مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

1...2...3...4...5...6....... 6 تایی ها !

مرجع خبری پرسپولیس : آبی جماعت خاطره تلخ زیاد دارد. از سقوط به دسته سوم گرفته تا حذف بدون یک مسابقه از آسیا. از سیزدهمی در لیگ گرفته تا باخت با 4 گل به پگاه گیلان. اما یادآوری یک لکه ننگ تاریخی همیشه بزرگترین داغ آنها بوده که هیچ گاه از زبان ها نخواهد افتاد.

امروز 16 شهریورماه 1390 است. 38 سال از 16 شهریور 52 گذشته. 6 بر صفر! پرگل ترین مسابقه تاریخ تیم های پرسپولیس و استقلال در حضور مرحوم حجازی ، روشن و تمامی بزرگان استقلال(تاج سابق) در ورزشگاه آزادی رخ داد.

اولین عکس العملی که استقلالی به این کری نشان می دهد انکار است. چاره دیگری هم ندارند، چون چیزی برای گفتن ندارند ، نه برد پرگلی در این حد و اندازه ها بدست آورده اند و نه توانسته اند ذره ای این تحقیر فوتبالی برابر رقیب دیرینه را جبران کنند. درست مثل تیمسار خسروانی مالک تاجی که از داغ شکست تمامی فیلم های مسابقه را جمع کرده و آتش زد! آتش زد تا اولین و آخرین هتریک دربی ها با سر همایون سرطلایی را هیچ کس نبیند. معدوم کرد تا 6 بار عبور توپ از خط یک دروازه به چشم هیچ بنی بشری از آیندگان نیفتد به جز 100 هزار نفر حاضر در ورزشگاه سال 52 .

اما فیلم هم که نباشد آدم ها هستند. یکی از این آدم ها مرتضی احمدی است. قدیمی ترین پرسپولیسی زنده. تعریف می کند:«آن روز یادش بخیر ، نشسته بودم تو جایگاه پرسپولیسی ها ، داشتم نذر و نیاز می کردم که بازی را ببریم. تو جیبم 700 تومان پول داشتم ، گفتم خدایا هر گلی که پرسپولیس بزند ، 100 تومان صدقه می دهم. آن موقع 100 تومان خیلی پول بود. پول چند تا کار تلویزیونی بود که یک جا گرفته بودم! بازی شروع شد و انگار گل های ما قرار نبود تمام شوند ، گل اول ، 100 تومانی  اول و همین جوری رفتیم تا رسیدیم به 100 تومانی ششم ، دیگر گفتم خدایا غلط کردم ، بگو بس کنند ، پول ندارم برگردم خانه!»


احمدی درباره فیلم بازی می گوید« بله بود. البته بعد از بازی شایعه شد که خسروانی آن فیلم را گرفت و آتش زد. ولی فکر کنم آن فیلم از همان روز به آرشیو محرمانه تلویزیون رفت. بعد از گذشت سال های طولانی، دیگر از محرمانه بودنش گذشته است. حدود 22 سال قبل به یکی از کارمندان صدا و سیما گفتم 20 هزار تومان می دهم آن فیلم را برای من بیاور تا بینم. آن روز حقوق یک کارمند بیش از 5000 تومان نبود، اما گفت: اگر فیلم در آرشیو محرمانه باشد این کار را نمی کند. خود استقلالی ها که حاضرند، چند صد میلیون بدهند تا آن را نابود کنند. اگر به دستشان بیافتد آن را با بازیکنان آن زمان استقلال آتش می زدند.بازی شش تایی ها که از هر کودتا و جنایتی بدتر بود.»

 


استقلالی جماعت در هیچ عرصه ای توانایی رجزخوانی برای پرسپولیسی ندارد. از دربی حرف بزند 6 تایی شده. از قهرمانی حرف بزند جام های پرسپولیس بیشتر است. از اسطوره ها و بازیکنان بزرگ حرف بزند یک دهم پرسپولیس هم ندارد. از کاپیتان و مربی تیم ملی بگوید ، اصلا حرفش را ادامه ندهد بهتر است! از داشتن بهترین بازیکن سال آسیا بگوید؟ ندارد که بگوید. از تعداد هواداران متعصب بگوید؟ با تراکتور رقابت کند سنگین تر است! هر جور که فکرش را می کنیم فقط خدا را شاکریم که پرسپولیس را آفرید تا استقلال بی سرور نماند.

 

«یک ، دو ، سه ، چهار ، پنج ، شیش ، شیش تایی ها ، شیش تایی ها» این شعار روی اعصاب استقلالی هاست.شعاری که پس از 38 سال همچنان محبوب ترین شعار پرسپولیسی هاست.استقلالی ها البته با شعارهای متقابل دوست دارند دردشان را التیام بخشند اما این شعار همیشه روزهایی که پرسپولیسی ها در ورزشگاههای مختلف کشور بازی دارند بارها وبارها توسط سرخ پوشان طنین انداز میشود.

 

16 شهریور آمد و دوباره داغ بزرگ قلب آبی ها را تازه کرد. دربی دوباره به شهریور رسیده ، این بار هم 16 شهریور دیگری در راه است؟!

 

شش تایی روزت مبارک!

نظرات 5 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 10 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 09:21 ب.ظ

استقلالی : ما 22 بار بردیم شما 17 بار
ل.ن.گ.ی : ما 6 تا زدیم
استقلالی : ما رفت و برگشت بردیمتون
ل.ن.گ.ی : خب ما 6 تا زدیم
استقلالی : علی سامره ثانیه 30 بهتون گل زد
ل.ن.گ.ی : ما 6 تا زدیم
استقلالی : ما دوبار قهرمان آسیا شدیم ولی شما حتی یک بارم به نیمه نهایی نرسیدین
ل.ن.گ.ی : ما 6 تا زدیم
استقلالی : ما از الغرافه 5 تا نخوردیم
ل.ن.گ.ی : ما 6 تا زدیم
استقلالی : ما زودترین گل تاریخ لیگ برتر رو تو ثانیه 8 ،اونم از مس سرچشمه نخوردیم!
ل.ن.گ.ی : ما 6 تا زدیم
استقلالی : خوبی؟؟؟
ل.ن.گ.ی : ما که 6 تا ...

شوشول فرنود تو دهت دوشنبه 11 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 11:39 ق.ظ

استقلالی به کو ... ن ننت گذاشته که انقدر میسوزه ؟؟

علی دوشنبه 11 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 12:55 ب.ظ

به همینها دلخوش باشید . بله وجود شما (پرسپولیس)برای ما (استقلال) یک ضرورت تاریخی است چون هر سال شش امتیاز بازی با شما درلیگ برتر را در کیسه خود ذخیره شده داریم . در حقیقت شما زنگ تفریح ما در لیگ برتر هستید .

khashayar دوشنبه 11 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 01:04 ب.ظ

salam . khedmateh shoma arz konam ke khob be in chiza del khosh kardin . rast migi alan chi hastin .hich hata ye ghahremani to jam asia nadarid .badtar az on inke tim khoramabad yadetone .badesh am shoma fotbal bazi nemikonid ke faghat zir top mizanid .

پرسپولیسی دوشنبه 11 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 02:07 ب.ظ

بابا یه کم از توهم بیا بیرون تیمت در رده شانزدهم جدول دست و پا می زنه از خواب بیدار شو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد