مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

عسگری: چهار داور برای دربی زیر ذره بین هستند

مرجع خبری پرسپولیس : نائب رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: با فدراسیون مشکلی ندارم که استعفا کنم. آنها قول دادند تا طبق جدولی که دادیم، دستمزد داوران را افزایش دهند.


حسین عسگری با اشاره به عملکرد داوران در پنج هفته ابتدایی لیگ یازدهم اظهار داشت: در مجموع کار داوران استاندارد بود.

 

ما 45 بازی برگزار کردیم که تنها 2 بازی از آن اشتباهات داوری در نتیجه تاثیر داشته است و در مقایسه با آمارهای AFC و FIFA که این قدر اشتباه رخ می دهد، اشتباهات زیر استاندارد است و حتی داوران طلبکارند.

 


وی افزود: اشتباه تاثیرگذار داوران در دو بازی چیزی نیست. ما برای این داوران هم مسائل فنی که نیاز به اصلاح این اشتباهات باشد را پیگیری و گوشزد می کنیم تا این اشتباهات هم تکرار نشود. این عملکرد داوران در پنج هفته فعلا مثبت بوده و هیچ داوری نمره منفی نگرفته است.

 

نایب رییس کمیته داوارن فوتبال تصریح کرد: بهتر شدن وضعیت داوری در لیگ یازدهم تلاش همه اعضای این کمیته و دپارتمان داوری بوده. ما روزانه حداقل 7، 8 ساعت وقت گذاشتیم و در این هفت ماهی که حضور داشتم، 15 کلاس مختلف توجیهی و آماده سازی داوران برگزار کردیم.

 

عسگری گفت: قانون این که هیچ مربی حق اظهار نظر در مورد داوری را ندارد را من نگذاشتم و برای اساسنامه FIFA است. این قانون از قبل هم بوده ولی کسی آن را جدی نمی گرفت. از وقتی آمدم گفتم که باید از طرف فدراسیون جدی گرفته شود. داوران حامی ندارند و این صحبت ها و انتقادات هم روی قضاوت آنها تاثیر می گذارد. از وقتی این واکنش ها کمتر شده می بینیم که عملکردها هم مثبت شده.

 

وی تاکید کرد: مرادی و افشاریان به دلیل افزایش سن و حق وردی به دلیل پارگی رباط صلیبی پا امسال از قضاوت کنار رفتند. اینها داوران فعال ما بودند که هر هفته قضاوت داشتند. امسال سعی کردیم از لیگ های پائین تر جوانان مستعدی را جایگزین آنها کنیم. آن وقت برخی مربیان که نتیجه نمی گیرند بهانه می آورند و می گویند ما این داوران را برای اولین بار دیدیم.

 

نائب رئیس کمیته داوران با تکذیب استعفای خود از این سمت به خاطر برخی مشکلات پیش آمده با فدراسیون افزود: نمی دانم این خبرها و شایعات از کجا می آید. مشکلی با فدراسیون نداریم و وظیفه خود را انجام می دهیم. برای چه باید استعفا کنم؟ تا به حال هرچیزی از فدراسیون درخواست کردیم، "نه" نگفته اند. در خصوص افزایش قرارداد داوران ما جدولی را پیشنهاد دادیم تا در هیات رئیسه فدراسیون تصویب شود. مسئولان قول دادند که تصویب شود. شاید هم این پیشنهاد ما با کمی کاهش تصویب شود.

 

عسگری در پاسخ به این سئوال که آیا داورانی را برای دربی مد نظر دارید؟ گفت: فعلا داوران هفته ششم هنوز مشخص نشده اند چه رسد به دربی. برای دربی بعد از هفته ششم داور را انتخاب می کنیم. 4 داور را برای قضاوت دربی استقلال و پرسپولیس مد نظر داریم که زیر ذره بین هستند. سعی می کنیم که داوران دربی تکراری نباشند ولی این بستگی به عملکرد داوران مد نظر ما در هفته ششم دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد