مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

فعلاً قرار بر انتقال کریمی نیست

در هفته‌ای که گذشت اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه فرشید کریمی با جدایی از پرسپولیس به تیم راه آهن ملحق خواهد شد.

در این ارتباط روابط عمومی باشگاه، با رد این خبر گفت: باشگاه راه آهن، تماسی در اینباره نداشته است و فرشید کریمی هم درخواستی را در ارتباط با جدایی از پرسپولیس ندارد. ضمن اینکه انتقال بازیکنان به تیمهای دیگر طبق یک سیاست خاص صورت می‌گیرد؛ در بخش اول نظر کادر فنی مهم است و در مرحله بعد انتقال بازیکن باید تابع این مسئله باشد که درآمدی را برای باشگاه به ارمغان می‌آورد

استیلی: این توبمیری، آن توبمیری نیست!

«نتیجه خوب بود ولی خوب بازی نکردیم»

حمید استیلی صحبتهای خود را اینگونه آغاز می‌کند. او که هر از چند گاهی با کم انصافی بعضی دوستان رسانه‌ای نیز روبرو می‌شود، اینروزها تلاش می‌کند بدون آنکه هیچ تلاطمی بر روی آب ایجاد شود تا بگویند سونامی آمده است، آنچه که از دستش بر می‌آید را برای قطبی و پرسپولیس انجام می‌دهد.

استیلی در ادامه حرفهایش چنین می‌گوید: ما بازیکنان بزرگی داریم که تجربه بالایی دارند. آنها این میدان‌ها را دیده‌اند و ما باز هم تذکر می‌دهیم ولی در فوتبال مرتب پیش می‌آید که تیمی، حریف خود را آنطور که باید جدی نمی‌گیرد و سخت دچار مشکل می‌شود. این اتفاق مقابل تیم پتروشیمی روی داد و مثل اینکه لازم بود بازیکنان برای یک نیمه آنرا لمس کنند. بازی در نیمه دوم بهتر شد، هر چند آنطور که می‌خواستیم نبود، ولی همینکه بازیکنان در بین دو نیمه حرفها را گوش می‌دهند و قدرت اعمال تغییرات را دارند حائز اهمیت است.

ما در بین دو نیمه هم از لحاظ فنی و هم برای افزایش انگیزه و تمرکز با بازیکنان صحبت کردیم، اینکه می‌گویند برخورد بدی بوده است درست نیست. ما می‌خواهیم قهرمان بشویم و آنقدر اعتماد بین کادر فنی و بچه‌ها حاکم است که چنین حرفهایی محلی از اعراب نداشته باشد.

حمید استیلی در پاسخ به این سوال که آیا پاس را همان تیمی می‌دانند که شکست را برابرشان پذیرا شد، گفت: اصلاً چنین اعتقادی نداریم. آنزمان پاس تیمی بود که هماهنگی لازم را نداشت و شرایط حال حاضرش کاملاً متفاوت است. در ضمن آنها در آنزمان یکی، دو مهره کلیدی خودشان را هم نداشتند در حالیکه اینبار کار بر عکس شده است و ما علاوه بر الونگ، نگران تعداد دیگری از بازیکنانمان هستیم. از طرف دیگر آنها زخم خورده‌اند و با ناامیدی از لیگ برتر، روی جام حذفی هم حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. زمین هم مال آنهاست و شرایط جوی از جمله سرمای شدید هوا به سود آنها خواهد بود. ما به بازیکنان خودمان گفته‌ایم که اجازه کوچکترین غفلت را نخواهند داشت، در واقع این تو بمیری، آن تو بمیری نیست!

حمید استیلی درباره تحلیلهایی که بین افزایش تعداد مصدومیتها و شرایط بدنی بازیکنان ارتباط قائل است، گفت: شاید اینطور باشد، شاید هم نه ولی خوشحالیم که دکتر زرینه می‌تواند سریعتر از آنچه تعریف می‌شود، بازیکنان را برساند. نمونه‌اش همین فرزاد آشوبی است. البته با جلو رفتن بازیها، افزایش مصدومیتها طبیعی است و بسیاری تیمها این مشکل را دارند ولی ما با برنامه‌ریزی روی تمرینات نیم فصل تلاش خواهیم کرد هر ابهامی را از بین ببریم.

مردم راضی باشند، چرا ما راضی نباشیم

دکتر سعیدلو: از دو سال قبل منتظر چنین روزهایی بودیم

پرسپولیس حالا می تواند وارد مرحله ای شود که رئیس هیأت مدیره، حدود دو سال قبل وعده آنرا داده بود.

دکتر علی سعیدلو در تشریح برنامه هایی که در پرسپولیس به مرحله اجرا در خواهد آمد از برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت سخن به میان آورده بود.

رهایی از بحرانها، احیای اعتبار باشگاه و تبدیل شدن تیم فوتبال به باشگاهی ورزشی که بتواند در مسیر خودکفا شدن گام بر دارد به عنوان سیاستهای اصلی هیأت مدیره مطرح شدند. آن صحبتها را کمتر کسی جدی گرفته بود و اکنون پرسپولیس در آستانه تحقق کامل برنامه میان مدت خود باید آماده ورود به مرحله ای شود که می تواند آینده این باشگاه را تضمین کند. رئیس هیأت مدیره پرسپولیس در گفتگویی با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس به سوالات پاسخ گفت:

از نظر هیأت مدیره، اینروزها همه چیز بر وفق مراد است؟

بله. بالاخره جریانی که می خواستیم در پرسپولیس حاکم شود، اتفاق افتاد.

کدام جریان؟

روالی که در تیم بوجود آمده است. البته تیمی با این ظرفیت حتماً باید چنین روندی داشته باشد.

برای ادامه آن چه باید کرد؟

آنچه که لازم است را در اختیار داریم و باید آنرا حفظ کنیم. حمایت تماشاگران، بازیکنان خوب، کادر فنی قوی، مدیریتی هوشیار که حاشیه ها را جمع کرده است و هیأت مدیره ای که منسجم پشتیبان تمام مجموعه و مدیر عامل باشگاه است دلیلی باقی نمی گذارد که این روند را ادامه بدهیم، ما در دو سال گذشته به دنبال رسیدن به همین موقعیت بودیم. حالا اگر هر از چند گاهی افت و خیزی پیش می آید، یک امر طبیعی در فوتبال است.

یکی از عوامل تعیین کننده برای حفظ این شرایط، امکانات مالی است؟

این مساله پیوسته وجود دارد. مدیر عامل باشگاه در این ارتباط طرحهایی دارد و تا این لحظه نیز پرسپولیس از این ناحیه حاشیه ای ندارد. هیأت مدیره هم به عنوان سیاستگذار، حمایت کاملی از مدیر عامل دارد و ما سعی خواهیم کرد بسترها و امکانات لازم را فراهم کنیم. ضمن اینکه من بطور مرتب با آقای کاشانی در ارتباط هستم. تلاش ما این است که بهترین شرایط ممکن را برای تیم بوجود بیاوریم و فکر می کنم مدیریت تاکنون چنین عمل کرده است.

قهرمانی در هر دو جام برتر و حذفی را تا چه حد محتمل می دانید؟

وقتی اینهمه زحمت کشیده می شود و همه شرایط مهیا شده است، چرا فکر کنیم که هر دو جام را نخواهیم گرفت. ما به قابلیت مدیریت کادر فنی و بازیکنان اعتقاد کامل داریم.

هدف بعدی، قهرمانی آسیا خواهد بود؟

آن به جای خود، ولی کارهای زیادی است که باید انجام بدهیم. گام بعدی ترقی پرسپولیس در تمام رده های سنی فوتبال و رسیدن به خودکفایی است، پس از آن یک باشگاه معتبر باید در رشته های ورزشی گوناگونی فعال باشد. در نهایت باید به نقطه ای برسیم که پرسپولیس روی پای خود بایستد. دو سال قبل در میان آن بحرانها و شرایط بدی که پرسپولیس در جدول داشت کمتر کسی تصور می کرد در این زمان کوتاه این قدرت احیاء شود. ما بعد از قهرمانی روی نقطه شروع اهداف بعدی می ایستیم که هیأت مدیره سیاستهای آنرا مشخص می کند. اکنون هواداران به تیم خود افتخار می کنند ولی ما می خواهیم، تمام ظرفتیها به ظهور برسد.

فکر می کنید در فصل جاری چه اتفاقی روی داد که پرسپولیس چنین شرایطی دارد؟

ما در بغرنج ترین شرایط پرسپولیس وارد کار شدیم و انرژی بسیاری صرف شد تا به نقطه فعلی برسیم. برای بروز توانایی ها، بستر مناسب لازم است. گاهی دانش فنی بالایی وجود دارد، اما امکان اجرا نیست. حاشیه ها که کم شود، تکنیک و تاکتیک قابل اجرا خواهد بود قبلاً حاشیه ها اجازه نمی داد که تیم کار خودش را بکند. ما رفته رفته این مشکلات را کم کردیم. ضمن اینکه باید به فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی اخیر باشگاه اشاره کنم و هیأت مدیره در تمام زمینه ها از مدیر عامل باشگاه حمایت و پشتیبانی می کنم و انسجام داخلی کنونی از دیگر عوامل موفقیت است.

و آقای قطبی تمایل دارند در نیم فصل بازیکنان جدیدی را به خدمت بگیرند، منتهی این بستگی به شرایط مالی باشگاه دارد؟

در بازگشت آقای بیادی از سفر حج هیأت مدیره تشکیل جلسه خواهد داد و براساس گزارشی که آقای کاشانی خواهند آورد، درباره این مسائل بحث و بررسی خواهد شد. پرسپولیس اوضاع خوبی دارد و ما از بهتر بودن استقبال می کنیم.

شما حتماً مسائل فدراسیون و تیم ملی را دنبال می کنید؟ تصور می کنید با صحبتهای اخیر ریاست جمهوری محترم، مشکلات حل شود؟

حرفهای آقای دکتر احمدی نژاد نشان داد که تا چه حد با مردم شفاف هستند و همچنین معلوم شد که در جریان مسائل روز قرار دارند. من فکر می کنم موضوع فدراسیون فوتبال را باید در این بخش تمام شده بدانیم. این اتفاقات در تمام رشته های ورزشی روی می دهد، ولی فوتبال حساسیت بیشتری دارد. ما فقط امیدواریم که فردی شایسته، توانا، سالم و به دور از وابستگی، روی کار بیاید تا ارتباط و تعامل خوبی در فوتبال بوجود بیاید.

و سخن آخر.

از اینکه هواداران خوشحال هستند، خوشحال هستیم. پرسپولیس هم خوب بازی می کند هم خوب نتیجه می گیرد، هم آرامش دارد و هم مردم را راضی می کنند . ما از مجموعه و مدیریت باشگاه راضی هستیم و به چیزی غیر از فتح دو جام فکر نمی کنیم.

پرسپولیس به سپاهان نبازد...

بی‏شکستی افسانه‏ای به 330 روز می‏رسد

پرسپولیس روز بازی برابر تیم فوتبال سپاهان اصفهان، سیصد و ششمین روز بی‏شکستی متوالی خود را در لیگ سپری می‏کند. از روز ششم اسفند سال گذشته که پرسپولیس در مسابقات فوتبال لیگ حرفه‏ای در ورزشگاه آزادی به تیم فوتبال پیکان با نتیجه 4–3 شکست خورد، تا امروز پرسپولیس 26 دیدار متوالی را در مسابقات فوتبال لیگ بدون شکست سپری کرده است. با توجه به آنکه بعد از دیدار پرسپولیس برابر سپاهان، تعطیلات نیم فصل آغاز می‏شود و این تعطیلات تا اوائل بهمن ادامه دارد، باید گفت رکورد افسانه بی‏شکستی پرسپولیس در مسابقات فوتبال لیگ به 330 روز می‏رسد. پرسپولیس در صورت بی‏شکستی برابر سپاهان فقط 35 روز تا ثبت رکورد قابل توجه یک سال بی‏شکستی در مسابقات فوتبال لیگ فاصله خواهند داشت. در این مدت رکورد تیم به بیش از 30 بازی بدون شکست خواهد رسید.

ادعای ذوالفقارنسب؛


استقلال را به سرنوشت سپاهان دچار می‏کنیم
معمولاً سابقه نداشته است که بیژن ذوالفقارنسب در تاریخ مربیگری خود به یک تیم، دو بار متوالی ببازد، مگر آنکه آن دو بازی در دو مرحله رفت و برگشت از لیگ کشور بوده باشد که آن هم به جز یکی – دو بار برابر پرسپولیس بی‏سابقه بوده است. ذوالفقارنسب که چند هفته قبل با ذوب آهن با نتیجه یک – صفر به استقلال باخت، حالا در صدد انتقام از حریف است. اگر ذوالفقارنسب و ذوب آهن بتوانند حریف را شکست دهند، انتقام شایسته‏ای از تیم فوتبال استقلال گرفته‏اند، ضمن اینکه قادر خواهند بود به جمع 8 تیم مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی صعود کنند. ضمن اینکه ذوالفقارنسب خودش هم در گفتگویی با ما اعلام کرده است که پیروزی در دیدار روز جمعه متعلق به ذوب آهن است. ذوالفقارنسب گفته است که بعد از برد برابر سپاهان، حالا با پیروزی برابر استقلال به اثبات پتانسیل‏های نهفته در ذوب آهن می‏پردازم.