مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

خانواده ای به بزرگی تمام ایران/ پرسپولیس پرهوادارترین تیم فوتبال

هواداران پرشور پرسپولیس، نظر سنجی برنامه نود را نیز به تسخیر خود درآوردند.


به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، 51 درصد از بینندگاه برنامه 90، شب گذشته به گزینه هواداری از باشگاه پرسپولیس رای دادند تا برای چندمین بار، آمار هواداران پرطرفدارترین تیم باشگاهی فوتبال ایران و آسیا را به رخ رقبای خود بکشند.

این در حالی است که این نظر سنجی پس از یکی از بدترین روزهای فوتبالی باشگاه پرسپولیس و شکست این تیم در برابر شاهین بوشهر انجام شد،‌ با این حال هواداران پرشور باشگاه پرسپولیس بار دیگر نشان دادند که در روز های سخت نیز پشتیبان تیمشان هستند.

در این نظر سنجی که دو میلیون و ششصد و سی و سه هزار نفر در آن شرکت کردند 51 در صد از شرکت کنندگان، هواداران پرسولیس بودند و استقلال، رقیب سنتی تیم فوتبال پرسپولیس با اختلافی فاحش و با 33 درصد آرا در رده دوم قرار گرفت.

یازده درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی نیز به تیم فوتبال تراکتورسازی، 3 درصد سپاهان اصفهان و یک درصد نیز به تیم فوتبال شاهین بوشهر رای دادند.

با این حال به نظر می رسد اگر دست اندرکاران برنامه 90، این نظر سنجی را در مقطعی به غیر از هفته ای که یکی از ضعیف ترین نتایج تیم فوتبال پرسپولیس در آن رقم خورده بود برگزار می کردند آماری به مراتب بالاتر در این نظر سنجی به سود هواداران پرسپولیس رقم می خورد.

پیش از این نیز کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی های تیم فوتبال پرسولیس در جام باشگاه های آسیا را به عنوان پرتماشاگرترین بازی ها معرفی کرده بود تا مهر تاییدی بر عنوان پرطرفدارترین تیم فوتبال آسیا برای قرمز پوشان پایتخت ایران زده باشد.

روزنامه پرسپولیس منتشر می‌شود

روزنامه پرسپولیس به زودی به جمع روزنامه‌های ورزشی کشور می‌پیوندد.

عباس علیپور مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس با اعلام این خبر گفت: مجوز روزنامه پرسپولیس را در سال 86 اخذ کرده بودیم و در اواخر دوران مدیریت آقای کاشانی نیز موفق به انتشار آن شدیم اما متاسفانه بعد از تغییرات مدیریتی به وجود آمده در باشگاه،‌ انتشار این روزنامه نیز متوقف شده بود و لازم بود برای انتشار مجدد آن هماهنگی هایی با معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد انجام شود.

علیپور با اشاره به مکاتبات صورت گرفته با وزارت ارشاد برای انتشار مجدد روزنامه پرسپولیس، افزود: با همکاری بسیار خوب اداره کل مطبوعات وزارت ارشاد،‌ به ویژه آقای پرویزی مدیر کل محترم مطبوعات داخلی،‌ موفق به اخذ مجدد مجوز روزنامه پرسپولیس شدیم.

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس، ادامه داد: روزنامه پرسپولیس یک روزنامه هواداری است که انشاءالله به زودی و به صورت جامع، اخبار دقیق باشگاه پرسپولیس و دیگر اطلاعات و اخبار ورزشی را در اختیار هواداران باشگاه پرسپولیس قرار می دهد.

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سئوال که این روزنامه به عنوان ارگان رسمی باشگاه پرسپولیس عمل خواهد کرد، گفت: خیر. این روزنامه یک روزنامه هواداری است و با نگاهی موشکافانه و منتقدانه، ‌مسائل مربوط به باشگاه را بررسی خواهد کرد. در عین حال با ارتباط نزدیکی که میان گردانندگان روزنامه پرسپولیس و مسئولان باشگاه پرسپولیس وجود دارد،‌ قطعا آخرین و دقیق ترین اخبار از طریق این روزنامه در اختیار هواداران پرسپولیس قرار می گیرد.

دایی: در تیم ملی تنها بودم، هیچ‌کس حمایتم نکرد

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران پس از ماه‌ها سکوت گفت: در تیم ملی تنها بودم و هیچ‌کس پشتوانه‌ام نبود.

به نقل از فارس، علی دایی در مورد شکست 4 بر یک برابر شاهین بوشهر عنوان کرد: روز بسیار بدی را مقابل شاهین داشتیم. این شکست از اتفاقات فوتبال است که هر 10 سال یک بار پیش می‌آید. همه چیز دست به دست هم داد تا چهار گل بخوریم.

وی ادامه داد: من هم مانده‌ام که چرا با تمرینات خوبی که در طول هفته انجام دادیم، در بازی بسیار بد ظاهر شدیم و عملکرد بدی داشتیم.

وی افزود: شرایط یک دفعه در بازی تغییر کرد و توپ اول با خوردن به دست دروازه‌بان وارد دروازه شد. نمی‌دانم چرا تیم ما از نقطه‌ای گل خورد که بارها در تمرین روی آنها کار کرده بودیم.

دایی در مورد اینکه گفته می‌شود، شما اعتبار خود را در راه پرسپولیس گذاشته‌اید و با این شکست چگونه خواهد شد، تأکید کرد: من فقط آمده‌ام که پرسپولیس را درست کنم و با کمک کاشانی و بازیکنان در آینده نزدیک به آن دست پیدا خواهیم کرد. تا زمانی که این تیم را سر و سامان ندهم صحنه را خالی نمی‌کنم.

ادامه مطلب ...

عابدزاده: نتیجه تمهیدات دایی و دوستانش این بود؟

مربی سابق دروازه‌بان پرسپولیس پس از شکست سنگین مقابل شاهین بوشهر گفت: نتیجه تمهیدات ویژه دایی و همکارانش این بود؟


 به نقل از فارس، احمدرضا عابدزاده درباره شکست 4 بر یک پرسپولیس برابر شاهین بوشهر اظهار داشت: تا زمانی که در پرسپولیس بودم، دروازه‌بان این تیم 4 گل دریافت نکرد. آقایانی که ادعا دارند، باید بیایند و در مورد این شکست جواب دهند.

مربی سابق پرسپولیس افزود: چون امروز همه تماشاگران گریه کردند، بازیکنان و کادر فنی تیم نیز باید گریه کنند. نتیجه تمهیدات ویژه دایی و همکارانش این بود؟

وی با اظهار تأسف از این شکست و اشاره به بازی بد پرسپولیس، خاطرنشان کرد: بازیکنان این تیم خوب بازی نکردند و فکر کنم که در چند سال گذشته این دیدار بدترین بازی پرسپولیس بود که این یک فاجعه است.

دایی: پرسپولیس خانه علی کریمی است / چشم بسته نیامده‌ام

سرمربی جدید تیم فوتبال پرسپولیس با خونسردی و اعتماد به نفس خاصی از موفقیت تیمش سخن می گوید و ضمن اطمینان به کسب نتایج مطلوب سعی می کند حرفی نزند که حاشیه ساز شود. نکته مهم این است که علی دایی در پاسخ به هیچ سوالی سعی در بهانه جویی احتمالی ندارد و حتی صراحتا می گوید: به تنها چیزی که فکر نمی کنم ناکامی است و برای نتیجه نگرفتن احتمالی هم دنبال ردیف کردن بهانه نیستم.


 علی دایی از علی کریمی و آینده پرسپولیس و برنامه‌هایش برای موفقیت این تیم سخن گفته است که مشروح این گفت‌وگو به شرح ذیل است:

- از وضعیت کنونی تیم پرسپولیس شروع کنیم، اوضاع راضی کننده است؟

خدا را شکر بچه‌ها تمرینات خیلی خوب را انجام می‌دهند. آنها از همه نظر روز به روز بهتر می شوند و با انگیزه های بسیار بالایی کار می کنند. فعلا که همه چیز خوب است و سر جای خودش.

- ولی آسیب دیدگی مهره های کلیدی و تاثیرگذاری مثل کریم باقری، شیث رضایی و حتی مجتبی زارعی و مهدی شیری به طور حتم توان تیم را کاهش خواهد داد، نگران این مساله نیستید؟

همه بچه های تیم مهره های کلیدی و خوبی هستند. در واقع بقیه باید تلاش خودشان را بیشتر کنند تا غیبت نفراتی که اسم بردید کمتر احساس شود.

- کریم باقری و شیث رضایی به طور حتم در دو، سه بازی بعدی هم غایب خواهند بود. این اتفاق را به حساب بدشانسی خودتان می گذارید؟

من همه چیز را از این دید نگاه می کنم که خواست خدا بوده. حالا هم که این نفرات خوب را نداریم باید به فکر آماده سازی تیم بدون آنها باشیم.

- به نظر می رسد با حضور دایی حاشیه های تیم پرسپولیس تا حدود زیادی کم شده است چرا که برخلاف گذشته شاهد نارضایتی نیمکت نشین ها و حتی مصاحبه بازیکنان علیه همدیگر نیستیم.

ما یک خانواده هستیم و در هر خانواده‌ای اختلاف نظر و سلیقه وجود دارد و یک‌سری مسائل پیش می آید که باید در داخل خانواده آن را حل و فصل کنیم. بازیکنان به حدی از بلوغ فکری رسیده‌اند که بدانند در داخل زمین فقط یازده نفر به میدان می روند و ما با احتساب سه تعویض می توانیم نهایتا از 14 نفر استفاده کنیم یا اینکه من فقط می توانم 18 نفر را در لیست بازی قرار دهم و چند نفری باید خارج از لیست قرار بگیرند. با این وجود اگر بازیکنی بازی نکرد دلیل بر خوب بودن او نیست چرا که ما بر حسب آمادگی نفرات، تیم حریف، سیستم و تاکتیک بازی خودمان نفرات را برای هر بازی انتخاب می کنیم. علاوه بر این پرسپولیس تا پایان لیگ و جام حذفی بیش از 15 بازی دیگر در پیش رو دارد و این فرصت به همه می رسد که توانایی خودشان را در شرایط مسابقه به من و جامعه فوتبال نشان دهند. اگر این تفکر در هر تیمی حاکم باشد حاشیه‌هایی که اشاره کردید پیش نمی آید و من هم سعی کرده ام ضمن تاکید بر نظم و انضباط این موضوع را جا بیندازم. مهمتر اینکه از بازیکنان خواسته‌ام هر موضوعی که مورد نظرشان هست را بیایند و با خود من در میان بگذارند. ضمن اینکه با اقدامات خوب مدیریت باشگاه خیلی چیزها خود به خود حل و فصل شده است.

- مثل اینکه برنامه تمرینات پرسپولیس تا 20 روز آینده را به بازیکنان اعلام کرده اید.

همه مربیان لیگ برای من قابل احترام هستند. شاید هم خیلی از مربیان این کار را بکنند یا روش‌های دیگری داشته باشند اما، من هر جا که بودم این مدلی کار می کنم. در اروپا که بودم این برنامه‌ها خیلی کمک می کرد تا بدانم وقت آزاد، وقت استراحت و تمرین من چه زمانی است. بازیکن وقتی این چیزها را بداند برای خودش برنامه‌ریزی می کند و این می تواند به پیشرفت تیم کمک کند. من هم بر همین اساس برنامه تمرینات تیم تا بازی پیکان را کتبا به بازیکنان ابلاغ کرده ام.

- درباره وسلی برازیلیا چه تصمیمی گرفته اید. صحت دارد که مثل هوار ملامحمد خواهان بازگشت او به تیم شده اید؟

ما همه نیروهای خودمان را می خواهیم. درباره وسلی هم تاکید می کنم که ابتدا باید باشگاه درباره او تصمیمی بگیرد چون ظاهرا این بازیکن دیر آمده بوده و باشگاه برایش باید تصمیم انضباطی بگیرد.

- یعنی اینکه شما او را می خواهید ولی تصمیم نهایی را به باشگاه واگذار کرده اید؟

چون بازیکن مشکلاتی داشته در این باره باشگاه باید تصمیم بگیرد. شاید مسائلی از دید باشگاه وجود داشته باشد که باید آن را لحاظ کند.

- احتمال استفاده از هوار ملامحمد در بازی بعدی وجود دارد؟

هوار بازیکن خوبی است و تا الان هم در تمرینات خوب کار کرده است. ما برای او برنامه تمرینی خاصی در نظر گرفته ایم و باید برای استفاده از او وضعیت بدنی اش و همچنین میزان هماهنگی او با بقیه بچه ها را لحاظ کنیم. علاوه بر این مسائل او با باشگاه هم باید بطور کامل حل و فصل شود. در مجموع فکر می کنم او رفته‌رفته در قالب تیمی قرار می‌گیرد.

- یکی از معضلات اصلی پرسپولیس گلزنی است· با توجه به اینکه خودتان مهاجم بوده‌اید چه برنامه‌هایی برای رفع این مشکل دارید؟

فکر نمی کنم تیم پرسپولیس معضلی داشته باشد! ما بهترین مهاجمان ایران را داریم ولی باید در کادر تهاجمی مشکلات را برطرف کنیم. در واقع ما از نظر نفر مشکل نداریم بلکه باید تاکتیک‌ها و برنامه های تهاجمی را درست کنیم تا بتوانیم به اهدافی که داریم برسیم.

- همه مربیان برای رسیدن به موفقیت و جا انداختن برنامه‌ها و اهداف خود نیاز به زمان دارند اما با توجه به شرایط کنونی به نظر می رسد علی دایی اجبارا از چنین فاکتوری بهره مند نباشد و در مقطع فعلی محکوم به برد است· با این مساله کنار آمده اید؟

هر چند که برای جا انداختن تفکرات و برنامه هایم نیاز به زمان دارم. ما باید نتیجه بگیریم و حداکثر امتیازات را کسب کنیم تا از قافله عقب نمانیم. من هم با علم به این موضوع و شرایط موجود هدایت تیم پرسپولیس را قبول کرده‌ام. من به این تیم آمده ام و باید از حیثیت پرسپولیس دفاع کرده و با کمک همه عوامل باشگاه و تیم و حمایت هواداران باعث سربلندی طرفداران این تیم شویم· برای این کار هم باید هشیار باشیم و هیچ را به اما و اگر نسپاریم. من هم نه دنبال بهانه جویی هستم و نه چیز دیگری. من با توجه به شرایط موجود و بررسی همه جانبه سرمربیگری پرسپولیس را قبول کرده ام و باید به اوضاع تیم سر و سامان داده و نتایج بهتری نسبت به گذشته کسب کنم. هر چند که پرسپولیس تاکنون چندان بد نتیجه نگرفته.

- یعنی فردا روزی نمی گوئید تیم را من نبسته ام یا ···

نه! روی همه چیز فکر کردم و بعد هدایت پرسپولیس را قبول کردم· بازیکنان هم خوشبختانه همان چیزی هستند که فکرش را کرده بودم· ما باید نتایجی بگیریم که در شان پرسپولیس باشد. این نکته را به خوبی می دانم که مردم چه انتظاراتی از پرسپولیس دارند و این انتظارات و خواسته های بحق آنها نیز باید برآورده شود.

- پس می دانید که صعود پرسپولیس به رده های بالاتر جدول بسیار سخت بوده و امکان سقوط تیم به رده های پائینی جدول بیشتر است؟

مگر می شود روزی که پیشنهاد آقای کاشانی را شنیدم شرایط جدول را بررسی نکرده باشم؟! بله. ما باید چند برد پیاپی داشته باشیم تا به رتبه دوم جدول برسیم اما با یک باخت ممکن است چهار پله سقوط کنیم و یا دو باخت احتمال دارد سر از رده های ششم، هفتم جدول در بیاوریم. بنده با در نظر گرفتن این شرایط و وضعیت به پرسپولیس آمده‌ام و به تنها چیزی هم که فکر نمی‌کنم سقوط به رده‌های پائین تر و ردیف کردن بهانه برای نتیجه نگرفتن احتمالی است. من با چشم باز و با در نظر گرفتن موجود به پرسپولیس آمده ام و همه چیز را سبک و سنگین کرده و تاکید می کنم دنبال هیچ بهانه‌ای هم نیستم.

- هدف گذاری شما در لیگ و جام حذفی چگونه است؟

سعی می کنیم در لیگ از رتبه سوم بالاتر بیائیم و در جام حذفی نیز به مقام قهرمانی برسیم. ما باید تلاش کنیم تا حداکثر امتیازات را کسب کنیم.

- ولی در گام اول دو امتیاز مهم را از دست دادید تا جایی که اگر پیکان، مقاومت و استیل آذین برنده می شدند چند پله سقوط می کردید؟

نمی خواهم مساوی مقابل تیم دوم جدول را توجیه کنم اما ما مقابل ذوب آهن به خاطر اشتباه داور در پذیرش گل آفساید حریف 2 امتیاز را از دست دادیم. با این وجود اعتقاد بنده بر این است باید آنقدر قوی باشیم که با یکی، دو اشتباه داور امتیازات را از دست ندهیم.

- صحت دارد که اصرار دارید احمد ابراهیمی به عنوان سرپرست تیم پرسپولیس مشغول به کار شود؟

آقای ابراهیمی از دوستان خوب من هستند و چون در کنفرانس مطبوعاتی حضور داشته بازی کنار من بوده این برداشت برای رسانه ها به وجود آمده. در حالی که طبق توافقات انتخاب اعضای کادر فنی برعهده من است و انتخاب سرپرست نیز از اختیارات باشگاه است· ضمن اینکه مشکلی هم با آقای خوردبین ندارم.

- ظاهرا با ابقای حسین عبدی موافقت کرده اید و می خواهید یک دستیار جدید به تیم اضافه کنید؟

در این باره هر وقت چیزی قطعی شد اعلام خواهیم کرد. همین !

- ظاهرا علی کریمی در پاسخ به استقبال شما از حضورش در پرسپولیس گفته است شاید فصل بعد به پرسپولیس بیایم. یعنی گذشته ها را فراموش کرده اید؟

در گذشته هم مشکلی نبوده و اگر هم اتفاقاتی افتاد شاید ریشه در سوءتفاهمات داشته باشد. بازیکنی می خواهیم که علاقه مند به پرسپولیس بوده و تاثیرگذار باشد. پس کریمی را هم می خواهیم و ضمن اینکه پرسپولیس خانه علی کریمی است.

- و سوال آخر؟ درباره نتایج اخیر تیم ملی و عملکرد قطبی چه نظری دارید؟

اصلا و ابدا درباره تیم ملی حرف نمی زنم جز اینکه بگویم از صمیم قلب برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت دارم.