مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

پیروانی، شاید قطبی

pnnc:" گزینه های سرمربیگری پرسپولیس با هیات مدیره بدون کاشانی / پیروانی، شاید قطبی

مصاحبه ای که چندی پیش از سوی کاشانی در برخی خبرگزاری ها دیده شد مشکلات زیادی به وجود آورده است. علی آبادی گویا از اینکه کاشانی اعلام کرده بود پرسپولیس تنها 150 میلیون تومان از شهرداری گرفته است خیلی ناراحت شده بود. جدا از این تقاضای پول بیشتر از سوی کاشانی برای فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا از سازمان تربیت بدنی کار را حتی به درگیری لفظی بین کاشانی و علی آبادی کشاند تا در نهایت، مدیرعامل پرسپولیس استعفا کند.
بعد از این اتفاق همه شایعات حاکی از این بود که فرخزادی، عضو کنونی هیات مدیره پرسپولیس که باجناق داوود احمدی نژاد، برادر رییس جمهور هم هست جانشین کاشانی شود. او اما دیروز حرف های دیگری به ایسنا زد:« اولویت اصلی کار اعضای هیات مدیره برگرداندن حبیب کاشانی بر مسند مدیرعاملی باشگاه است. در ضمن باید بگویم طی جلساتی که با رییس سازمان تربیت بدنی داشتیم، من مخالفتی را از طرف سازمان ندیدم. حتی علی‌آبادی طرح‌های گسترده‌ی اقتصادی خوبی را مطرح کرد که به مرور زمان می‌تواند نتایج مثبتی را در بر داشته باشد. این نکته را نباید فراموش کنیم که سازمان تربیت بدنی هم یک نهاد مصرف کننده است نه تولید کننده و این نهاد مصرف کننده مسلما برای در نظرگیری بودجه‌های لازم در جهت بهبود کار یک باشگاه با محدودیت‌هایی مواجه است که باید با آن کنار آمد اما، در مجموع حمایت این سازمان را مثبت می‌بینم. سعی می‌کنیم با توجه به حساسیت شرایط جلسات بیشتری را طی روزهای آتی با حضور تمامی اعضای هیات مدیره داشته باشیم تا علاوه بر برگرداندن کاشانی تمامی مسایل مطرح شده به نتایج خوبی رسیده و موفق شویم بهترین تصمیم‌گیری را درباره‌ی پرسپولیس بگیریم.»
اوضاع هیات مدیره پرسپولیس البته وخیم تر از این صحبت هاست. از درون باشگاه به گوش می رسد که بیادی هم این روزها به سعیدلو پیوسته و ائتلاف کاشانی-بیادی از بین رفته است. هرچند صحبت های سعیدلو چیز دیگری می گوید:« کاشانی باید استعفایش را به هیات مدیره‌ی باشگاه ارایه کند که اگر این استعفا مورد موافقت هیات مدیره قرار نگیرد ایشان باید به کارشان ادامه دهند.»
او حتی نسبت به استعفای کاشانی اظهار بی اطلاعی می کند:« از استعفای کاشانی شب گذشته از طریق برخی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی با خبر شدم. کاشانی باید استعفایش را به هیات مدیره‌ی باشگاه ارایه کند که اگر این استعفا مورد موافقت هیات مدیره قرار نگیرد ایشان باید به کارشان ادامه دهند. در نشست اخیر هیات مدیره هیچ صحبتی از استعفای کاشانی نشده است. در این جلسه درباره‌ی ساماندهی امور باشگاه، تامین امکانات مالی و فنی لازم برای ادامه‌ی کار پیروزی مباحث خوبی مطرح شد.»
این حرف ها اما باعث تعجب کاشانی شده است:« یک بار دیگر نیز در نشست مشترک هیات مدیره‌ی باشگاه با علی‌آبادی که همه‌ی اعضای هیات مدیره در آن حضور داشتند و پس از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر، برگزار شد، استعفایم را به طور کتبی ارایه کردم. آقای سعیدلو هم در این نشست حضور داشت. یک بار هم به صورت شفاهی کناره‌گیری‌ام را به آگاهی سعیدلو رساندم که او در پاسخ به من گفت باید این مورد را با "علی‌آبادی" در میان بگذارد. اگر او مخالف بود چرا در نشست هیات مدیره با علی آبادی با کناره‌گیری من مخالفت نکرد و در مخالفت با تصمیم من حرفی زده نشد. دیروز هنگامی که استعفای کتبی‌ام را به علی‌آبادی دادم تنها ایراد او آن بود که چرا استعفایم را در سربرگ باشگاه پرسپولیس ننوشته‌ام. من هم با عذرخواهی خواهش کردم که با همین استعفا موافقت شود. من تصمیم‌ام را گرفته بودم و با همین تصمیم از قبل گرفته شده در نشست با علی‌آبادی حاضر شدم. از پیش در این باره فکر کرده بودم. دیگر به پرسپولیس برنمی‌گردم و خواهش می‌کنم از حاشیه‌های استعفا دست برداشته شود.»
با همه این اوصاف باز هم احتمال رفتن حبیب کاشانی از پرسپولیس و دادن زمام امور به فرخزادی از همه بیشتر است. در این صورت هدایت پرسپولیس از سوی حمید استیلی را باید منتفی دانست. فرخزادی اما در حرف هایش چنین چیزی نمی گوید:« حمید استیلی در یکی از جلسات هیات مدیره حضور یافت و برنامه‌های خود را مطرح کرد. تمامی اعضای هیات مدیره در آن جلسه با حمید استیلی پیوند رفاقت بستند اما بالاخره هیات مدیره مثل کلاس درسی می‌ماند که باید بحث و تبادل‌نظر در آن صورت گیرد. از نکات خوبی که برنامه‌ی استیلی داشت، توجه او به برنامه‌های فرهنگی علاوه بر سایر برنامه‌های ورزشی و فنی خود بود که این مساله از درجه‌ی اهمیت بالایی از دیدگاه اعضای هیات مدیره برخوردار است. اما، به هر حال سوالاتی مطرح شد و وی هم پاسخ گفت. باید پذیرفت که هیات مدیره بزرگترین مرجع تصمیم‌گیری کار است و باید در تمامی مسایل نظراتش را مطرح کند. به حق به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره با حضور استیلی هیچ مخالفتی نداشته‌ام. گرچه کلیت ماجرا هم روند خوبی را دنبال می‌کرد؛ اما، به هر حال افراد دیگری در کنار او در تیم پرسپولیس مطرح شدند که باید درموردشان صحبت‌های بیشتری صورت می‌گرفت تا کار به سرانجام برسد. یک دفعه ما با استعفای قریب الوقوع حبیب کاشانی مواجه شدیم که سوالات بسیاری را برای ما داشت. در هر صورت معتقدم هیات مدیره جلسات خوبی را برپا داشته و اینکه از تیم بزرگ و مردمی پرسپولیس توقعات بسیاری هست و او باید حضور قدرتمندی در سه جام برای فصل آینده داشته باشد، خود به خود حساسیت و جدیت مساله را هویدا می‌سازد که اعضای هیات مدیره وظیفه دارند موشکافانه مسایل را بررسی کنند. در هر حال اولویت اصلی برنامه‌های ما برگرداندن کاشانی بر مسند مدیرعاملی باشگاه است. چرا که معتقدیم او با تمام تلاش خود و قبول مشکلاتی در گذشته توانست ساختمان خوبی را از تیم پرسپولیس بنا کند که حیف است در این شرایط آن را رها کرده و مشکلات عدیده‌ی دیگری به وجود آید. درباره‌ی مربی‌گری هم باید گفت که ما هیچ بحث حضور یا عدم حضور فرد خاصی را نداریم بلکه سعی می‌کنیم تمامی موارد ذکر شده در برنامه‌ی مربیان مطرح شده را مو به مو نظارت کنیم تا کار به خوبی دنبال شود.»
به هر حال بیش از هر شخص، افشین پیروانی شانس نشستن روی نیمکت قهرمان ایران را دارد. با تمام این صحبت ها همچنان شنیده می شود که فرخزادی با استیلی مخالف است و قصد دارد پیروانی را به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب کند. البته در یک صورت این اتفاق می افتد. آن هم در شرایطی که سازمان به همراه سعیدلو نتوانند افشین قطبی را به ایران بازگردانند. شنیده می شود سازمان و سعیدلو به شدت خواهان بازگرداندن قطبی، مربی فصل گذشته پرسپولیس به باشگاه هستند تا در این صورت با وجهه بهتری با استعفای کاشانی موافقت کنند. بازگرداندن قطبی به باشگاه می تواند امتیاز مثبتی برای فرخزادی باشد

از قهرمانى استقلال بسیار خوشحال شدم!

رئیس سازمان تربیت بدنی: از قهرمانی استقلال بسیار خوشحالم.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان تربیت بدنی گفت :بسیار خوشحالم که هواداران تیم استقلال تهران روز باشکوهی را روز دوشنبه در ورزشگاه آزادی تهران خلق کردند.

محمد علی آبادی افزود :حتم بدانید برای سازمان تربیت بدنی هیچ فرقی نمی‌کرد که چه تیمی قهرمان این جام شود. معتقدم هر تیمی که بیشتر زحمت کشیده ، باید به حقش رسیده و قهرمان شود.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد ، روزی تیم ملی فوتبال ایران در جام ملتهای آسیا در این ورزشگاه قهرمانی خود را با مردم تقسیم کرده و جشن بگیرد.

وی در خصوص استعفای حبیب کاشانی از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس تهران نیز گفت :در اینجا صحبت خوشحالی است نه صحبت حبیب کاشانی در حال حاضر جای رسیدگی به این موضوع نیست ، امروز هواداران تیم استقلال بسیار خوشحالند و نباید با طرح این موضوع این خوشحالی را خدشه دار کرد.! علی آبادی در عین حال عنوان کرد به زودی آخرین اخبار را در این خصوص به اطلاع عموم خواهیم رساند.

نکته: آقای علی آبادی بگویید خودتان بسیار خوشحالید و نمی خواهید این خوشحالی را با رسیدگی به مظلوم ترین تیم ایران در این شرایط حساس خدشه دار کنید.هوادار استقلال را بهانه نکنید.خدائی هم هست.!!

سازمان توجهی به پرسپولیس ندارد

معاون حقوقی مستعفی باشگاه پرسپولیس گفت: در دوره مدیریت کاشانی، باشگاه پرسپولیس حمایت ویژه ای را از سوی سازمان تربیت بدنی نداشت که این امر با حمایت های مدیریت دوره گذشته قابل قیاس نیست. مصطفی شکری که پس از استعفای حبیب کاشانی به همراه کادر اجرایی باشگاه از معاونت حقوقی پرسپولیس کناره گیری کرده است شکری ضمن انتقاد از بی توجهی سازمان نسبت به باشگاه پرسپولیس گفت : در دوره مدیریت حبیب کاشانی باشگاه پرسپولیس کمتر از یک میلیارد تومان از سازمان تربیت بدنی کمک مالی دریافت کرد و تیم با تمام دشواریها و تنگناها قهرمان لیگ برتر شد در حالیکه چندین برابر این مبلغ در دوره مدیریت گذشته به باشگاه اختصاص یافت، بدون اینکه پرسپولیس به عنوان درخوری کسب کند. شکری اضافه کرد: در دوره مدیریت کاشانی نه تنها باشگاه ریالی بدهکار نشد بلکه بخش عمده ای از بدهی های باشگاه به شرکت آلفا ، شرکت کوپیان و بازیکنانی نظیر رافائل ، نورالدین و بازیکنان قدیمی پرسپولیس که جمعا رقمی در حدود 200 هزار یورو را شامل می شد ، پرداخت شد که هر چند اغلب این بدهی ها از سوی سازمان تامین شد ولی تلاش های آقای کاشانی نیز در بسته شدن این پرونده های حقوقی و جذب منابع مالی نیز قابل توجه بود ولی با وجود عملکرد مدیریتی موفق ایشان شاهدیم که کمترین حمایتی از مدیریت باشگاه برای حضور قدرتمند پرسپولیس در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر انجام نمی شود بطوری که مدیری کارآمد نظیر کاشانی تصمیم به کناره گیری از باشگاه می گیرد . وی تصریح کرد : هنرمدیریتی آقای کاشانی این بود که با کمترین هزینه نسبت به دوره های گذشته بهترین نتیجه را برای باشگاه به ارمغان آوردند ولی هرگز عملکرد ایشان از سوی سازمان دیده نشد تا ناگزیر شوند از ادامه همکاری در باشگاه کناره گیری کنند که قطعا ادامه این روند پرسپولیس را با خسارت های جبران ناپذیری روبرو خواهد کرد. شکری در پایان گفت : پرسپولیس با شرایط موجود برای حضور در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر با مشکلات عدیده ای روبروست که در ملاقات های حضوری این موارد از سوی آقای کاشانی به آقای علی آبادی منتقل شد ولی به نظر نمی رسد سازمان برنامه ای برای حمایت از پرسپولیس داشته باشد و با این شرایط ادامه همکاری در باشگاه به صلاح هیچ کس نیست.

کاشانی همچنان مدیرعامل پرسپولیس است

رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس تهران گفت: حبیب کاشانی همچنان مدیرعامل محسوب می‌شود،‌ چراکه استعفایش به هیئت‌مدیره ارائه نشده است. علی سعیدلو در خصوص جلسه شب گذشته هیئت مدیره اظهار داشت: صحبت‌های بسیار خوبی در مورد برنامه‌های آینده برای حضور در سه جام حساس، مسمائل مالی، جذب نفرات جدید و همچنین اصلاحات مورد نیاز در اساسنامه باشگاه انجام دادیم و به نتایج خوبی رسیدیم.
وی در خصوص علت عدم معرفی سرمربی در پایان جلسه برخلاف اعلام قبلی، تصریح کرد: حمید استیلی گزینه اصلی سرمربیگری پرسپولیس برنامه ای خوب و مدون را به طور کامل و مشروح به هیئت مدیره ارائه کرد و با توجه به حساسیت موضوع، این برنامه‌ها در دست بررسی است تا با همفکری کامل تصویب شود.
رئیس هیئت مدیره باشگاه در خصوص استعفای حبیب کاشانی گفت: بعداز ظهر روز گذشته در شرایط حساسی که هیئت مدیره در حال انتخاب سرمربی فصل آینده بود، اخباری در مورد کناره‌گیری کاشانی اعلام شد؛ ولی هنوز استعفای وی طبق اساسنامه باشگاه پرسپولیس به هیئت مدیره و اینجانب تحویل داده نشده است، بنابراین همچنان مدیرعامل باشگاه محسوب می شود.
رئیس هیات مدیره پرسپولیس با تبریک قهرمانی تیم فوتبال استقلال تهران در جام حذفی گفت: این پیروزی باعث نشاط و شادی جوانان در یک رقابت سالم در عرصه ورزشی شد، البته باید به تیم خوب پگاه تبریک گفت که با بازی‌های خوب و جوانمردانه حریف آسانی برای استقلال نبود.
وی ضمن اعلام حمایت دولت نهم از تیم‌های فوتبال در سراسر استان‌ها، تاکید کرد: سیاست‌های دولت نهم در بخش ورزش در راستای حمایت از تیم‌هایی است که استعدادهای مطرح شده در سطح ملی را از شهرستان‌ها شناسایی می‌کنند. با توجه به نگاه ویژه دولت تصمیم گرفته شده است به هر استان، یک تیم در سطح مسابقات لیگ برتر تعلق گیرد تا فوتبال از تک‌قطبی‌ خارج شده و استعدادهای درخشان، بیشتر از گذشته شکوفا شود

بادامکی : مشکلی برای تمدید نخواهم داشت

pnnc • تعطیلات خوش مى گذرد؟
- فعلاً در حال استفاده از تعطیلات هستم. البته این وسط کار با وزنه را هم در دستور کار خود قرار داده ام.

pnnc • پس کى تمرینات تیمى را با پرسپولیس شروع مى کنید؟
- انشاءالله بعد از معرفى کادر فنى و سرمربى تیم. باید خیلى مراقب باشیم تا زمان را از دست ندهیم و هر چه سریعتر کار را شروع کنیم. به هر حال کار پرسپولیس در فصل بعد خیلى سخت تر از قبل است. هم اکنون باید از قهرمانى خودمان دفاع کنیم و همچنان مدعى بمانیم. همه حریفان، با انگیزه خاصى مقابل ما قرار خواهند گرفت.

pnnc • اما با تمام این حرف ها فعلاً دغدغه اصلى، انتخاب سرمربى است...
- من هم مثل همه هواداران تیم امیدوارم هر چه زودتر سرمربى معرفى شود و براى هماهنگ شدن، هر چه سریعتر کار را شروع کنیم. سرمربى که انتخاب شود، تکلیف بازیکنان هم کاملاً روشن مى شود و قراردادها به امضا خواهد رسید. نگرانى ها از بین خواهد رفت و تمرکز روى تمرینات بیشتر خواهد شد.

pnnc • تکلیف خودت کى روشن مى شود. به نظر مى رسید بازیکنى هستى که پرسپولیس به تو نیاز دارد؟
- نه عجله اى وجود دارد و نه مشکلى. هر وقت به تهران بیایم در این مورد صحبت مى کنیم و انشاءالله به نتیجه خوبى هم مى رسیم.

pnnc • مى گویند پیشنهاد اولیه مالى خیلى بالایى به پرسپولیس داده اى؟
- من از زمانى که به مشهد آمدم ۲ بار بیشتر با مسئولان باشگاه صحبت نکرده ام و اصلاً بحث مالى مطرح نشد. من هم مثل بقیه مطابق عرف دستمزدم را تعیین کردم و چیزى کمتر یا بیشتر نخواسته ام.

pnnc • پیشنهادات دیگرى هم دارى؟
- بله اما به آنها پاسخى نداده ام. به همه گفته ام اول پرسپولیس. اگر توافقى صورت بگیرد که هیچ در غیر این صورت به این پیشنهادات جواب مى دهم.

pnnc • پس مشکلى براى تمدید قراردادت وجود ندارد.
- انشاءالله که همین طور است.

pnnc • دفعه قبل که با تو صحبت مى کردیم گفتى از عملکردت در فصل ۸۷-۸۶ راضى نیستى. براى فصل بعد چه برنامه اى دارى؟
- قهرمانى براى من بسیار شیرین بود اما هنوز از نظر فردى احساس رضایت نمى کنم. دلم مى خواهد عملکرد خوبى در میدان داشته باشم و از نظر فردى نظر همه و خودم را جلب کنم، بخصوص در این فصل که قرار است پرسپولیس در ۳ جام مختلف به میدان برود. به این ترتیب مى توانم شانس خود را براى حضور در تیم ملى هم بالا ببرم.

pnnc • احتمالاً طى امروز و فردا سرمربى پرسپولیس معرفى مى شود. فکر مى کنى تیم در حال حاضر به چه کارهایى نیاز دارد؟
- فقط امیدوارم همه دست به دست هم بدهند و حواشى را از تیم دور کنند تا بتوانیم یک شروع خوب در لیگ داشته باشیم. نباید به این فکر کنیم که بازى ها زیاد است و فرصت براى برطرف کردن مشکلات را داریم. باید از همین الان فکر رفع مشکلات باشیم تا در ۳ جبهه حضور موفقى داشته باشیم. در مورد جذب بازیکن هم باید دقیق عمل کنیم تا ضعف هایمان را بپوشانیم. باشگاه هم باید در مورد نحوه تمرینات و برپایى اردوها برنامه ریزى کند و طورى از فرصت هایمان استفاده کنیم که از همان ابتدا ضعف و قوتمان را بشناسیم و از توانایى هاى خود نهایت بهره را ببریم.

pnnc • و حرف پایانى؟
- پارسال قهرمان شدیم چون مدیریت خوبى در رأس کار بود. امیدوارم این روند امسال هم به کمک تیم بیاید تا بتوانیم در آسیا از حیثیت و فوتبال ایران دفاع کنیم