مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

بهاریه پرسپولیس / ماته :‌ به استقلال 6 گل میزنیم

خبرگزاری پرسپولیس : ماته دراگچوییچ بازیکن خونسرد و گریز پایی ، که از نیم فصل رقابتهای لیگ برتر به ایران آمد و به پرطرفدارترین تیم آسیا پیوست و پس از دو بازی رویایی که انجام داد با مشکل مصدومیت دست و پنجه نرم کرد. گفتگوی ماته دراگچوییچ با خبرگزاری رسمی باشگاه پرسپولیس در مراسم بهاریه پرسپولیس را بخوانید.

بهترین و خاطره‎ انگیزترین اتفاق در سال 86؟
پیوستن به بزرگترین تیم آسیا .
تلخ‎ترین اتفاق در سال 86؟
مصدومیتی که پس از دو بازی با آن مواجه شدم .
اولین آرزو و دعا در لحظه تحویل سال؟
عاقبت به خیری خود و خانواده‎ام ، و قهرمانی پرسپولیس .

مهمترین هدف در سال 87؟
قهرمانی با پرسپولیس در لیگ.
تفاوت پرسپولیس 87 با پرسپولیس 86؟
پارسال در این تیم و در این لیگ نبوده ام ولی میدانم امسال یکی از بهترین ها بوده است.
عیدی شما به هواداران؟
قهرمانی با پرسپولیس.
پیش بینی نتیجه بازی دربی؟
استقلال را 6 بر 0 شکست می‎دهیم.
سال تحویل کجا هستید؟
به احتمال زیاد در تهران .
بهترین شعاری که در استادیوم‎ها شنیده‎اید؟
حمله، حمله، ای پرسپولیس، ما گل می‎خوایم، ای قهرمان.
موثرترین بازیکن پرسپولیس در سال 86؟
مهدی واعظی .
دروع 13؟
ماته از پرسپولیس کنار گذاشته شد .
حرف آخر...
امیدوارم بتوانیم در پایان این فصل دل هواداران را شاد کنیم و آنها را به آرزوی چندین ساله‎شان یعنی قهرمانی پرسپولیس برسانیم. و جشن قهرمانی بگیریم.

بهاریه پرسپولیس / ماته :‌ به استقلال 6 گل میزنیم

خبرگزاری پرسپولیس : ماته دراگچوییچ بازیکن خونسرد و گریز پایی ، که از نیم فصل رقابتهای لیگ برتر به ایران آمد و به پرطرفدارترین تیم آسیا پیوست و پس از دو بازی رویایی که انجام داد با مشکل مصدومیت دست و پنجه نرم کرد. گفتگوی ماته دراگچوییچ با خبرگزاری رسمی باشگاه پرسپولیس در مراسم بهاریه پرسپولیس را بخوانید.

بهترین و خاطره‎ انگیزترین اتفاق در سال 86؟
پیوستن به بزرگترین تیم آسیا .
تلخ‎ترین اتفاق در سال 86؟
مصدومیتی که پس از دو بازی با آن مواجه شدم .
اولین آرزو و دعا در لحظه تحویل سال؟
عاقبت به خیری خود و خانواده‎ام ، و قهرمانی پرسپولیس .

مهمترین هدف در سال 87؟
قهرمانی با پرسپولیس در لیگ.
تفاوت پرسپولیس 87 با پرسپولیس 86؟
پارسال در این تیم و در این لیگ نبوده ام ولی میدانم امسال یکی از بهترین ها بوده است.
عیدی شما به هواداران؟
قهرمانی با پرسپولیس.
پیش بینی نتیجه بازی دربی؟
استقلال را 6 بر 0 شکست می‎دهیم.
سال تحویل کجا هستید؟
به احتمال زیاد در تهران .
بهترین شعاری که در استادیوم‎ها شنیده‎اید؟
حمله، حمله، ای پرسپولیس، ما گل می‎خوایم، ای قهرمان.
موثرترین بازیکن پرسپولیس در سال 86؟
مهدی واعظی .
دروع 13؟
ماته از پرسپولیس کنار گذاشته شد .
حرف آخر...
امیدوارم بتوانیم در پایان این فصل دل هواداران را شاد کنیم و آنها را به آرزوی چندین ساله‎شان یعنی قهرمانی پرسپولیس برسانیم. و جشن قهرمانی بگیریم.

خطای پنالتی روی نیکبخت در برنامه 90 گم شد!

عادل، عدالت را رعایت نکرد

مجری برنامه ورزشی 90 شب گذشته، برنامه یک طرفه‎ای را به اجرا گذاشت و در حالی که در سال گذشته برای نشان دادن صحنه گل از تمامی ابزار استفاده می‎کرد و بر روی خط دروازه و از زوایای مختلف صحنه گل را مورد ارزیابی قرار می‎داد، متاسفانه در یک برخورد ساده و به استنباط کارشناس داوری برنامه 90 اکتفا کرد و از نشان دادن صحنه خطای پنالتی بر روی علیرضا نیکبخت واحدی به سادگی گذشت و این پنالتی در برنامه 90 گم شد!

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، فردوسی‎پور قبل از پخش صحنه‎های داوری گفت که متاسفانه صحنه مربوط به خطای پنالتی روی نیکبخت را نداریم!

البته هر چند آقای غیاثی کارشناس داوری برنامه 90 پنالتی روی نیکبخت را تائید کرد ولی در این برنامه عادل، عدالت را رعایت نکرد و به طور یک طرفه از اول برنامه تا پایان به ضربه مشکوک اکبری بازیکن تیم پاس همدان اشاره می‎کرد و انگار پنالتی روی نیکبخت که به تائید کارشناسان خودشان رسیده در بازی دیگری انجام شده است!؟

به هر حال مردم بهترین قاضی برای این نمونه حرکات می‎باشند. امیدواریم در آستانه دربی حساس قرمز و آبی این مسائل عمدی نباشد. جالب اینکه تیم پرسپولیس با احتساب کسر 6 امتیاز هم با اقتدار صدرنشین است ولی در این برنامه اصلاً عدالت در مورد تیم صدرنشین رعایت نشد

کعبی: افتضاح بودم

خبرگزاری پرسپولیس :‌ گویا قصد ندارید کارتان روى غلتک بیفتد!
- والله چه بگویم؟ همه مانده ایم. نیمه اول انگار تماشاچى هستیم اما نیمه دوم یکدفعه بارسلونا مى شویم!

همان نیمه دوم هم که بسیارى اوقات به در و دیوار مى زنید؟
- اما کاملاً متفاوت از نیمه اول بازى مى کنیم و روى دروازه حریفان موقعیت هاى زیادى به وجود مى آوریم.

به نظر خودت چرا؟
- روز دوشنبه نزدیک به ۳ ساعت جلسه داشتیم و همه دنبال علت بودیم اما من که بالاخره نفهمیدم مشکل از کجاست؟

سرمربى که بین ۲ نیمه از تو انتقاد کرده بود؟
- درست است اما نمى خواهم درباره اش حرف بزنم.

الان خیلى ها از شما انتظار دارند، به ویژه که مى گویند مبلغ سنگینى هم دریافت کرده اى؟
- در همین جلسه هم گفتم اگر پول مهمترین ملاک براى من بود به استقلال یا سپاهان مى رفتم که خیلى بیشتر مى دادند. من براى اینکه در پرسپولیس باشم، قید رقم سنگین را زدم. انتظارها را هم درست مى دانم اما انتظار از همه ما بالاست. ما همگى آن طور که باید نیستیم.

چرا؟ کعبى سال قبل که آمد، حضورش کاملاً چشمگیر بود اما الان سردرگم بازى مى کنى، انگار نمى دانى چه باید بکنى؟
- شما تحلیل خوبى کردید. پارسال شرایط خیلى فرق مى کرد و من بازیکن آزاد بودم.هر مربى تفکرات و تاکتیک خاص خودش را دارد. موضوع بهتر و بدتر بودن این تفکرات نیست اما به هر حال هر کس را بهر کارى ساخته اند. من در تاکتیک دنیزلى خوب جا افتاده بودم.

آخرین بازى که گوش راست بازى کردى، چه زمانى بود؟
- چند سال است در این پست بازى نکرده ام. البته من نباید بگویم کجا بازى کنم و این تصمیم سرمربى است. به عنوان یک بازیکن حرفه اى به این مسأله عقیده دارم. وظیفه من این است که در جاى موردنظر سرمربى کارم را انجام بدهم و این حق را به خودم نمى دهم که بخواهم براى خودم پست تعیین کنم اما به هر حال شرایط بازى من با سال قبل فرق کرده است. شاید هم نیاز به هماهنگى بیشتر باشد. به هر حال من پارسال فقط باید جلو بازى مى کردم اما حالا از من مى خواهند که عقب هم برگردم، اینها متفاوت است. آنچه به من مربوط مى شود، این است که نهایت تلاش خودم را بکنم و شما مى بینید که پرتحرک هستم و خیلى مى دوم اما نمى دانم واقعاً مشکل چیست.

اگر الان بخواهى درباره خودت قضاوت کنى، چه مى گویى؟
- من اصلاً از خودم راضى نیستم. بعد از بازى با مقاومت سپاسى گفتم که از پاس همدان خوب بازى مى کنم اما نشد. اصلاً بدترین بازى عمر خودم را انجام دادم. چرا حرف راست را نزنم؟ روزى که خوب باشم، مى گویم اما الان در این ۲ بازى اصلاً خوب نبوده ام.

با این اوصاف براى بازى هاى بعدى، به ویژه بازى با استقلال چه خواهید کرد؟
- بازى با استقلال که با همه بازى ها فرق دارد. حتماً باید یک بازى انجام بدهیم که هواداران از آن لذت ببرند. در ضمن براى ما دیر نشده است. هنوز ۱۰ بازى دیگر داریم. با بچه ها هم همقسم شده ایم که همه مشکلات را کنار بگذاریم و تیم خوبى درست کنیم که آبروى ما را جلوى هواداران حفظ کند.

فکر مى کنى چقدر امکانپذیر باشد؟
- باید کمى روى ما و تیم فشار بیاید. فشار کار آدم را مى سازد. باید حرفه اى عمل و زندگى کنیم. خود من وقتى تحت فشار تمرین و بازى قرار مى گیرم، سرحال مى آیم. باید کمى به خودمان سختى بدهیم و از کار بیشتر نترسیم. دلم مى خواهد خودم نیز طورى بازى کنم که وقتى از زمین بیرون مى آیم، همه راضى باشند.

باقرى ها: پاس باید تقاص آن بازى را پس بدهد

خبگزاری پرسپولیس : بالاخره پرسپولیس برد. فکر مى کنى بازى چطور بود؟
خیلى خوب بود. ما به این موضوع واقف بودیم که در حافظیه کار بسیار سختى پیش رو داریم. فجر جزو آن تیم هایى است که خیلى خوب بازى مى کند و اهل ضد فوتبال نیست آنها در بدترین شرایط هم مردانه فوتبال بازى مى کنند. ما مقابل چنین فوتبالى واقعاً مشکل نداریم. بچه ها با تمام توانشان مقابل فجر ظاهر شدند و به نتیجه دلخواه هم رسیدند. خودتان خوب مى دانید که پرسپولیس مدتى بود در شیراز به راحتى نتیجه نمى گرفت. خدا را شکر این طلسم را شکسته و صدر جدول را هم دوباره به دست آوردیم.

قطعاً در زمین استرس نتیجه بازى سپاهان را هم داشته ؟
اتفاقاً نه! ما کارى به بازى سپاهان نداشتیم. مربیان تیم هم خیلى تأکید داشته که به آن بازى توجه نکنیم و دنبال نتیجه آن نباشیم. خداوکیلى اصلاً به آن بازى توجه نمى کردیم و به فکر بازى خودمان بودیم که یک دفعه بلندگوى ورزشگاه اعلام کرد سپاهان در عرض ۲۰ دقیقه ۳ گل از پاس خورده است آن موقع بود که روحیه گرفتیم و انگیزه ما خیلى بیشتر شد.

فجرى ها هم در این بازى واقعاً کم نیاوردند.

قبول دارم. گفتم که آنها جوان هستند و مردانه بازى مى کنند و هرگز به فوتبال بسته رو نمى آورند . آنها چندین موقعیت گلزنى هم داشتند اما دیدید که رودباریان در یک روز فراموش نشدنى مانع به ثمر رسیدن تلاش هاى آنها شد. فجرى ها وقتى دیدند این طورى به نتیجه نمى رسند اقدام به شوتزنى کردند که از آن هم نتیجه اى نگرفتند.

راستى چرا خط دفاع پرسپولیس مثل خود تیم این قدر فراز و نشیب دارد؟
این مشکل فقط براى تیم ما نیست. مى بینید که فشردگى بازى ها خیلى زیاد است و اشتباهات فردى تیمى را بالا برده است. ما در این بازى سعى کردیم اشتباهات فردى خود را به حداقل برسانیم. دیدید که بهمن طهماسبى که همیشه دردسرساز بود در این بازى موفق نشد کارى از پیش ببرد. ضمن اینکه بازى فوق العاده رودباریان هم خیال ما را از پشت سرمان راحت کرد. او در این بازى نشان داد که واقعاً در بازى هاى قبلى بدشانس بوده است.

برگشتید صدرجدول. فکر مى کنى حفظ این موقعیت آسان است؟!
نه اصلاً! ما اگر آن ۲۶ امتیاز را از دست نمى دادیم حالا هیچ رقیبى در صدر جدول نداشتیم. خدا را شکر حقمان را گرفتیم و حالا باید تلاش کنیم و این موقعیت را حفظ کنیم. بچه ها همقسم شده اند که دیگر صدر جدول را از دست ندهند.

حتى مقابل پاسى که شما را از جام حذفى کنار زد؟!
اتفاقاً براى این بازى انگیزه بسیار زیادى داریم. آنها ما را از قهرمانى دور کردند و حالا باید تقاص آن کار را پس بدهد. باور کنید کارى خواهیم کرد که همه بفهمند شکست مقابل پاس در جام حذفى فقط یک اتفاق بوده است همه ما برد مقابل فجر را فراموش کرده ایم و همه تمرکزمان را معطوف بازى با پاس کرده ایم.

راستى قرار بود قطبى از شما جدا شود!
هرچه قسمت باشد. بالاخره تصمیمى بود که فدراسیون فوتبال گرفت و مشکلى بابتش وجود ندارد خیال ما هم راحت شد و حالا با قطبى و استیلى پر قدرت تر به سوى قهرمانى گام بر مى داریم.