مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

خواهید دید کعبی چه تاثیر مثبتی در تیم خواهد داشت

هافبک هجومی پرسپولیس از حضور کعبی و رقابت با این بازیکن برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی واهمه ای ندارد. حسین بادامکی همچنین معتقد است 6 امتیاز کسر شده قهرمانی پرسپولیس را به خطر می اندازد. او در این خصوص می‌گوید: «حتی یک امتیاز هم در سرنوشت قهرمانی تاثیر دارد. حالا باید بیش از حد تلاش کنیم تا صدر جدول را از دست ندهیم.»

شنیده‌ای که کسر 6 امتیاز از پرسپولیس قطعی شد؟
بله، متاسفانه شرایط ما سخت شد و حالا باید تا حد جان مایه بگذاریم تا قهرمان شویم.

ولی با این شرایط رسیدن به قهرمانی سخت شده
بله، قبول دارم ولی چاره‌ای نیست. البته پرسپولیس نام بسیار بزرگی دارد و با کسر این 6 امتیاز هم معتقدم که مدعی اول قهرمانی هستیم.

سپاهان خطرناک نیست؟
سپاهان تیم خوبی است ولی تیم ما در حال حاضر صدرنشین است و باز هم می‌گویم که پرسپولیس مهمتر از همه بزرگی دارد. فقط امیدوارم تمامی بازیکنان شرایط حساس تیم را درک کنند تا از صدر جدول فاصله نگیریم.

بازی با راه‌آهن را چطور می‌بینی?
بازی سختی است و مقابل تیم پرقدرتی بازی می‌کنیم ولی هدف ما قهرمانی است و نباید امتیاز از دست بدهیم. خوشبختانه پس از برد مقابل پیکان و اضافه شدن چند بازیکن جدید شرایط تیم عالی است و امیدوارم 3 امتیاز بازی با راه‌آهن را بگیریم.

این روزها موضوع نیمکت‌نشینی تو مطرح شده است.
بله، شنیده‌ام. بعضی از دوستان بیش از حد به من لطف دارند.

قطبی قصد دارد که از کعبی در پست تو استفاده کند، با این شرایط فکر نمی‌کنی که نیمکت‌نشین شوی؟
اصلا به این مسائل توجه نمی‌کنم چون همه بازیکنان برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت کار سختی دارند. من تمرینات را به طور جدی دنبال می‌کنم و مطمئن باشید قطبی، بازیکن آماده را نیمکت‌نشین نمی‌کند. البته این را هم باید بگویم که در این فصل در پست اصلی‌ام یعنی هافبک نفوذی بازی نکردم و اگر در این پست بازی کنم، عملکرد بهتری خواهم داشت.

از آمدن کعبی ناراحت نیستی؟
اتفاقا خودم به کعبی گفتم پرسپولیسی شود، چون تیم ما بازیکن سرعتی نداشت. در بازی‌های آینده خواهید دید که کعبی چه تاثیر مثبتی در تیم خواهد داشت.

نیکبخت به احتمال زیاد به بازی راه‌آهن می‌رسد

بعد از برطرف شدن مصدومیت بادامکی و نصرتی این‌بار پزشک پرسپولیس از رسیدن دیگر بازیکن کلیدی پرسپولیس به دیدار برابر راه‌آهن صحبت می‌کند. دکتر فرید زرینه اظهار داشت:نیکبخت در آخرین معاینه‌ای که دوشنبه از وی داشتیم، وضعیت نسبتا مطلوبی داشت و درد او بسیار کمتر شده بود، با این وجود در تمرین دوشنبه به وی اجازه بازی ندادیم تا پس از تست‌نهایی در پایان تمرین این بازیکن را نیز پیش از دیدار با راه‌آهن با سلامت کامل به مربیان تحویل دهیم. با این وجود باید بگویم احتمال رسیدن نیکبخت به بازی این فهته بسیار زیاد است.

زرینه در ادامه بررسی دقیق در خصوص آسیب‌دیدگی ماته‌ را نیز به پایان تمرین امروز منوط ساخت: ماته در تمرین دوشنبه از ناحیه ساق پا احساس درد کرد، به همین دلیل در اواخر تمرین همراه سایر بازیکنان تمرین نکرد و تحت اقدامات ویژه پزشکی قرار گرفت. وضعیت مهاجم کروات تیم ما نیز امروز پس از آخرین تمرین پرسپولیس در زمین شرکت واحد پیش از دیدار با راه‌آهن به طور دقیق مشخص خواهد شد.

پزشک پرسپولیس در پایان در خصوص وضعیت الونگ خاطرنشان ساخت: چند روز پیش در خصوص وضعیت الونگ گزارش مکتوبی را تحویل دبیر کمیته انضباطی باشگاه دادم. این بازیکن باید در تاریخ دهم ماه‌جاری در ایران حضور می‌یافت اما متاسفانه طبق قول و قرار قبلی‌مان عمل نکرد

انصارى‌فرد چکیده‌ فوتبال‌ ایران‌ است...

انصارى‌فرد مى‌گوید: اگر تا سه‌ هفته‌ قبل‌ بنا به‌ گفته‌ آقاى‌ کفاشیان‌ مطالبات‌ کوپیان‌ پرداخت‌ مى‌شد، 6 امتیاز از پرسپولیس‌ کسر نمى‌شد. او درست‌ مى‌گوید، فرض‌ مى‌کنیم‌ که‌ انصارى‌فرد به‌ دوش‌ کشنده‌ بار تمام‌ تقصیرات‌ در پرسپولیس‌ بوده‌ است‌ اما حالا که‌ مقرر شده‌ بود مطالبات‌ پرداخت‌ شود، تأ‌خیر در پرداختن‌ این‌ پول‌ به‌ همان‌ اندازه‌ ولو بیشتر از آغاز مشکل‌ هم‌ گناه‌ بوده‌ است. یکسونگرى‌ در این‌ عرصه‌ و محول‌ کردن‌ بار تمام‌ گناهان‌ و اشتباهات‌ در زمین‌ محمدحسن‌ انصارى‌فرد نابخشودنى‌ است.

اگر انصارى‌فرد مطالبات‌ بگوویچ‌ و ایلیچ‌ و نیکولسکى‌ را نمى‌پرداخت‌ از پرسپولیس‌ در لیگ‌ سال‌ گذشته‌ هم‌ امتیاز کسر مى‌شد اما انصارى‌فرد پول‌ را پرداخت‌ و تقصیر را گردن‌ کسى‌ نینداخت‌ ولو اینکه‌ قصور او در وقوع‌ این‌ گناه‌ اندک‌ نبود اما این‌ اشتباه‌ جاى‌ تصحیح‌ و لاپوشانى‌ را داشت. به‌ هر حال، انصارى‌فرد در زمان‌ مدیریت‌ خویش‌ در پرسپولیس‌ اشتباهاتى‌ داشت‌ اما فراموش‌ نمى‌کنیم‌ که‌ او تنها مدیر فوتبالى‌ امروز ماست‌ که‌ پیراهن‌ تیم‌ملى‌ را نیز بر تن‌ کرده‌ و عصاره‌ همین‌ فوتبال‌ آریایى‌ است.
فراموش‌ نمى‌کنیم‌ که‌ انصارى‌فرد با آمدنش، تیم‌ نهم‌ لیگ‌ را با هزار بدشانسى‌ به‌ عنوان‌ سوم‌ مسابقات‌ فوتبال‌ لیگ‌ کشور رساند. فراموش‌ نمى‌کنیم‌ او مردانى‌ مثل‌ کعبی، نیکبخت، بادامکی، الونگ‌ و... را به‌ پرسپولیس‌ آورد. این‌ روزها به‌ عنوان‌ اولین‌ کسانى‌ که‌ در پایان‌ دوره‌ مدیریت‌ انصارى‌فرد در پرسپولیس، از نواقص‌ دوران‌ مدیریت‌ او انتقاد کردیم‌ یادآور مى‌شویم‌ که‌ انصارى‌فرد، در شکل‌گیرى‌ قهرمانى‌ محتمل‌ امسال، بسترسازى‌ مناسبى‌ را در پرسپولیس‌ انجام‌ داد. بى‌معرفتى‌ است‌ که‌ اینک‌ مردى‌ را زیر پاى‌ انتقادات‌ خویش‌ له‌ کنیم‌ که‌ چکیده‌ فوتبال‌ است. شفاف‌سازی، آن‌ هم‌ در جهت‌ تخریب‌ انصارى‌فرد چه‌ معنایى‌ دارد؛ اسم‌ حدیث‌ نفس‌ را شنیده‌اید؟ براى‌ رضاى‌ خدا این‌ حوادث‌ رخ‌ مى‌دهد یا اینکه‌ دچار حدیث‌ نفس‌ شده‌ایم؟

کعبى : آمده ام تا قهرمانى را تجربه کنم

بازگشت دوباره ستاره کوچک در حساس ترین روزهاى لیگ بهترین اتفاق ممکن براى صدرنشین بود و حالا کعبى با انگیزه فراوانى براى حضور در ترکیب پرسپولیس لحظه شمارى مى کند. او در این باره با امیدوارى مى گوید: آمده ام تا این بار قهرمانى را با پرسپولیس تجربه کنم.

اولین حضور در پرسپولیس پس از دورى چند ماهه چطور بود؟
تقریبا با اکثر بازیکنان آشنا بودم، فقط ۵ ، ۶ بازیکن تیم را درست نمى شناختم. بازیکنان جوانى که با انگیزه بالایى در تمرینات حضور دارند. همه بازیکنان با آغوش گرم مرا پذیرفتند و هیچ مشکلى احساس نکردم. در لیگ گذشته هم اگر فوتبال من بیشتر به چشم آمد به خاطر همین بازیکنان بود، بازیکنانى که واقعاً به من کمک کردند.
با پرسپولیس چه هدفى را دنبال مى کنى؟
در کارنامه فوتبال باشگاهى من جاى یک قهرمانى خالى است، دوست دارم این افتخار را با قهرمانى پرسپولیس در لیگ به دست بیاورم. حتى آن سالى که فولاد قهرمان لیگ شد من در این تیم نبودم و در تیم السد قطر بازى مى کردم. در کارنامه من جاى یک قهرمانى آن هم با پرسپولیس خالى است.

ظاهرا رقم بالاى قرارداد تو باعث ایجاد اختلافاتى بین بازیکنان شده!
نمى دانم این اطلاعات اشتباه از کجا منتشر شده و چه کسى مى داند رقم قراردادم چقدر است. من قرارداد سفید با پرسپولیس امضا کردم. به خاطر پول به پرسپولیس نیامدم. تکرار بازیهاى خوب گذشته و قهرمانى انگیزه من براى حضور در پرسپولیس بود. من با پرسپولیس سفید امضا کردم و اگر دنبال پول بودم حتماً تیم هاى دیگرى را انتخاب مى کردم که حاضر بودند ۳۰۰ ، ۴۰۰ میلیون به من بپردارند.

با حضور تو، بادامکى در پرسپولیس نیمکت نشین مى شود!
این موضوع اصلاً استنباط درستى نیست. پرسپولیس آنقدر مهره دارد که هیچ بازیکنى نباید و نمى تواند احساس فیکس بودن داشته باشد. در اولین حضورم این موضوع را به خوبى لمس کردم. حتى بازیکنان جوان و ذخیره پرسپولیس هم در تمرین آنقدر با انگیزه و خوب تمرین مى کنند که شاید در آینده به آنها هم بازى در ترکیب اصلى برسد.

قرار است در چه پستى براى پرسپولیس بازى کنى؟
قطبى در این باره با من صحبت خاصى نکرده اما در صحبتى که با فردوسى پور در برنامه ۹۰ داشت صراحتاً اعلام کرد که کعبى در ۳ پست توانایى بازى دارد.

صحت دارد که طبق قراردادت در صورت باخت هاى احتمالى جریمه اى از تو کسر نمى شود؟
اصلا شرط و شروطى براى باشگاه نگذاشتم. اگر تا این اندازه دنبال مسائل مالى بودم اول ۲۰ میلیون طلب سال گذشته ام را از پرسپولیس مى گرفتم.

... و اگر در ترکیب ثابت قرار نگیرى؟
قطبى با هیچ بازیکنى در پرسپولیس شوخى ندارد. هرکس در تمرینات و بازیها بهتر باشد، در ترکیب اصلى قرار مى گیرد. نمونه این حرف محسن خلیلى بود. دیدید که قطبى بازیکنى که شانس آقاى گلى دارد را نیمکت نشین کرد. بنابراین اگر بر روى نیمکت هم بنشینم اعتراض نمى کنم. در ۶ ماهى که در انگلیس بودم خیلى چیزها یاد گرفتم. اگر یادتان باشد قبل از حضور در انگلیس دایماً کارت زرد یا قرمز مى گرفتم اما حسین کعبى نسبت به آن مقطع واقعاً فرق کرده و بازیکن دیگرى شده.

اصلى ترین رقباى پرسپولیس در راه قهرمانى چه تیم هایى هستند؟
به نظر من از حالا نباید در مورد قهرمانى صحبت کرد اما با این وجود سپاهان نسبت به سایر حریفان، رقابت نزدیک ترى با ما براى کسب عنوان قهرمانى دارد.

فکر مى کنى با کسر ۶ امتیاز باز هم پرسپولیس شانس اول قهرمانى است؟
تیم هاى مدعى با تلاش فراوان، خود را به جایگاه فعلى رسانده اند. به نظر من باید امتیازات پرسپولیس و حتى سپاهان به آنها بازگردد. اینگونه رقابت عادلانه تر مى شود و به اعتقاد من لیگ با حرارت بیشترى دنبال مى شود.

اخیرا خبرى مطرح شد مبنى بر اینکه فسخ قراردادت با لستر غیر قانونى بوده و نمى توانى براى پرسپولیس بازى کنى!
صحت ندارد. در لندن که بودم مسؤولان باشگاه لستر سیتى در پاسخ به فدراسیون فوتبال ایران با ارسال ITC من موافقت کردند. من هم در زمان قانونى با لستر تسویه حساب کردم و مشکلى براى بازى کردن ندارم. آنها که این شایعه را مطرح کرده اند شاید از قوانین فوتبال انگلیس خبر ندارند.

آسیب دیدگى علیرضا نیکبخت

آسیب دیدگى علیرضا نیکبخت از ناحیه رباط جانبى، حضور او در دیدار برابر راه آهن را در هاله اى از ابهام قرار داده. دکتر زرینه مصدومیت فعلى نیکبخت را مشابه آسیب دیدگى چندى پیش شیث رضایى مى داند و در این باره مى گوید: مصدومیت نیکبخت شدید است. ما بعد از بازى با پیکان، اقدامات درمانى را روى پاى این بازیکن آغاز کردیم و خونمردگى هاى ناشى از آسیب دیدگى را برطرف کردیم. در حال حاضر هم مشغول بررسى بیشتر این مصدومیت هستیم و در یکى دو روز آینده باید درباره وضعیت نیکبخت اظهارنظر کنیم ولى شاید او به بازى چهارشنبه نرسد.
مصدومیت چند بازیکن کلیدی پرسپولیس پیش از بازی حساس با راه‌آهن نگرانی‌های زیادی را برای کادرفنی پرسپولیس فراهم ساخته است.

دکتر فرید زرینه در خصوص مصدومیت نیکبخت که به نظر نگران‌کننده‌تر از دو بازیکن دیگر به نظر می‌رسد، گفت: هر روز دو جلسه فیزیوتراپی روی پای آسیب‌دیده نیکبخت انجام می‌دهیم و اقدامات خاص لیزردرمانی را نیز در وهله اول برای بهبود آسیب‌دیدگی این بازیکن انجام داده‌ایم با این حال جواب قطعی در خصوص حضور یا عدم‌حضور نیکبخت برای دیدار با راه‌آهن را سه‌شنبه به کادرفنی اعلام خواهیم کرد.

زرینه در ادامه در خصوص وضعیت نصرتی و بادامکی افزود: محمد نصرتی به احتمال زیاد از امروز با ما تمرین می‌کند و مشکلی برای دیدار با راه‌آهن نخواهد داشت. جدا از نصرتی، وضعیت مچ پای بادامکی بهتر شده است و پس از معاینه دقت وی در تمرین امروز، وضعیت حضور این بازیکن را در دیدار برابر راه‌آهن به طور دقیق مشخص خواهیم ساخت