مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

قطبی: جواب قلعه‌نویی را قاطعانه می‌دهم

خبرگزای پرسپولیس :ِ افشین قطبی پس از تمرین امروز این تیم اظهار داشت: بازی بسیار سختی را مقابل ذوب آهن در پیش داریم؛ ولی بازیکنان ما آماده هستند تا با کسب 3 امتیاز به صدر جدول برسند.
وی افزود: درباره داوری در دیدار مقابل ملوان اعتراض دارم و فکر کنم تمام ایران حرف من را تایید می‌کنند. با این حال خارج از ایران که بودم، می شنیدم ایران زمین تمرین و داور خوب بین‌المللی ندارد؛ ولی این حرف را قبول ندارم.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس یادآور شد: با تصمیم قهرمانی میلیون‌ها نفر ناراحت شدند و بازیکنان 2 امتیاز حساس را که برایش زحمت کشیده بودند از دست دادند؛ اما باید قبول کنیم 8 موقعیت اصلی را مقابل ملوان از دست دادیم و نباید زیاد به مسائل داوری که جزئی از فوتبال است تاکید کنیم.

وی همچنین در خصوص سفرهای متعددش به امارات گفت: به هیچ‌وجهی ربطی ندارد که من در ایام تعطیلاتم به کجا سفر می‌کنم شاید دفعه آینده به پاریس بروم.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس همچنین در مورد اظهارات امیر قلعه‌نویی در خصوص قهرمانی تیم فوتبال استقلال در لیگ برتر گفت: نمی‌دانم قلعه‌نویی از کجا می‌داند که قهرمان است؛ اما مطمئن باشید جواب او را در آینده و بسیار قاطعانه خواهم داد، چون به تیم خودم اعتقاد دارم و مطمئن هستم جواب مثبت خواهم گرفت.
وی افزود: هنوز قول قهرمانی نمی‌دهم، چون زود است؛ ولی چون از 3 بازی مقابل تیم‌هایی که حرف‌های زیادی برای گفتن در لیگ برتر دارند 7 امتیاز گرفته‌ایم و مصدوم‌های زیادی نیز داریم اطمینان دارم و می‌دانم آنها برای فتح سه جا از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.
قطبی در پایان خاطرنشان کرد: بهترین بازیکنان ما هواداران هستند. امیدوارم با حضور 100 هزارنفر در دیدار مقابل ذوب‌آهن خاطره فینال پرسپولیس و سپاهان در سال گذشته دوباره زنده شود.

پتروویچ: نباید به خاطر من 6 امتیاز از پرسپولیس کسر شود

خبرگزاری پرسپولیس : حضورت در پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنی؟

قبل از انتقالم به تهران، شناخت خوبی از این تیم داشتم و می‌دانستم به تیم بزرگی ملحق خواهم شد.

 

از نحوه تمرین و برنامه‌های افشین قطبی تاچه حد رضایت دارید؟

قبل از شروع مسابقات، تمرینات خوبی را برگزار کردیم. واقعاً از تنوع برنامه‌های قطبی لذت می برم. با تعاملی بسیار مطلوب با بازیکنان، ارتباط برقرار می‌کند.

 

از پستی که در ترکیب پرسپولیس بازی می‌کنی، رضایت داری؟

اگرچه در پستی که اکنون به کار گرفته می‌شوم، هرگز بازی نکرده‌ام؛ اما به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای باید بتوانم خواسته‌های مربی را انجام دهم. سخت تلاش می‌کنم و با انجام تمرینات فشرده، باید توانایی‌هایم را با کادر فنی و هواداران ثابت کنم.

تعریف‌تان از سرمربی پرسپولیس چیست؟

قطبی واقعاً مربی بسیار خوبی است. همانطور که گفتم، از حضور در تمرین وی لذت می‌برم. در ایران هیچ مربی را نمی‌توان با وی مقایسه کرد. به لحاظ تاکتیکی، مربی فوق‌العاده‌ای است و برای هر مسابقه و هر تمرین، برنامه‌های تازه‌ای را ارائه می‌دهد.

 

شایعه شد که به دلیل تخلف پتروویچ و توره در نداشتن مجوز اشتغال به کار، امتیازها از پرسپولیس کسر خواهد شد. این خبر تا چه حد صحت دارد؟

چنین خبری صحت ندارد. منبع این خبرها چه کسانی هستند؟

 

یک منبع آگاه اعلام کرده است؟

برای انتقالم به پرسپولیس یک ماه پیش به طور قانونی کارهایم را انجام داده و حضورم در این تیم قانونی است.

 

آیا برگه اشتغال به کار را دریافت کرده‌ای؟

برگه اشتغال به کارم را گرفته و اکنون همه مدارک در اختیار مسئولان است. فصل گذشته در ابومسلم بازی کردم و به خوبی از موارد قانونی که باید در ایران رعایت کنم، آگاهی دارم. ادعای کسر 6 امتیاز صحت ندارد. عده‌ای می‌خواهند از اول فصل برای ما حاشیه‌سازی کنند.

 

آیا مدرک اشتغال به کار را برای سازمان لیگ ارسال کرده‌اید؟

در جریان این کار نیستم زیرا در فوتبال ایران من فقط باشگاه را می‌شناسم. شاید مسئولان این کار را انجام داده باشند؛ اما خبری ندارم. نباید به خاطر من و بازیکنان خارجی، 6 امتیاز از پرسپولیس کسر شود.

 

با انتقال به پرسپولیس چقدر امیدواری که تیم ملی صربستان دعوت شوی؟

به لحاظ مکانی، ایران با سرزمین مادری‌ام فاصله زیادی دارد. مسئولان و مردم کشورم اطلاعاتی از فوتبال ایران ندارند. بعید می‌دانم بتوانند بازی‌های مرا ببینند. بیشتر بازیکنان ملی ‌پوش صربستان در کشورهای اروپایی بازی می‌کنند. آنها بیش از سایر نفرات مورد توجه قرار دارند؛ اما هرگز ناامید نیستم. امیدوارم روزی به تیم ملی کشورم دعوت شوم.

 

همراهی پرسپولیس در لیگ قهرمانان می‌تواند تو را برای رسیدن به پیراهن تیم ملی کمک کند؟

لیگ قهرمانان یک تورنمنت بین‌المللی است. اگر بتوانم برابر نماینده پرقدرت آسیایی عملکرد خوبی از خود نشان دهم، این موضوع امکان دارد که مورد توجه مسئولان کشورم قرار بگیرد. باید در لیگ قهرمانان نهایت استفاده را از این شانس ببرم و بتوانم توانایی‌هایم را نشان دهم.

 

آیا برای ملی‌پوش شدنت مربیان خارجی از جمله مربیان کروات می‌توانند نقشی را ایفا کنند؟

مربیان کروات که نمی‌توانند مرا برای دعوت به تیم صربستان کمک کنند. متاسفانه در ایران مربی صربی فعالیت ندارد. موفقیت پرسپولیس در بازی‌های داخلی و خارج و عملکرد خودم در ملی پوش شدنم، بهترین راهکار است. اگر یک مربی صربستانی در ایران حضور داشت، خیلی راحت‌تر می‌توانستیم به ملی پوش‌شدن فکر کنم.

 

انتقالت به ایران آیا در روزنامه‌های صربستانی بازتابی داشته است؟

بله. فصل گذشته زمانی که به ابومسلم پیوستم، چند روزنامه مطالبی را در مورد انتقالم به ایران نوشتند و تعدادی از آنها تعجب کردند که برای بازی به این کشور آمده‌ام. چاپ گزارش از شرایطم در ایران برایم ایده‌آل است. اکنون در بهترین وضعیت بدنی قرار دارم و می‌خواهم با قدرت به کارم ادامه دهم.

 

از بهترین فرصت که در لیگ قهرمانان در اختیار داری، چگونه استفاده خواهی کرد؟

فقط برای من فرصت مناسبی نیست؛ بلکه فرصتی برای همه است. با توجه به پخش تلویزیونی در کشورهای مختلف و بازتاب آن در چند کشور اروپایی، باید بهترین بازی‌ها را انجام دهیم. باید در لیگ قهرمانان بازی‌های قوی ارائه کنم و بدون شک، برنامه‌های زیادی برای آن دارم.

 

دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال یکی از حساس‌ترین دربی‌های جهان است. تا چه حد از حساسیت این مسابقه شناخت داری؟

بارها دربی تهران را از تلویزیون تماشا کرده‌ام. می‌دانم این مسابقه اهمیت ویژه‌ای دارد؛ اما نباید فراموش کرد که این دیدار هم مانند سایر مسابقات فقط 3 امتیاز دارد. نباید بیش از اندازه برحساسیت آن تمرکز کرد.

 

هواداران دو تیم نگاه دیگری به دربی سرخابی دارند؟

اگر استقلال را در دربی شکست دهیم، این بدان معنا نیست که قهرمان لیگ برتر شده‌ایم. این احتمال وجود دارد که پس از برتری در دربی، با پذیرش چند شکست، قهرمانی را از دست دهیم. دربی برای هواداران و حتی بازیکنان اهمیت دارد ؛اما آخر خط نیست. هر مسابقه حکم یک دربی را دارد؛ اگرچه می‌دانم هر بازیکنی که در آن گلزنی کند، می‌تواند خیلی سریع در دل میلیون‌ها هوادار جای بگیرد. به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای، معتقدم باید شرایط هر مسابقه را به طور خاص آنالیز کرد و با نگاهی اصولی دیدارها را انجام داد.

مصطفوی : مهاجم برزیلی به دیدار با ذوب‌آهن می‌رسد

خبرگزاری پرسپولیس : داریوش مصطفوی درباره اخبار منتشر شده در خصوص اختلاف در میان اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: خوشبختانه هیچ اختلافی در میان اعضای هیات مدیره باشگاه وجود ندارد و تمامی اعضای روی یک هدف که آن هم موفقیت تیم پرسپولیس است متمرکز شده‌اند. من احساس اختلافی بین خودم و تک‌تک اعضای هیات مدیره ندارم و تنها برخی روزنامه‌ها هستند که با اهداف مشخص در این راه حرکت می‌کنند.

وی افزود: برای موفقیت یک تیم باید توجه کرد که یک شبه نمی‌شود راه صدساله را رفت؛ لذا طبیعی است که بعضی از اعضای هیات مدیره درباره مسایل مختلف احساس نگرانی کنند؛ اما ما باید توجه کنیم که تمامی وظایف مشخص شده و ما باید هر کدام مسوولیت‌های محوله‌مان را به نحو احسن انجام دهیم و در امور یکدیگر تداخل نداشته باشیم؛ مسلما علی‌آبادی به عنوان رییس مجمع، نمی‌گذارد که کوچکترین تداخلی در وظایف مشخص شده اعضا پیش آید.

وی ادامه داد: باید از زحمات اعضای هیات مدیره تشکر کرد؛ برای مثال "هدایتی" واقعا فراتر از حد یک عضو عمل کرده است. امکانات مالی خوبی که او در اختیار پرسپولیس گذاشته است باعث شده که حرکت تیمی ما روان‌تر شود. ما باید در نظر داشته باشیم که پرسپولیس تیم بزرگی است که وقتی پیروز می‌شود همه ملت بردند و خوشحال می‌شوند و زمانی هم که نتیجه نمی‌گیرد همه مردم ناراحت شده و ممکن است مسایلی از این دست مطرح شود؛ حتما مدیریت ضعیف بنده است که باعث عدم نتیجه‌گیری شده نه فوتبال بازیکنان، تلاش مربیان و اعضای هیات مدیره.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس همچنین گفت: اهداف ما در باشگاه پرسپولیس در سه نقطه متمرکز شده است؛ در بحث اول ما سعی می‌کنیم در لیگ برتر هر روز هماهنگ‌تر شده و منظم‌تر بازی کنیم تا قهرمانی این تیم در لیگ هفتم تکرار شود؛ از این رو امیدوارم عدم دقت در اوضاع داوری سبب نشود که تیم بزرگی چون پرسپولیس نگران جمع‌آوری امتیازات باشد و به دنبال آن در کار هدایت و مدیریت باشگاه اثر منفی داشته باشد.

وی افزود: در مرتبه دوم ما سعی می‌کنیم تا هرچه زودتر مصدومان و بازیکنان خارجی‌مان شرایط بازی را پیدا کنند تا لیست‌مان برای حضور مقتدرانه در جام حذفی کامل شود. گرچه ممکن است به تشخیص مربیان، پرسپولیس با ترکیب‌های دیگری وارد این مسابقات شود اما تمام تلاش ما این است تا شرایط بهبود بازیکنان آسیب‌دیده و بازی نفرات خارجی را فراهم کنیم.

مصطفوی ادامه داد: مهمتر از این دو مرحله، حضور شایسته پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیاست که برای این منظور هدف‌گذاری خاصی را انجام داده‌ایم. در حال حاضر ما سعی در تدارک چندین بازی دوستانه با تیم‌های خارجی، پیش از شروع بازی‌های آسیایی هستیم. برای این منظور مکاتباتی را با تیم گالاتاسرای ترکیه انجام داده‌ایم تا در یک فرصت مناسب این تیم برای انجام چند بازی تدارکاتی وارد تهران شود؛ البته مسوولان این تیم هنوز به ما جوابی نداده‌اند اما به محض دریافت پاسخ قطعی، هماهنگی‌های لازم را با فدراسیون فوتبال درباره این موضوع انجام خواهیم داد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس همچنین درباره آخرین وضعیت مصدومان تیم گفت: در حال حاضر ما منتظر نظر نهایی پزشکان درباره وضعیت مصدومان پرسپولیس هستیم؛ میثاق معمارزاده دومین بازیکن از تیم ماست که رباط صلیبی پاره می‌کند اما بنا داریم او را از لیست تیم خارج نکنیم چرا که خودمان را در قبال مصدومیت او مسوول می‌دانیم. پرسپولیس دو دروازه‌بان آماده دیگر دارد که آنها می‌توانند در زمان غیبت معمارزاده، از دروازه پرسپولیس محافظت کنند. سایر بازیکنان هم به طور طبیعی دچار آسیب‌دیدگی‌های جزیی می‌شوند که به مرور بهبود می‌یابند و ما نگرانی خاصی از این بابت نداریم.

وی درباره حضور مهاجم برزیلی در تیم پرسپولیس، نیز تصریح کرد: روش بازیکنان حرفه‌ای از این دست که با آژانس‌های معتبر انتقال بازیکن کار می‌کنند، همین است که باید پیش از حضورشان، مبلغی بابت هزینه‌های تسویه حساب آنها با باشگاه قبلی پرداخت شود. در حال حاضر تمامی کارهای مقدماتی انتقال مهاجم برزیلی با وکیلش انجام شده و ما به زودی پولی را به حساب او واریز خواهیم کرد. این مهاجم برزیلی اوایل هفته آینده به تهران می‌آید و فکر می‌کنم بتواند در بازی مقابل ذوب‌آهن هم ما را همراهی کند اما به هر ترتیب باید ببینیم نظر سازمان لیگ در این رابطه چه خواهد بود

مارکو فهیرا : پرسپولیس به 3 بازیکن جدید نیاز دارد

خبرگزاری پرسپولیس : افشین قطبی در اولین اقدام فصل جدید و بعد از توافق مجدد با باشگاه پرسپولیس، «مارکو فهیرا» برزیلی و دوست صمیمی‎اش که در کره کنارش فعالیت می‎کرد را جذب نمود تا کادر فنی تیمش نسبت به سال قبل تکمیل‎تر جلوه نماید.فهیرا امروز (سه‎ شنبه) در باشگاه پرسپولیس حضور داشت که این امر عاملی شد تا دستیار قطبی گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری رسمی باشگاه پرسپولیس داشته باشد.

دیدگاه‎تان نسبت به پرسپولیس و فوتبال ایران چگونه است؟

بله، بنده شرایط لازم جهت جذب این مهاجم را مهیا نمودم و اگر بخش نخست قرارداد مالی او آماده شود، بلافاصله در تمرینات پرسپولیس شرکت می‎کند. این مهاجم از تواناییهای مثال زدنی بهره می‎برد که اگر به عضویت پرسپولیس در آید مشاهده خواهید کرد که یک مهاجم کلیدی

  و گلزن است.
حریفان پرسپولیس را در سه هفته اخیر چگونه ارزیابی کردید؟
به نظر من سایپا به لحاظ فوتبال نسبت به پاس و ملوان در سطح مطلوب‎تری قرار داشت. همچنین در بازی مقابل ملوان، پرسپولیس موقعیت‎های گلزنی بیشتری نسبت به دو حریف دیگر داشت که عدم دقت لازم در نواختن ضربات نهایی و تا حدودی داوری‎، مانع از بالا رفتن اختلاف گل‎های پرسپولیس نسبت به ملوان گردید اما آنچه مهم است اینکه، پرسپولیس باید همه حریفان را جدی بگیرد و قدر فرصت‎ها را بداند.
با توجه به حرفه شما در امر مربیگری که جزو مربیان دروازه‎بانان تیم ملی کره نیز بودید، وضعیت سنگربانان پرسپولیس را چگونه می‎بینید؟
خوشبختانه پرسپولیس از این بابت هیچ نگرانی احساس نمی‎کند و با وجودیکه معمارزاده مصدوم شده است، دو دروازه‎بان دیگر نیز مثل وی، بسیار چابک و سرحال داریم و مطمئن باشید پرسپولیس در فصل جاری از بابت دروازه نگرانی ندارد.
با توجه به ارتباط نزدیک شما با افشین قطبی، چرا سال قبل به عنوان دستیار در کنار وی حضور نداشتید؟
افشین فصل قبل نیز مرا به همکاری در باشگاه پرسپولیس دعوت نمود که با توجه به قراردادی که با تیم ملی کره و فدراسیون فوتبال این کشور داشتم، قادر به همراهی قطبی در پرسپولیس نبودم.
چه نظری نسبت به بازیکنان برزیلی شاغل در فوتبال ایران دارید؟
از آنجا که حدود 10 سالی است در برزیل فعالیت ندارم و در این مدت در ژاپن و کره جنوبی مربیگری می‎کردم، اطلاعات چندانی از برزیلی‎های جذب شده در فوتبال ایران ندارم اما در بازی مقابل ملوان با اولین برزیلی شاغل در لیگ شما که همان هافبک سیه چرده ملوان که خوب هم کار می‎کرد آشنا شدم اما کلاً شنیده‎ام بازیکنان زیادی در فوتبال ایران فعالیت دارند.
حتماً مطلع هستید که مردم فوتبالدوست ایران حساسیت خاصی روی فوتبالیست‎های برزیلی و تیم ملی کشور شما دارند؟
بله، در این مورد اطلاعاتی دریافت نموده‎ام اما فکر می‎کنم چون مردم ایران نیز مثل برزیلی‎ها فوتبال را از کوچه و بازار و خیابانها آغاز می‎کنند از این بابت شباهت زیادی به فوتبالیست‎های برزیلی دارند.
تا چه اندازه با آداب و رسوم و فرهنگ کشور ما آشنا شده‎اید؟
راستش طی مدتی که در ایران حضور دارم فقط در هتل بودم و یا در تمرینات شرکت داشتم اما به خوبی واقف هستم که ایرانی‎ها یک خصوصیت جالب دارند و آن هم خونگرمی و میهمان نوازی آنها محسوب می‎گردد. با این حال به خوبی آگاه هستم که باید به قوانین و فرهنگ شما احترام بگذارم و طبیعتاً تابع این قوانین باشم.
از حریف بعدی پرسپولیس شناختی دارید؟

بله، بررسی‎هایی در مورد نحوه بازی و سیستم ذوب آهن انجام داده‎ام. مثلاً متوجه شده‎ام که این تیم با سیستم 1، 4، 1، 4 مقابل حریفان صف آرایی می‎نماید. به همین منظور کادر فنی طی روزهای آینده دقیقاً روی نقاط ضعف و قوت ذوب آهن که مسلماً از توانایی‎های کافی سود می‎برد که اکنون صدر جدول قرار گرفته، کار خواهیم کرد.

به اعتقاد من فوتبال ایران معدن بازیکنان مستعد و تواناست و این موضوع کمک شایانی به پیشرفت فوتبال شما خواهد کرد. از طرفی در این مدت به این نتیجه رسیده‎ام که لیگ شما از پتانسیل بالایی بهره‎مند می‎باشد که کیفیت مطلوب بازیها بهترین گواه برای این ادعا به شمار می‎رود.
باشگاه پرسپولیس نیز با توجه به هواداران میلیونی و جایگاه کاملاً چشمگیری که در فوتبال ایران دارد از پتانسیل لازم جهت درخشش در مسابقات باشگاههای آسیا و کسب جام قهرمانی لیگ و حذفی سود می‎برد و بنده نیز خوشحالم که در این تیم فعالیت می‎کنم.
البته واقعیتی که باید به آن اشاره کنم به نگاه حرفه‎ای‎تر بازیکنان پرسپولیس به مسابقات مربوط می‎شود که به نظر بنده باید بازیکنان ما تلاش بیشتری برای دستیابی به موفقیت و حفظ قهرمانی داشته باشند وگرنه سایر تیم‎های حاضر در لیگ به لحاظ فوتبالی، فاصله چندانی نسبت به یکدیگر ندارند و این موضوع تهدیدی جدی برای مدعیان صدرنشین به شمار می‎رود.
پس به اعتقاد شما پرسپولیس ابزار کافی برای کسب موفقیت در آسیا و ایران را دارد؟
بله، البته به شرطی که 3 بازیکن جدید در خط حمله، دفاع چپ و قلب دفاع جذب نماییم. بخصوص در شرایط کنونی که خطر مصدومیت چند مهره کلیدی، ما را تهدید کرده است و باید هوشیار باشیم که برای آنها جانشین‎های هم سطح در نظر گرفته شود.
اما گفته می‎شود یکی از نفرات جدیدی که شما اشاره کردید مهاجم برزیلی محسوب می‎شود که شخص شما پیگیر جذب وی هستید؟

ثبت قرارداد آتسو با پرسپولیس بعد از بازی با ذوب‌آهن

خبرگزاری پرسپولیس :  باشگاه پرسپولیس پس از رایزنی با هیئت فوتبال استان تهران می تواند قرارداد فرانک آتسو را پس از بازی مقابل ذوب آهن ثبت کنند. این بازی از هفته چهارم لیگ برتر در تهران برگزار می شود. مجید فرخزادی سخنگوی هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس ضمن تائید خبر فوق گفت: ابتدا قرار بود در هفته سوم قرارداد رسمی آتسو ثبت شود؛ اما پس از رایزنی‌ها اعلام شد که بعد از بازی با ذوب آهن می توانیم قرارداد وی را ثبت کنیم.