مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

تاج: سقف قرارداد قانون است اما در مورد قلعه نوعی مدارا می کنیم!

مرجع خبری پرسپولیس :  نایب‌ رئیس فدراسیون فوتبال گفت: به عزیز محمدی گفتم که در قضیه امیر قلعه‌نویی مدارا کند تا با مدیریت و تدبیر آن را حل کنیم.

 

مهدی تاج در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه ورزش و مردم در خصوص بحث سقف قراردادها اظهار داشت: این مسئله یک قانونی است که جلوی پای فوتبال قرار گرفته است و همه ارکان فوتبالی باید آن را رعایت کنند.

امروز همه باشگاه‌های ما زیان‌ده هستند و اگر این شرایط را تحمل نکنیم حتما سهمیه‌مان را در آسیا از دست می‌‌دهیم و باید از لیگ‌های پایین‌تر مسابقات را شروع کنیم.


وی تأکید کرد: باشگاه‌هایمان نباید بدهکار باشند و کمک‌ها باید زیر 51 درصد از اسپانسرها تأمین شود. چاره‌ای نداریم اما اگر از من سؤال می‌کنید قبول دارم که سقف قرارداد در هیچ جای دنیا به این شیوه اجرا نمی‌شود. من معتقد هستم دخل باید بیشتر از خرج باشد و اگر باشگاهی وضع خوبی داشت بازیکن گرانقیمت بخرد و اگر وضعیت مالی این باشگاه خوب نبود بازیکنانش را بفروشد. برای انتقال این رویه باید مکانیزم فنی گذاشت و ما هم در پی تغییر شرایط هستیم. وقتی خیابانی یک طرفه اعلام می‌شود هیچ کس حق عبور از آن را ندارد و آن خیابان برای همه یک طرفه است.



تاج در خصوص اظهارات قلعه‌نویی مبنی بر عدم حضورش در سازمان لیگ گفت: قلعه‌نویی مربی بزرگی است و از او به عنوان یک مربی برجسته یاد می‌کنیم اما در کشور ما بالاتر از خانواده شهدا که وجود ندارد. حتی به یک خانواده شهید هم نمی‌گویند که حق دارد از چراغ قرمز رد شود. من به آقای عزیز محمدی گفتم که در این قضیه مدارا کند تا با مدیریت و تدبیر آن را حل کنیم. بحث امیرقلعه‌نویی در پاداش و قهرمانی است و من قبول دارم مربی‌ای که تیم را قهرمان کند باید امکان پاداش برای او در نظر گرفت.



نایب‌ رئیس فدراسیون فوتبال افزود: حتی در مورد مهدی رحمتی این بازیکن به سازمان لیگ رفت و اعلام کرد که دستمزدش به چه شکلی است و فکر می‌کنم با دعوت و مذاکره تمامی شک و شبهه‌ها برطرف و همه چیز ختم به خیر خواهد شد.



نایب رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که سرانجام کارت مربیگری قلعه نویی صادر می‌شود یا خیر گفت: ما باید با قلعه‌نویی صحبت کنیم و حتی قلعه‌نویی می‌تواند شرایط را تغییر دهد. اینکه گفته شود به سازمان لیگ می‌روم یا نمی‌روم درست نیست. ضمن اینکه جا دارد از جعفری مدیرعامل تراکتورسازی تشکر کنم چون می‌دانم که در تبریز شرایط سخت است و این باشگاه میزان تماشاگران فوتبال ما را بالا می‌برد و من مطمئن هستم تراکتورسازی قانون را رعایت خواهد کرد.



تاج در خصوص اینکه وقتی شما که یکی ارکان فدراسیون هستید بحث سقف قرارداد را به این شکل قبول ندارید آن وقت چگونه باشگاه‌های ما این قانون را رعایت کنند، گفت: این شرایطی است که AFC‌ اعلام کرده و تا سال 2013 طبق برنامه باید به آن شرایط برسیم. اعتقادم بر این است که با یک شیوه ملایم باید شرایط تغییر پیدا کند، اساسا با این نوع الزام‌ها مجبور هستیم که به شرایط دلخواه برسیم اما اینکه مردم تصور کنند نمی‌‌توانیم این قانون را پیاده کنیم درست نیست.



نایب‌ رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه‌ آیا حق است یک مربی لیگ یکی 350 تومان بگیرد و یک مربی لیگ برتری که تیمش را قهرمان کرده با همین رقم قرارداد امضا کند، پاسخ داد: صلاح دیدیم در لیگ یک چنین قانونی نباشد و آنها باید پایین‌تر از این مبالغ بگیرند. مطمئنا سقف قرارداد در لیگ یک و دو افزایش هزینه است و با این مسئله در لیگ‌های پایین‌تر مخالفت کردیم و چون اعتقاد داشتیم سطح لیگ‌هایمان با هم متفاوت است این قانون را تنها برای لیگ برتر تعیین کردیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد