مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

مسئولان فدراسیون فوتبال شرایط مرا درک کنند

خلیلی: مسئولان فدراسیون فوتبال شرایط مرا درک کنند

مهاجم مصدم پرسپولیس گفت: درحالی که در آلمان دچار مشکل مالی شده ام؛مسئولان فدراسیون فوتبال از من مدرک می خواهند تا هزینه هایم را پرداخت کنند.

محسن خلیلی اظهار داشت: روزانه سه نوبت تمرین می کنم که یک جلسه آن فیزیوتراپی است. وی افزود:فشار تمرینات بسیار بالا است. امیدوارم با این تمرینات بتوانم شرایط خوبی برای بازگشت پر قدرت داشته باشم. وی ادامه داد: با گذشت پنج ماه پزشکم از وضعیتم کاملا راضی است .اگر اتفاقی رخ ندهد بهمن ماه به میادین فوتبال برمی گردم. دلم واقعا برای فوتبال تنگ شده است. خلیلی درباره مشکلاتش با مسئولان فدراسیون فوتبال گفت: نمی دانم باید در قبال این بی توجهی چه حرفی بزنم . در حالی که در آلمان به دلیل مخارج زیاد دچار مشکل مالی شده ام،مسئولان فدراسیون برای پرداخت هزینه هایم مدرک می خواهند. نمی دانم آیا به این خواسته خود فکر کرده اند یا خیر. وی عنوان کرد: انتظارم از مسئولان فدراسیون این است که خلیلی را تمام شده ندانند. مثل تمام دنیا که هزینه درمان بازیکنان مصدوم را می پردازند رفتار کنند. خواهش می کنم مرا در غربت تنها نگذارند. خلیلی در باره اینکه آیا با دایی در این باره صحبت کرده یا نه؛ تصریح کرد: نیازی نیست با سرمربی تیم ملی حرف بزنم.فقط دوست دارم ارزش من با این کارها زیر سوال نرود

پترویچ به ایران برگشت

برای انتخاب دستیاران ایرانی و خارجی پیروانی؛ هیات مدیره پرسپولیس تشکیل جلسه می دهد

هیات مدیره باشگاه پرسولیس روز یکشنبه هفته جاری برای انتخاب دستیار ایرانی و خارجی افشین پیروانی تشکیل جلسه می دهد.

در شرایطی که هر روز یک اسم به عنوان دستیار افشین پیروانی روی نیمکت پرسپولیس مطرح می شود و تا این لحظه گزینه های بسیار زیادی همچون یورگن گده، رضا عابدیان و نادر محمد خانی نیز شنیده می شود، هیات میدره باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفت که روز یکشنبه هفته جاری تکلیف دستیاران این مربی را مشخص کند.

گفته می شود دو دستیار به کادر فنی پرسپولیس اضافه می شود که بر اساس شنیده یک نفر ایرانی و یک نفر خارجی خواهند بود لی تا این لحظه اسم هیچ کدام از گزینه ها به طور قطعی اعلام نشده است و قرار است در جلسه روز یکشنبه همه چیز مشخص شود.

pnnc: برای حضور در تمرینات پرسپولیس؛ پترویچ به ایران برگشت
ایوان پترویچ هافبک صربستانی تیم فوتبال پرسپولیس تهران روز گذشته(پنجشنبه) به ایران بازگشت و از فردا درتمرینات سرخپوشان شرکت خواهد کرد.

ایوان پترویچ هافبک صربستانی تیم فوتبال پرسپولیس تهران که در تعطیلات لیگ برتر به کشورش سفر کرده بود روز گذشته(پنجشنبه) به ایران بغازگشت و از فردا(شنبه) درز تمرینات تیم پرسپولیس شرکت خواهد کرد.این بازیکن در اولین روز تمرین پرسولیس که روز گذشته برگزار شد حضور نداشت که البته بابت این غیبت از کادر فنی این تیم اجازه گرفته بود اما باید در تمرین فردا حضور داشته باشد

کاشانی: برای موفقیت پرسپولیس دعا می کنم

حبیب کاشانیدعا می‌کنم پرسپولیس هر 3 جام را بگیرد نمی‌توانم در مورد قرارداد قطبی حرف بزنم  / هیچ صحبتی با من برای بازگشت به پرسپولیس نشده است

حبیب کاشانی گفت: هیچ صحبتی با من برای بازگشت به پرسپولیس نشده است.

به گزارش مرجع خبری مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس تهران پنج شنبه در حاشیه دیدار تیم‌های فوتسال علم و ادب مشهد و شرکت ملی حفاری خوزستان افزود: تمام شایعات مربوط به بازگشتم به پرسپولیس را تکذیب می‌کنم و تاکنون هیچ صحبتی با من در این رابطه نشده است، ضمن این که تیم مدیریتی پرسپولیس تا این لحظه خوب عمل کرده است.

وی ادامه داد : دوستان در پرسپولیس برای رسیدن به 3 جام تلاش می کنند و تا الان هم موفق بوده‌اند.

کاشانی درخصوص مقایسه نتایج فصل گذشته و فصل جاری تیم پرسپولیس گفت: درست است که پرسپولیس در فصل پیش از لحاظ امتیازی و جایگاه در جدول وضعیت بهتری داشت ولی 4 امتیاز اختلاف با صدر جدول زیاد نیست و این فاصله قابل جبران است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید پرسپولیس بتواند در فصل جاری هر 3 جام را کسب کند، گفت: من دعا می‌کنم که این اتفاق بیفتد، ضمن این که مجموعه مدیریتی و کادر فنی پرسپولیس هم در این زمینه قول‌های خوبی به هواداران خود داده است.

کاشانی تصریح کرد: البته هواداران هم باید فرصت لازم را به تیم و مجموعه باشگاه بدهند.

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس در مورد مسائل پیش آمده در رابطه با قرارداد فصل جاری افشین قطبی با باشگاه پرسپولیس نیز گفت: از آن جایی که از ریز این قرارداد خبر ندارم، نمی‌توانم در رابطه با آن صحبت کنم.

وی در رابطه با حضورش در مشهد نیز گفت: هر سال عید غدیر به مشهد می‌آیم و از طریق محمدرضا حیدریان که از هم محله‌های من است و در علم و ادب بازی می‌کند متوجه شدم که این تیم امروز بازی دارد و با توجه به صحبت‌هایی که در مورد علم و ادب شنیده بودم، در ورزشگاه حاضر شدم.

کاشانی خاطرنشان کرد: شنیده بودم که باشگاه علم و ادب مشهد در ورزش کارهای فرهنگی خوبی انجام می‌دهد که این موضوع را امروز با چشم خود دیدم

به هیچ تیمی رحم نمی‌کنیم

به هیچ تیمی رحم نمی‌کنیم

پرسپولیس طی این فصل از رقابت‌های لیگ برتر حاشیه‌های فراوانی را از سر گذرانده است.

بازگشت خبرساز افشین قطبی به پرسپولیس شاید اولین اتفاق شوکه‌کننده برای سرخپوشان پایتخت محسوب می‌شد؛ جایی که اکثر بازیکنان حضور استیلی را انتظار می‌کشیدند. در چنین شرایطی اما افشین پیروانی همان وظیفه‌ای را برگزید که سال گذشته حمید استیلی به خوبی از عهده آن برآمد و تیم پرمهره‌ای را مهیا کرد. با این تفاوت که پیروانی با قطبی اختلاف پیدا نکرد.

او حتی وقتی قطبی از پرسپولیس جدا شد با احترام از سرمربی مستعفی یاد کرد و گفت: «قطبی لایق احترام است و برای پرسپولیس زحمت کشید.» سرمربی پرسپولیس البته هنوز راهی طولانی تا حرفه‌ای‌شدن دارد با این حال نتایج سرخپوشان نشان می‌دهد که پیروانی تا چه حد جاه‌طلبانه به آینده می‌اندیشد.

پیروانی در گفت‌وگوئی حرف‌های تازه‌ای را مطرح کرده است.

pnnc: آقای پیروانی پرسپولیس برای تعطیلات نیم‌فصل چه برنامه‌ای دارد؟

بعد از شرکت در جام ولایت تمرینات به طور منظم انجام میدهیم . مسابقه روز چهارشنبه برای ما حکم یک دیدار فانتزی را نداشت. با همه قدرت در آن شرکت کردیم تا بازیکنان از شرایط بازی فاصله نگیرند.

pnnc: پرسپولیس همچنان در لیگ غیرقابل پیش‌بینی است. موافقید؟

پرسپولیس تیم بزرگی است. از کارشناسان می‌خواهم که با تامل بیشتری راجع به پرسپولیس صحبت کنند.

pnnc: منظورتان انتقادها درباره شکل بازی پرسپولیس مقابل پاس همدان است؟

نه، ابدا. هر فردی می‌تواند عقیده‌اش را به راحتی مطرح کند. ما مقابل پاس همدان خوب بودیم.

pnnc: اما نیمه‌اول کمی ضعیف کار کردید. قبول دارید؟

ما منطقی بازی کردیم؛ همین. در ضمن ما با یک تیم جوان و سختکوش بازی کردیم. آنها آماتور نبودند. به نظر من عده‌ای با این حرف‌ها می‌خواهند پیروزی‌های ما را کمرنگ کنند. ما در نیمه‌اول منطقی بازی کردیم و در نیمه‌دوم هجومی بودیم.

pnnc: اما قبول دارید که توقعات از پرسپولیس بالا است؟

چه توقعی؟ ببینید، این منطقی نیست که از دقیقه یک بازیکنان بی‌محابا حمله کنند. تیم باید منطقی بازی کند و در دفاع و حمله به خوبی عمل کند.

pnnc: به نظر می‌رسد چندان هم مربی آرامی نیستید.

جایی که قرار است از حق پرسپولیس دفاع کنم به هیچ‌وجه کوتاه نمی‌آیم.

pnnc: از حق خودتان چطور؟

همواره از حق خودم دفاع کرده‌ام. البته نه با بی‌ادبی و توهین به دیگران. من به خودم احترام می‌گذارم و به هیچکس هم اجازه نداده‌ام شخصیتم را زیر سئوال ببرد. می‌خواهم به پرسپولیس هم همین نکته را یاد بدهم و به بازیکنان بگویم اجازه ندهید هیچکس شخصیت پرسپولیس را زیر سئوال ببرد.

pnnc: شاید به خاطر شخصیت آرام شما خیلی‌ها در انتقاد به پرسپولیس مسیر تعادل پیشه کنند. آیا اینطور است؟

فکر نمی‌کنم اینطور باشد. پرسپولیس همیشه حاشیه دارد. من فقط سعی کرده‌ام درست حرف بزنم و در رویارویی با دیگران ادبیات خوبی را به کار ببرم. خودتان بهتر می‌دانید آنهایی که ادبیات درستی ندارند همیشه نزد افکار عمومی محکوم هستند. مربی تیم باید به تیمش آرامش بدهد. نه اینکه شرایط را با بی‌موقع حرف زدنش بدتر کند.

pnnc: آقای پیروانی شما هم مثل افشین قطبی قول قهرمانی می‌دهید؟

اصلا با همین هدف سرمربی پرسپولیس شده‌ام. پرسپولیس را به قهرمانی لیگ برتر می‌رسانم. اما در این راه تنها نیستم. همه تیم باید کمک کنند.

pnnc: شما پس از افشین قطبی چه فاکتوری را به پرسپولیس اضافه کردید؟

رفاقت‌ها را بیشتر کردم. نه اینکه در دوره مربیگری قطبی رفاقت نبود. نه، منظورم این است که میان بازیکنان فضای دوستانه‌تری را به وجود آوردم. حالا فقط حاشیه می‌تواند آفت پرسپولیس شود و من این اجازه را نمی‌دهم.

pnnc: اما عده‌ای معتقدند شما نمی‌توانید تا پایان فصل این حاشیه‌ها را کنترل کنید. حتی گفته می‌شود شما در حد و اندازه هدایت پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا نیستید. نظرتان چیست؟

بگذارید هرکسی هرچه دلش می‌خواهد بگوید. من به خودم قول داده‌ام پرسپولیس را به موفقیت برسانم. این کار را انجام می‌دهم. خوشبختانه تیم ما نفرات بزرگی دارد. در ضمن هیات‌مدیره‌مان با دقت مسائل و مشکلات تیم را بررسی می‌کند. این موضوع ارزشمند است. من به این تخریب‌ها عادت کرده‌ام.

pnnc: آیا شما مقابل بازیکنان بزرگ پرسپولیس کمی مصلحت‌اندیشی پیشه می‌کنید؟

ابدا اینطور نیست. عده‌ای با مطرح‌کردن این مسائل می‌خواهند حاشیه‌ها را وارد تیم کنند اما بهتر است راه دیگری را برای تخریب پرسپولیس دنبال کنند. چون من با همه بازیکنان تیم رابطه‌ای دوستانه و در عین حال حرفه‌ای دارم. من برای از بین بردن ستاره‌های تیم نیامده‌ام. برعکس به کمک آنها و مجموع بازیکنان باانگیزه‌ای که امروز با جان و دل برای پرسپولیس زحمت می‌کشند قصد دارم این تیم را به قهرمانی برسانم.

pnnc: در نیم‌فصل دوم پرسپولیس را چطور می‌بینید؟

همانطور که هواداران انتظار دارند. مطمئن باشید به هیچ تیمی رحم نمی‌کنیم.

خاکپور: من دستیار پیروانی نمی شوم

سرمربی گری پرسپولیس به من پیشنهاد شد/ پیروانی باید بماند من دستیار نمی شوم/ فوتبال قطبی بین المللی نبود/ دایی می تواند رئیس ای اف سی شود!

مرجع خبری پرسپولیس(19:56): در پرسپولیس مدتى شایعه شده بود که محمد خاکپور به زودى دستیار افشین پیروانى خواهد شد اما خاکپور در مصاحبه اى به صراحت اعلام کرد که اصلاً قصد ندارد دستیار باشد. او به سرمربیگرى فکر مى کند و براى این ایده استدلال هاى خاص خودش را دارد: من مدتى به عنوان دستیار محمد مایلى کهن کار کرده ام اما اکنون در توانایى خود مى بینم که سرمربى باشم. در واقع دیگر به دستیار بودن فکر نمى کنم و برخلاف شایعات نه قرار است دستیار پیروانى شوم و نه مایلى کهن؛ بلکه مى خواهم سرمربى یک تیم باشم.

خاکپور می گوید: به پیشنهاد مالى هم توجه چندانى ندارم اما در ابتداى فصل حبیب کاشانى براى سرمربیگرى پرسپولیس به من پیشنهاد داد البته در همان زمان عنوان کردم که قطبى به عنوان مربى که تیم را قهرمان کرده و سپس حمید استیلى بهترین گزینه ها هستند، با این حال کاشانى به بودن من در میان گزینه ها اصرار داشت که پس از به توافق نرسیدن کاشانى و سازمان تربیت بدنى این پیشنهاد به طور کامل منتفى شد. در هر صورت در همان زمان هم من و استیلى دو گزینه مجزا بودیم و قرار نبود یکى به عنوان دستیار دیگرى کار کند.

وی همچنین در خصوص سرمربی شدن پیروانی در پرسپولیس افزود: هیچ مذاکره اى براى برعهده گرفتن هدایت پرسپولیس با من نشده است و تصور مى کنم که پیروانى با توجه به شناختى که از گذشته در تیم ملى از او دارم و اینکه از ابتداى فصل همراه پرسپولیس بوده بهترین گزینه براى ادامه کار به عنوان سرمربى پرسپولیس است.
در فصل گذشته نیز تصور مى کنم این استیلى بود که تیم را آماده کرد و تحویل قطبى داد. او خیلى دیر به پرسپولیس آمد و در فصلى که بهترین مدیریت و بازیکنان در خدمت تیم او بود و پرسپولیس تمام شانس هاى  سال اخیر را یکجا به دست آورد توانست با پرسپولیس قهرمان شود.
درباره ابتداى کار قطبى مى دانم که او مانند من باشگاهى با نامAGSC داشته است و پس از مدتى نیز کار آنالیزورى را آغاز کرد و به عنوان دستیار دوم یا سوم تیم گالکسى فعالیت کرد، بعد هم از طریق ارتباطاتى که داشت با فدراسیون فوتبالکره جنوبى همکارى کرد، در هر صورت ما در ایران از قطبى فوتبال بین المللى ندیدیم.

خاکپور که خود یکى از ارکان خط دفاعى تیم ملى در جام جهانى 98 بود از خطوط دفاعى تیم ملى دفاع مى کند: فوتبال بازى خط ها نیست، این یک تیم است که در دفاع و حمله شرکت مى کند. در هر صورت ایراد فنى ما در بازى مقابل امارات نزدیکى نکونام به خط دفاع و نزدیکى باقرى به مهاجمان بود که فضاى میان آنها را خالى مى کرد و توپ را در این فضا در اختیار بازیکنان اماراتى قرار مى داد. در هر صورت آمدن کریم باقرى و شباهت بازى نکونام به بازى کریم نیز موضوعى است که باید به آن توجه شود، نکونام اکنون تبدیل به یک بازیساز تأثیرگذار در میانه میدان شده و نمى توانیم انتظار داشته باشیم که با آمدن کریم باقرى، نکونام به نقش یک بازیکن کارگر بازگردد، همین موضوع مشکلاتى را در میانه زمین ایجاد مى کند.

خاکپور درباره على دایى هم نظرى دارد: «دایى یکى از افتخارات مملکت ماست، او را تمام آسیا و جهان مى شناسند و حضور او روى نیمکت تیم ملى اعتبار بالایى است اما دایى در زمانى به عنوان سرمربى تیم ملى انتخاب شد که فوتبال ما آشفته بود. تعلیق و تغییر و تحول هاى لحظه اى وضعیت آشفته اى را براى فوتبال ایران ایجاد کرده بودند. شاید اگر در آن زمان مربى دیگرى به جاى دایى انتخاب مى شد، نمى توانست مانند او موفق باشد. این موفقیت هایى که به دست آمده از شخصیت دایى نشات مى گیرد و نشان مى دهد که او شخصیت یک مربى بزرگ را دارد.
اما به نظرم فدراسیون خیلى زود دست به انتخاب دایى زد. مى دانم که در آن زمان فدراسیون براى انتخاب سرمربى خیلى تحت فشار بود و تلاش هایى که براى انتخاب سرمربى انجام داده بودند به نتیجه اى نرسید، به همین دلیل با انتخاب دایى فدراسیونى ها مى خواستند پشت دایى پنهان شوند. دایى اسم بزرگى است و مسؤولان فدراسیون پشت نام دایى پنهان شدند. تحلیلم این است که ما خیلى زود دایى را خرج کردیم چرا که مى توانستیم از دایى در جاهاى دیگر استفاده کنیم. او مى توانست رییس AFC باشد و در آنجا به فوتبال ما کمک کند. دایى چه چیزى کمتر از بن همام داشت. رابطه و تحصیلات، مقبولیت و معروفیت دایى به همراه خیلى دیگر از فاکتورها نکات برترى دایى از بن همام است اما من متاسفم که با خرج کردن زودهنگام چنین شخصى راه را براى پیشرفت بیشتر فوتبال ایران محدود کردیم.»