مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

برتری سه بر صفر ایران برابر اندونزی در اولین گام جام جهانی

مرجع خبری پرسپولیس : تیم ملی فوتبال ایران در اولین مسابقه مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی میهمان خود اندونزی را با سه گل در هم کوبید.

 

تیم های ملی فوتبال ایران و اندونزی از ساعت 20 امشب در حضور 70 هزار تماشاگر ورشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفتند که در پایان ملی پوشان ایران با دو گل جواد نکونام و یک گل آندرانیک تیموریان بر حریف خود غلبه کردند.


 

در دقیقه 53 خسرو حیدری ضربه کاشته‌ای را روی دروازه اندونزی ارسال کرد و جواد نکونام با ضربه سر گل اول ایران را به ثمر رساند. دومین گل ایرانی ها نیز در دقیقه 73 روی کاشته آندرانیک تیموریان و ضربه سر نکونام به دست آمد. آندرانیک تیموریان در دقیقه 89 گل سوم ایران را به ثمر رساند تا تیم ایران در اولین بازی خود سه بر صفر برابر اندونزی به برتری برسد.

 

در آخرین ثانیه های این بازی علی کریمی به دلیل تکل برای بدست آوردن توپ دچار کشیدگی از ناحیه کشاله ران شد که پزشکان تیم ملی بلافاصله برای رسیدگی به وضعیت او بالای سر کریمی حاضر شدند اما شدت مصدومیت وی هنوز مشخص نیست.

 


توما ماساچی داور ژاپنی به سه بازیکن از تبم اندونزی کارت زرد نشان داد.تیم ایران در دومین بازی خود در این مرحله برابر قطر بازی خواهد کرد.

ترکیب تیم ملی ایران: مهدی رحمتی، سیدجلال حسینی، هادی عقیلی، خسرو حیدری، مهرداد پولادی، جواد نکونام، قاسم حدادی‌فر(از دقیقه 70 آندرانیک تیموریان)، علی کریمی، محمدرضا خلعتبری(از دقیقه 65 احسان حاج صفی)، غلامرضا رضایی(از دقیقه 63 حسین ماهینی) و فرهاد مجیدی. سرمربی: کارلوس کی‌روش

 

حاشیه‌های این دیدار را در زیر می‌خوانید:


*حدود 500 تماشاگر از کشور اندونزی در زیر جایگاه خبرنگاران تیم ملی کشورشان را تشویق می‌کنند و بانوان اندونزی با حجاب کامل اسلامی در ورزشگاه حضور دارند.

* تیم ملی با پیراهن تولیدی آل اشپورت در زمین حاضر شده است. فدراسیون فوتبال چندی پیش قراردادش را با پوشاک ایتالیایی لگیا فسخ کرد.

* تمام عکاسان پشت دروازه تیم اندونزی مستقر شده‌اند.

*  علی کریمی به همراه مجیدی محبوب‌ترین بازیکنان تیم ملی هستند و تماشاگران این دو بازیکن را بیشتر از همه تشویق می‌کنند. این دو از تماشاگران خواستند که تیم ملی را تشویق کنند. کریمی در چند مقطع از بازی با حرکاتی که انجام داد تشویق یک صدای تماشاگران را برانگیخت اما نکونام با وجود گل هایی که به ثمر رساند به صورت جداگانه تشویق نشد. او در این بازی کاپیتان تیم ملی بود.

*میاچ دستیار علی دایی، مهدی محمد نبی دبیر فدراسیون، عبدالله ویسی سرمربی صبا و شماری از مسئولان سفارت اندونزی از جمله تماشاگران ویژه این بازی هستند.

*تلویزیون جایگاه خبرنگاران شبکه دو را با برفک و کیفیت پایین بازی را نشان می‌دهد که باعث اعتراض خبرنگاران شد. شبکه سه تلویزیون جایگاه تصویر خوبی دارد. این دیدار از شبکه دو پخش می‌شود.


* اسکوربورد ورزشگاه آزادی در دقایق ابتدایی بازی ناگهان برای چند ثانیه‌ خاموش شد.

* تلویزیون 8 دقیقه اول بازی را به دلیل برقرار نشدن ارتباط مستقیم، همراه با آهنگ و البته در دقایقی با گزارش نیما نهاوندیان مجری برنامه که در استودیو حضور داشت، پخش کرد.

 

مازیار زارع و کریم انصاریفرد در دو دیدار رفت و برگشت مقابل مالدیو دو اخطاره و از همراهی تیم ملی در دیدار رفت مقابل اندونزی محروم شدند. این دو بازیکن که آی دی کارت تیم ملی را بر گردن داشتند قصد ورود به جایگاه ویژه را داشتند که با ممانعت مسئولی که در مقابل درب جایگاه ایستاده بود مواجه شدند.

نکته جالب توجه اینکه شخصی که مقابل درب جایگاه ایستاده بود بی توجه به اینکه زارع و انصاریفرد بازیکن تیم ملی هستند از آنها می‌خواست تا برای ورود به جایگاه بلیت تهیه کنند.

زارع با ناراحتی این شخص را خطاب قرار می داد که من، بازیکن تیم ملی ایران از کجا و چگونه بلیت جایگاه ویژه تهیه کنم. البته با وساطت مسئولان فدراسیون، این دو بازیکن وارد جایگاه ویژه شدند.

 

* تشویق دایی و صحبت های کی روش با کریمی

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران برای دقایقی در ورزشگاه آزادی تشویق شد. تماشاگران در دقیقه 52 تا پیش از گلزنی جواد نکونام برای لحظاتی علی دایی را تشویق کردند.

* کی‌روش صحبت‌های فنی خود را به علی کریمی منتقل می‌کرد و او نیز آن حرف‌ها را به بازیکنان می‌گفت.

* پیراهن‌های بازیکنان تیم اندونزی شباهت زیادی به پیراهن بازیکنان تیم ملی پرتغال دارد که ایران در جام جهانی 2006 برابر این تیم بازی کرد.

* تماشاگران اندونزی بین خود شیرینی پخش می‌کنند.

*بین دو نیمه دعای فرج از بلندگوی ورزشگاه پخش شد.

*بعد از گلزنی نیمکت‌نشینان از شدت هیجان می‌خواستند وارد زمین مسابقه شوند که کی‌روش آنها را آرام کرد.

* در فهرست بازیکنان نام حسین ماهینی به اشتباه سیدمحمد حسینی درج شده است. حسینی در این دوره اصلاً به تیم ملی دعوت نشده است و بلندگوی ورزشگاه نیز حسینی را به عنوان بازیکن تعویضی ایران نامید.

* محمد نصرتی مدافع تیم فوتبال پرسپولیس نیز در ورزشگاه حضور دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد