مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

پرسپولیس به سلطه خود ادامه می دهد

طلسم سایپا شکست
افشین قطبی: هیچ کس باور نمی‌کرد در ثانیه‌های آخر بتوانیم سایپا را شکست دهیم و سه امتیاز بازی را به نفع خود به دست بیاوریم. از تماشاگران خوب پرسپولیس تشکر می‌کنم که تا آخرین لحظات از تیم محبوبشان حمایت کردند. از اینکه حریف، تیم سایپا بود و علی دایی روی نیمکت این تیم نشسته بود احساس خوبی به من دست داد و امیدوارم دایی با سایپا در سوپر لیگ قهرمانان آسیا موفق باشد. ما با مطالعه بازیهای گذشته سایپا به مصاف این تیم رفته بودیم. تعویض‌هایی که انجام دادیم با احساسمان بود و با احساسمان سایپا را شکست دادیم.



در حالی که نیمه اول بازی دو تیم پرسپولیس و سایپا مساوی به پایان رسیده بود، در نیمه دوم پرسپولیس رفته رفته سایه خود را روی دروازه تیم فوتبال سایپا سنگین کرد. در حالی که داور روی دو صحنه مشکوک به پنالتی در روی دروازه سایپا از اعلام پنالتی خودداری کرد، با این حال در دقیقه 95 محسن خلیلی با ضربه دیدنی پای چپ، سه امتیاز شیرین برای پرسپولیس به ارمغان آورد و پرسپولیس با این نتیجه سایپا را شکست داد.

بالاخره بعد از چهار بازی متوالی که طی آن پرسپولیس و سایپا برابر هم به تساوی رسیده بودند، پرسپولیس با گل دقیقه 95 محسن خلیلی سایپا را شکست داد تا با 32 امتیاز از 14 بازی فاصله خود را تا حدنصاب قهرمانی کمتر و کمتر کند.

ایول به پرسپولیس که این بازی را با غیرت برد وامتیاز از دست نداد

لیست 18 نفره پرسپولیس مقابل سایپا

پرسپولیس در هفته چهاردهم رقابتهای لیگ حرفه‌ای با تغییراتی نسبت به هفته‌های گذشته به مصاف تیم سایپا می‌رود. با غیبت کریم باقری به علت سرماخوردگی و سپهر حیدری بدلیل سه اخطاره بودن، تیم پرسپولیس با تغییراتی به مصاف سایپا می‌رود. حمید علی عسگر یکی از بازیکنان با تعصب و با تلاش تیم سرخپوشان است که در تمرینات هفته اخیر این تیم به شکلی ظاهر شده که کادر فنی را مجاب کرده تا نام خود را در لیست 18 نفره پرسپولیس ظاهر سازد.
حمید علی عسگر که اولین بار است نام خود را در لیست 18 نفره تیم پرسپولیس می‌بیند، منتظر لحظه‌ای است که بتواند در زمین مسابقه شایستگی خود را به نمایش بگذارد.

اسامی بازیکنان تیم پرسپولیس: مهدی واعظی ، نبی اله باقری ، محمد نصرتی ، شیث رضایی ، الونگ الونگ ، عباس آقایی ، فراز فاطمی ، حسین بادامکی ، پژمان نوری ، محسن خلیلی و نیکبخت واحدی.

آخرین اخبار از وضعیت مدیریت باشگاه

بیادی: باشگاه بلاتکلیف است
بازیکنان خواستار انصراف کاشانی از کناره‌گیری شدند
بازیکنان تیم پرسپولیس صبح امروز (دوشنبه) با حضور در دفتر حبیب کاشانی در شورای شهر تهران خواستار انصراف وی از کناره‌گیری و حضور مجدد وی در باشگاه پرسپولیس شدند. بازیکنان تیم پرسپولیس که در راس آن‌ها کریم باقری، کاپیتان این تیم قرار داشت، صبح امروز در دفتر حبیب کاشانی حضور یافتند و از مدیرعامل باشگاه خواستند به ‌رغم مشکلات موجود، در باشگاه حضور داشته باشند و همچون گذشته، با مدیریت خود به پیشرفت باشگاه پرسپولیس کمک کنند.

بازیکنان پرسپولیس در این جلسه به مدیرعامل باشگاه اطمینان خاطر دادند تمام توان خود را برای دور شدن حاشیه‌ها از تیم و رفع مشکلات موجود به کار گیرند.

اخبار حاصل شده از جلسه مذکور نشان می‌دهد علی‌رغم مصر بودن مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به کناره‌گیری از این باشگاه، نیمی از مسیر برای مجاب شدن وی برای ادامه فعالیت طی شده و نتایج مطلوبی از جلسه مذکور حاصل شده است.

به نظر می‌رسد، پس از جلسه بازیکنان با مدیرعامل باشگاه بخش مهمی از تحولات باشگاه پرسپولیس و بازگشت حبیب کاشانی، به جلسه عصر امروز کادر فنی و عوامل اجرایی باشگاه، در باشگاه پرسپولیس مربوط می‌شود.

در جلسه صبح امروز بازیکنان با حبیب کاشانی؛ کریم باقری، پژمان نوری، سپهر حیدری، علیرضا نیکبخت‌واحدی، شیث رضایی، محسن خلیلی، مهدی نصرتی، رضا مامانی، عباس آقایی، احسان خرسندی، نبی‌ا... باقری و فراز فاطمی حضور داشتند.

گفتنی است، دیگر بازیکنان پرسپولیس با هماهنگی کاپیتان تیم در این جلسه حضور نداشتند.


عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: در صورت رفتن کاشانی از پرسپولیس، من نیز از هیات مدیره کناره‌گیری خواهم کرد.

حسن بیادی اظهار کرد: من و کاشانی با هم به پرسپولیس آمدیم و اگر او از باشگاه برود، من نیز با او از پرسپولیس جدا خواهم شد.

وی توضیح بیش‌تری درباره‌ی دلیل استعفای خود نداد.

بیادی درباره‌ی‌ دلیل مشکلاتی که سبب استعفای کاشانی از پرسپولیس شده گفت: یکی از مشکلات پرسپولیس در این چند وقت، کسانی بوده‌اند که خود را به باشگاه نزدیک می‌دانستند و برای تیم حاشیه‌سازی می‌کردند؛اما، یکی از هنرهای کاشانی این بوده که این حاشیه‌ها را کم کرده است. او به حاشیه‌سازان اجازه نداده که به باشگاه نزدیک شوند؛ اما، آنها هر روز حاشیه‌ی تازه‌ای ایجاد می‌کنند. یک روز عنوان می‌کنند، قطبی و استیلی با هم مشکل دارند؛ در حالی که این چنین نیست و این دو هر چند که ممکن است اختلاف سلیقه‌ای داشته باشد؛اما، با هماهنگی در حال فعالیت هستند.

وی یکی دیگر از دلایل استعفای کاشانی را نامشخص بودن وضعیت باشگاه عنوان کرد و افزود: قبل از انتخاب کاشانی به عنوان مدیرعامل به او قول داده شد که باشگاه از بلاتکلیفی خارج شود؛ اما، با به پایان رسیدن زمان داده شده، هنوز باشگاه تکلیف خود را نمی‌داند. طلبکاران نیز به تازگی از طریق مراجع قضایی به کاشانی فشارهایی را وارد کرده‌اند. این مسایل فرصت را از مدیر برای مدیریت کردن می‌گیرد. ضمن آن که پرسپولیس هنوز بودجه‌ی مصوب ندارد. چگونه یک مدیر می‌تواند در این شرایط برای تیم خود برنامه‌ریزی کند. بیش‌تر کسانی که کنار کاشانی در پرسپولیس کار می‌کنند، حقوق نمی‌گیرند. او تا کی می‌تواند متوسل افراد مختلف شود. باشگاه یک حساب جاری ندارد و اگر قرار باشد، پولی به صورت نقد از جایی گرفته شود، خلاف قوانین اداری است.

بیادی در پایان گفت: تصمیم کاشانی برای جدایی از پرسپولیس قطعی است، مگر آن که مشکلات باشگاه برطرف شود

پرحادثه ترین تمرین فصل پرسپولیس

قطبى ساعت ۲ بعدازظهر را براى حضور بازیکنان در محل تمرین تعیین کرده اما انگار هواداران از آنها مشتاق ترند چرا که رأس ساعت، خود را به ورزشگاه نفت مى رسانند. تعدادشان از همیشه بیشتر است. لیدرها هم، همه هستند و پس از آنها، سرخپوشان یک به یک وارد ورزشگاه مى شوند. دو و نیم که مى شود، تمامى بازیکنان و مربیان به رختکن مى روند. قرار است در جلسه اى شنونده صحبت هاى قطبى باشند.
جالب اینکه یکى از نزدیکان کاشانى- شخصى به نام راسخى- هم میهمان ویژه این جلسه است و او هم مثل سرمربى، دقایقى با سرخپوشان گفت وگو مى کند. در حین جلسه و در زمین ورزشگاه درگیرى کوچکى رخ مى دهد. طرفین دعوا لیدرهاى باشگاه هستند و با هم بگو مگو مى کنند. ورود یکى دیگر از لیدرها از بالاى دیوار ورزشگاه هم درگیرى دیگرى را رقم مى زند. مسؤولان ورزشگاه با او برخورد مى کنند و یک درگیرى به وجود مى آید. «کارى نکنید که اجازه ندهیم پرسپولیس دیگر در این زمین تمرین کند.» این جمله را یکى از مسؤولان ورزشگاه مى گوید و آن لیدر را ماموران نیروى انتظامى به کلانترى مى برند البته با پادرمیانى حجت الاسلام علیپور کهنگى، او پس از نیم ساعت به محل تمرین باز مى گردد. جلسه بالاخره بعد از یک ساعت تمام مى شود و بازیکنان وارد زمین مى شوند. فرشید کریمى که به شدت دچار سرماخوردگى شده از قطبى اجازه مى گیرد و تمرین را ترک مى کند. سلیمانى هم که قرار بود بیاید، به گفته کادر پزشکى از چهارشنبه آماده شرکت در تمرینات گروهى است. کریم باقرى دوباره مصدوم شده و نیامده. خوردبین و استیلى هم که چند وقتى است نیستند.

در عوض، حافظ طاحونى، بازیکن اسبق پرسپولیس در محل تمرین حاضر شده و با پرسپولیسى ها خوش و بش مى کند البته خودش مى گوید که بیشتر به خاطر دیدار با مرزبان آمده. او هم نظاره گر است و سرخپوشان با نرم دویدن، خود را آماده شروع تمرین مى کنند. گلرها هم جداگانه مشغول گرم کردن و بعد هم تمرین اختصاصى زیر نظر عزیزیان هستند. انجام کارهاى استقامتى زیر نظر مرزبان بخش اول تمرین است و شیث، نورى و خرسندى به خاطر آمادگى بالایشان تشویق مى شوند. پاسکارى هاى دو به دو و چارچوب شناسى هم دیگر برنامه هاى بازیکنان است. تمرین چارچوب شناسى قرار است تا پایان هفته ادامه داشته باشد. تعدادى از بازیکنان جوان مثل فرضیات، قنبرى، على عسگر و ... همراه با شیث و زارعى پشت دروازه ها تمرین مى کنند و بقیه در ۴ گروه آقاوسط کار مى کنند. عزیزیان هم تمرینات ویژه شوتزنى براى رودباریان درنظر گرفته و با او کار مى کند.

در همین لحظات صداى فریادهاى تماشاگران اوج مى گیرد.
حبیب کاشانى بیشترین سهم را در حمایت ها و تشویق هایشان دارد و هواداران مى خواهند که او بماند. این را در شعارهایشان به زبان مى آورند البته فراموش هم نمى کنند که علیه حجازى هم شعار بدهند و براى سایپا کرى بخوانند.

فوتبال سه جانبه مرحله بعدى است. قطبى بازیکنان را به سه گروه تقسیم مى کند و آنها را به گوشه اى از زمین مى برد که چمن هموارترى دارد. این طورى از خبرنگاران هم دورتر مى شوند و کسى برنامه هاى تاکتیکى قطبى را از زبان او نمى شنود. تنها یک چهارم از زمین براى بازى فوتبال درنظر گرفته شده و قرار است بازیکنان پرسینگ را اجرا کنند. قطبى نکات فنى مهم را به بازیکنانش و به خصوص مدافعان تذکر مى دهد و از آنها مى خواهد دقیق تر کار کنند. نیکبخت دایم از عبدى توپ مى خواهد و البته درخواست او چندان جدى گرفته نمى شود. او با کلاه سفیدرنگى که بر سر گذاشته حسابى توى چشم است ولى حتى این مسأله هم باعث نمى شود که او بیشتر از آقایى به چشم بیاید چرا که عباس آقایى امروز فوق العاده کار مى کند و توسط قطبى تشویق هم مى شود.

فوتبال که تمام مى شود آقایى و شیث قدم زنان با هم صحبت مى کنند. محور صحبت ها نیمکت نشینى آقایى است و شیث که خودش دوران سختى را تجربه کرده معتقد است که مصاحبه هاى آقایى، کار او را خراب کرده و باعث نیمکت نشینى اش شده. فریاد قطبى صحبت آنها را ناتمام مى گذارد. او همه را فرا مى خواند. مدافعان و هافبک هاى دفاعى را در یک تیم قرار مى دهد و از آنها مى خواهد که زیر نظر مرزبان به پاسکارى هاى سرعتى و حفظ توپ و پرسینگ مشغول شوند. نورى که سرماخوردگى اش تشدید شده با اجازه سرمربى از ادامه تمرین معاف مى شود و به کنار زمین مى رود. مهاجمان و بازیکنان تهاجمى و نفوذى هم زیر نظر قطبى، به ارسال هاى کوتاه و بلند و ضربه زدن به سمت دروازه مى پردازند.

جالب اینکه مامانى در هیچ یک از تیم ها جایى ندارد و باید فقط تماشاگر باشد. قطبى انگار اصلا به او اعتقادى ندارد. به ساعت ۵ که مى رسیم افشین قطبى سوت پایان تمرین را به صدا درمى آورد و اعلام مى کند که تمرین فردا ساعت ۳۰:۱۰ صبح شروع مى شود. بعد به سمت آنالیزور تیم- احمد کارو- مى رود. دقایقى با او صحبت مى کند و گزارش هاى تهیه شده از آنالیز بازیهاى سایپا در سیزده هفته گذشته را از او تحویل مى گیرد. آنها آخرین نفراتى هستند که زمین چمن را به مقصد رختکن ترک مى کنند.