مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

همان نقشى را در تیم قطبى دارم که زمان پروین و دنیزلى داشتم

شنیدیم حمید استیلى و افشین قطبى براى انتخاب ترکیب پرسپولیس براى دربى اصلاً با هم تفاهم نداشتند. گفته مى شود استیلى تأکید زیادى به بازى کردن مهدى واعظى داشته اما قطبى موافق حسن رودباریان بوده است. گفته مى شود استیلى موافق حضور حسین بادامکى در ترکیب ثابت تیم نبوده است و فرزاد آشوبى با نظر او باید به جاى بادامکى در ترکیب قرار مى گرفت اما قطبى به هیچ وجه به این پیشنهاد دستیارش توجهى نکرد( حتى در جریان بازى). گفته مى شود شیث رضایى در جریان بازى بارها از سوى استیلى اجازه نفوذ پیدا کرد اما قطبى باز هم برخلاف نظر دستیار خود عمل کرد و به مدافع راست تیمش مدام توصیه مى کرد که حق نفوذ ندارد. شنیدیم اختلاف نظرقطبى و استیلى به بازیکنان هم سرایت کرده و بعضى از آنها سعى مى کنند در زمین دستورات سرمربى خود را اجرا کنند و برخى دیگر دستورات کمک او را! با توجه به این شنیده ها که گفته مى شود خیلى به واقعیت نزدیک است (!) بد ندیدیم گفت و گوى مفصلى با حمید استیلى انجام دهیم که ماحصل آن را در ذیل مى خوانید:


* پرسپولیس در دربى آن پرسپولیس همیشگى نبود، چرا؟


- به این خاطر که یکسرى از بازیکنان به هیچ وجه در حد و اندازه هاى خود بازى نکردند.


* پس شما توپ را به زمین بازیکنان مى اندازید؟


- شما پرسیدید چرا بد بازى کردید من هم دلیلش را گفتم. اگر برخى از بازیکنان وظیفه خود را خوب انجام مى دادند این نتیجه به دست نمى آمد.


* به نظر شما لازم بود که این قدر بازیکنان را در زمین خود حبس کنید و اجازه نفوذ به آنها ندهید؟


- برخى از بازیکنان قرار نبود در زمین خودمان حبس شوند. آنها برخلاف نظر کادرفنى عمل کردند.


* یعنى معتقدید بازى محتاطانه در دستور کار تیمتان قرار نداشت؟


- ما براى برد به میدان رفته بودیم. به همین دلیل از نتیجه رضایت نداریم.من معتقدم اگر بهتر عمل مى کردیم مى توانستیم برنده بازى شویم.


* نتیجه مسابقه از نظر شما عادلانه بود؟


- بله. نتیجه عادلانه بود البته اگر ما بازى خودمان را انجام مى دادیم و همه چیز طبیعى پیش مى رفت این نتیجه حاصل نمى شد.هرچند که از نظر آمار و ارقام پرسپولیس تیم برتر میدان بود و اگر دقت کرده باشید کنترل بازى در اکثر دقایق در دست بازیکنان ما بود.


* به چه دلیل پرسپولیس بازى مستقیم را در دستور کار خود قرار داده بود؟


- استقلال با نفرات زیادى در وسط زمین بازى مى کرد. آنها سیستم ۱-۱-۴-۴ را در دستور کار خود قرار داده بودند و این مسأله باعث شده بود ما در وسط زمین با مشکلات زیادى همراه شویم. به نوعى بازیسازى در وسط زمین براى هافبک هاى ما امکان پذیر نبود و همین امر باعث شد بازى را به کناره ها بکشانیم وبا دور زدن حریف براى خود موقعیت سازى کنیم. دیدید که چند بار هم نورى از جناح چپ توپ هاى خوبى روى دروازه ریخت اما مهاجمان نتوانستند از آنها بهره خوبى ببرند.


* اما بازیکنى مثل شیث خیلى کم نفوذ مى کرد در حالیکه در بازى هاى قبلى پرسپولیس اکثر حملات پرسپولیس از سمت او طراحى مى شد؟


- قصد ندارم در مورد نفر خاصى صحبت کنم فقط این را مى گویم که ما بازیکن را در زمین خود حبس نکرده بودیم.


* پس حمید استیلى معتقد است سیستم استقلال بازى پرسپولیس را خراب کرد؟


- نه بحث خراب کردن بازى نیست. به عقیده من آنها شیوه خیلى خوبى را براى مقابله با پرسپولیس انتخاب کرده بودند وبه نوعى دستمان را خوانده بودند. به هرحال ما با کشاندن بازى به کناره ها توانستیم گل خورده را جبران کنیم و چند موقعیت خوب را روى دروازه حریف خلق کنیم.


* گفته مى شود شما وقطبى در انتخاب ترکیب ثابت تیم در مورد برخى نفرات از جمله رودباریان با واعظى و همچنین آشوبى با بادامکى اختلاف نظر داشتید و به نوعى شما موافق حضور بادامکى و رودباریان در میدان نبودید؟


- نباید به این مسائل دامن زد. ترکیبى که مقابل استقلال چیده شد با نظر اعضاى کادرفنى و تصمیم نهایى سرمربى بود. رودباریان در بازى هاى قبل عملکرد قابل قبولى داشت و بادامکى هم به عقیده من مى توانست بهتر از اینها بازى کند.


* رودباریان با گلى که خورد جایش را در بازى بعد به واعظى خواهد داد؟


- در این مورد هنوز تصمیم گیرى نکرده ایم و نظر سرمربى در این خصوص شرط خواهد بود.


* قبو ل دارید کادرفنى پرسپولیس نشان داد که براى بازى هاى بزرگ کم تجربه است؟


- به قطبى کارى ندارم اما من دفعه اولم نبود که به عنوان مربى در دربى روى نیمکت پرسپولیس مى نشستم.


* اما در دربى هاى قبل نقش شما در تیم قابل مقایسه با حالا نبود؟


- نه، من حالا هم همان نقشى را که زمان سوبل، پروین، آرى هان و دنیزلى داشتم، در تیم فعلى دارم و چیزى فرق نکرده است.


* خیلى ها معتقدند عیار کادرفنى على الخصوص افشین قطبى در بازى دربى مشخص شد و در دیدارهاى آینده این تیم باید منتظر حوادث زیادى باشیم؟


- ببینید ما الان با ۲۱ امتیاز صدر جدول قرار داریم و هیچ کس نمى تواند بگوید پرسپولیس خوب نتیجه نگرفته است. من نمى دانم اگر در میانه هاى جدول بودیم چه انتقاداتى از ما مى کردند.نمى خواهم بگویم نباید از کادرفنى پرسپولیس انتقاد شود بلکه معتقدم بعضى از انتقادها سازنده است و باعث مى شود ما عیب هاى خود را بهتر ببینیم اما هر انتقادى را نمى پذیریم.


* پرسپولیس بازى هاى خیلى سختى را پیش رو دارد، قبول دارید که بازى هاى آینده تان قابل مقایسه با مسابقه هاى قبلى تان در لیگ نیست؟


- نه اصلاً با این نظر موافق نیستم. قبل از اینکه لیگ شروع شود همه مى گفتند پرسپولیس با قرعه بدى روبه رو شده و هفته هاى اول باید در آبادان و مشهد و در تهران مقابل پیکان به میدان برود اما وقتى این بازى ها را بردیم همه رنگ عوض کردند و گفتند پرسپولیس چه بازى هاى آسانى انجام داد! نظر من این است که همه بازى هاى لیگ سخت است و به هیچ وجه نمى شود تیمى را از قبل مقابل استقلال و پرسپولیس بازنده قلمداد کرد. هم ما و هم استقلال بازى هاى قبل و بعدمان سخت بوده و هست و جدول رقابت ها هم نشان مى دهد پرسپولیس بهتر از استقلال عمل کرده است.


* سؤال آخر اینکه اگر حمید استیلى سرمربى پرسپولیس بود آیا این تیم در حال حاضر صدرنشین لیگ بود و دربى را مى برد؟


- فعلاً که این وظیفه را ندارم و لازم هم نمى دانم چیزى را پیش بینى کنم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد