنی پرسپولیس در حال بررسی تعیین جانشین برای وی در دیدار با ملوان می باشد.
گمانه زنی ها اینچنین به نظر می رساند که از بین الونگ، باقری و نبی ا... باقری ها یک نفر جایگزین نصرتی خواهد شد. اما با این تفاسیر هنوز هیچ کدام از این موارد به طور مشخص روشن نیست.


دروازه سرخ ها امن نیست/ "چشم اسفندیار"

افسی پرسپولیس : تیم فوتبال پرسپولیس در بازی با استقلال اهواز در حالی با پیروزی در یک دیدار خانگی از زمین خارج شد که به دلیل نامطمئن بودن درون دروازه ، می توانست به نتیجه ای غیر از این دست پیدا کند.

به گزارش خبرنگارافسی پرسپولیس ، یکی از اصلی ترین ارکان موفقیت در فوتبال، پست دروازه است و نمونه هایی بوده که دروازه بانان یک تنه تیم های خود را فینالیست کرده اند.

گویگوچه آ دروازه بان آرژانتین درسال 1990 و اولیور کان در 2002 تیم های خود را فینالیست رقابت های جام جهانی کردند. در رده باشگاهی هم می توان به نمونه هایی همچون لمن اشاره کرد که آرسنال را فینالیست لیگ قهرمانان اروپا کرد و نیز پتر چک که چلسی قهرمانی های خود در لیگ برتر را مرهون اوست.

یک دروازه بان خوب باید واجد ویژگی هایی چون واکنش­های سریع، جایگیری­های تیزبینانه، شیرجه­های صحیح، پرش­های تماشایی و حرکات غیرقابل پیش­بینی، شروع های مجدد حساب شده و چالاک در عرصه تک به تک باشد.

اکنون باید دید دروازه بانان فوتبال ما و بویژه پرسپولیس که دروازه بان تیم ملی را درون چارچوب خود دارد چقدر واجد این صفات است. رودباریان در بازی با ذوب آهن در حالی دروازه اش باز شد که جایگیری صحیحی نداشت، در بازی با استقلال تعلل کرد و مسیر را اشتباه پیش بینی کرد و دربازی با استقلال اهواز پرش قابل وصفی انجام نداد و این منافات دارد با ویژگی هایی که یک دروازه بان، توامان باید از آنها برخوردار باشد.



استقلال اهوازی ها نیک می دانستند او شوتگیر خوبی نیست و برای همین تا قبل از گل اول ، بارها بخت خود را از روی این حربه آزمودند تا اینکه در نهایت دو بار با همین شیوه گل زدند. البته تردیدی نیست که رودباریان در حال حاضر بهترین تک به تک گیر ایران است و با این ویژگی چند بار مانع فروپاشی دروازه تیمش شده با این حال گرفتن تک به تک برای یک دروازه بان در اولویت نیست و جمع کردن شوت های از راه دور و دفع توپ های ارسالی بر روی دروازه به نقاط کور زمین، اصل هستند که رودباریان در این خصوص دروازه بان متبحری نشان نداده است

دروازه بان برای اینکه نقاط ضعف خود را برطرف کند باید تمرینات بسیاری را در دستور کار خود قرار دهد. سپ مایر بهترین دروازه بان تاریخ فوتبال آلمان برای اینکه مهارت خود را در عرصه توپگیری افزایش دهد مرغی را در زمین فوتبال فوتبال رها می کرد و سپس تلاش می­کرد با شیرجه های تماشایی پرنده را به چنگ آورد! به هر حال ، دروازه، حساس ترین منطقه برای یک تیم فوتبال است و حیات و ممات یک تیم به این نقطه بستگی دارد.

در حال حاضر تیم فوتبال پرسپولیس دراین منطقه از زمین با مشکل مواجه است و دروازه، "چشم اسفندیار" سرخپوشان به حساب می آید. این درحالی است که دیگر تیم ها بخوبی به این موضوع پی برده اند و قصد دارند تا قبل ازاینکه خود را با مدافعان پرسپولیس سرشاخ ببینند کار را دورادور یکسره کنند. پرسپولیس اگر قهرمانی می خواهد باید دروازه اش را امن کند.

فرهاد خیرخواه خون تازه پرسپولیس

فرهاد خیرخواه، مهاجم پرسپولیس قبل از ورود به زمین مسابقه ۶ دقیقه لب خط ایستاد. او به دلیل شرایط خاص بازى (توپ به بیرون از میدان نمى رفت) مجبور شد به مدتى طولانى تماشاگر دیدار تیمش مقابل استقلال اهواز باشد. جالب اینکه بعد از کلى معطلى پشت خط تعویض با ورود این مهاجم، بازى متوقف شد و در حالى که مسابقه در دقایق تلف شده قرار داشت برانکارد وارد زمین شد. فرهاد خیرخواه فقط یک دقیقه فرصت خودنمایى در میدان داشت آن هم در حالى که پرسپولیس ۱۰ نفره بود. او اولین توپ را که به دست آورد با وجودى که تحت فشار شدید مدافع حریف بود با دیدى عالى به حسین بادامکى سپرد تا وى را صاحب موقعیت کند. این بازیکن مشهدى پرسپولیس هم با ضربه اى حساب شده، توپ را از بالاى دستان دروازه بان استقلال اهواز عبور داد و تیمش را ۳ بر ۲ پیش انداخت. اینکه افشین قطبى یک مدافع را از ترکیب تیم ۱۰ نفره اش بیرون مى کشد و یک مهاجم را به میدان مى فرستد آن هم در چند دقیقه پایانى، جاى تحسین دارد. رسم بر این است که مربیان ایرانى در چنین شرایطى که یک نفر هم کم دارند و با دریافت گل، پیروزى خود را با تساوى عوض کرده اند، اگر بخواهند تعویض انجام دهند، در خط میانى یا خط دفاع خواهد بود؛ چراکه به دنبال حفظ نتیجه مى روند. با این همه افشین قطبى دل و جرأت خود را نشان داد و فرهاد خیرخواه که آقاى گل فصل قبل رقابت هاى دسته اول بود به میدان فرستاد آن هم به جاى یک مدافع! هرچند این تعویض دیرهنگام بود اما فرهاد ارزش وجودى خود را نشان داد و اولین و آخرین توپى را که دریافت کرد تبدیل به یک پاس گل عالى کرد. بازیکنانى در ترکیب پرسپولیس بودند که حتى یک بار هم براى این تیم خلق موقعیت نکردند اما خیرخواه با پاس گل طلایى خود، ۳ امتیاز را براى پرسپولیس به ارمغان آورد. او به نوعى پرسپولیس ۱۰ نفره را زنده کرد و به اعتماد افشین قطبى پاسخ داد. حال انتظار مى رود قطبى دست از احتیاط هاى بى مورد خود بردارد و به فرهاد خیرخواه که هر وقت ۵ ، ۶ دقیقه اى به میدان آمده عالى نشان داده بیش از این اعتماد کند و حداقل در مسابقه بعدى به وى ۴۵ دقیقه میدان دهد چون پرسپولیس قدرتمند به این دست بازیکنان نیاز ویژه اى دارد.

نصرتی: مجبور به‌ خطا شدم‌

با اینکه‌ محمد نصرتى‌ مدافع‌ ملى‌پوش‌ پرسپولیس‌ قبل‌ از دیدار با استقلال‌ اهواز دچار مصدومیت‌ بود اما او در این‌ دیدار هم‌ با نظر افشین‌ قطبى‌ در ترکیب‌ ثابت‌ تیم‌ قرار گرفت. نصرتى‌ در این‌ بازى‌ با دریافت‌ کارت‌ قرمز به‌ رختکن‌ رفت‌ و با استرس‌ و ناراحتى‌ زیاد بازى‌ را دنبال‌ کرد.

نصرتى‌ در خصوص‌ صحنه‌ اخراج‌ خود گفت: در یک‌ لحظه‌ مجبور به‌ خطا شدم‌ چون‌ اگر خطا نمى‌کردم، مهاجم‌ استقلال‌ اهواز با رودباریان‌ تک‌ به‌ تک‌ مى‌شد که‌ به‌ احتمال‌ زیاد در آن‌ صحنه‌ گل‌ مساوى‌ به‌ ثمر مى‌رسید.

نصرتى‌ افزود: علیرغم‌ میل‌ خود خطا کردم‌ و دیدید که‌ به‌ رأ‌ى‌ داور بازى‌ هم‌ احترام‌ گذاشتم. به‌ هر حال‌ هیچ‌ بازیکنى‌ دوست‌ ندارد از بازى‌ اخراج‌ شود ضمن‌ اینکه‌ حالا از حضور در دیدار هفته‌ آینده‌ مقابل‌ ملوان‌ محروم‌ خواهم‌ بود.

وى‌ در خاتمه‌ گفت: استقلال‌ اهواز امسال‌ هم‌ تیم‌ خوب‌ و قدرتمندى‌ دارد، با این‌ حال‌ شکست‌ این‌ تیم‌ کار غیرممکنى‌ نبود .