مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

معوق در معوق چرا؟!

توضیح نمی‌خواهیم، توجیه کنید

سیاست باشگاه پرسپولیس نهایت همکاری با فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برای پیشبرد برنامه‌های فوتبال است. در این ارتباط تا حد امکان نسبت به مطالبه بعضی از حقوق، اغماض هم شده است و البته در این مدت روابط حسنه‌ای هم در میان بوده است. حفظ چنین شرایطی بدون تردید برای فوتبال ایران ارزشمند خواهد بود اما موارد جدیدی پیش آمده است که نسبت به آنها نمی‌توان سکوت اختیار کرد و باز در راستای همکاری و ارائه طریق، نگارش این مطلب اجتناب ناپذیر می‌نماید.

امروز تغییر بی‌دلیل برنامه بعضی از بازیهای معوق سپاهان به عنوان رقیب نزدیک پرسپولیس برای هواداران و همچنین ما ایجاد سوال کرده است. این مطلب از جهات گوناگون قابل ارزیابی است.

مهمترین سوال این است که بازی ذوب آهن – سپاهان به چه دلیل باید به یک بازی معوق در معوق بدل شود و بعد از بازی سپاهان - پرسپولیس برگزار گردد؟ حتی اگر سپاهان امروز برابر اوراواردز شکست نمی‌خورد و به خاطر ادامه بازیهایش، تنگنای زمانی بوجود می‌آمد، این بازی سایپا و سپاهان از دیدارهای معوقه هفته سیزدهم بود که باید به بعد از بازی زردپوشان برابر سرخپوشان موکول می‌شد. هیچ منطقی نمی‌پذیرفت که بازیهای معوقه هفته هفتم به آینده موکول شود، اما بازی معوقه هفته سیزدهم انجام شود!!

این سوال بطور بسیار جدی مطرح است که سازمان لیگ چرا تا به این حد اصرار دارد که یکی از بازیهای نیم فصل اول سپاهان برای بعد از بازی مقابل پرسپولیس باقی بماند و چرا این بازی باید دیدار با تیم همشهری ذوب آهن باشد؟!!

ما در پرسپولیس اعتقاد داریم که در فوتبال ما جریان سالمی حاکم است، اما چنین رویکردی از سوی سازمان لیگ، فقط به سوالات دامن می‌زند. در شرایطی که باشگاه پرسپولیس از پویایی باشگاهی چون سپاهان در فوتبال ایران استقبال می‌کند و در پی شکست اخیر نماینده ایران هم باعث اندوه شد.

سپاهان برای انجام بازیهای معوق خود مشکل زمانی نخواهد داشت. بازی آخر روز نوزدهم آذر (امروز) انجام شد، طبق قوانین فیفا به فاصله 72 ساعت می‌تواند در لیگ حضور پیدا کند، اما به پاس آنکه آنها نماینده ایران بودند و برای اینکه زمان بیشتری برای تجدید قوا داشته باشند، می‌توان فاصله‌ای پنج روزه را قائل شد. نگاه پرسپولیس به نزدیکترین رقیبش اینگونه است. می‌خواهیم آنها فرصت کافی برای احیای خود داشته باشند. با این اوصاف انجام بازی با ذوب آهن در 24 آذر ماه اشکالی ایجاد نمی‌کند. بازی بعدی ذوب آهن هم 30 آذر برابر استقلال تهران انجام می‌شود و از این منظر هم مشکلی بوجود نمی‌آید. سپاهان سپس می‌تواند بازی بعدی را طبق برنامه در 28 آذر یا حتی یک روز بعد از آن برگزار کند. بازی با سایپا هم که چهارم دیماه طبق برنامه انجام می‌شود. به راستی اشکال این برنامه چیست؟ در پایان این سوال را تکرار می‌کنیم؛ حالا چه اصراری است که بازی سپاهان با ذوب آهن بعد از بازی با پرسپولیس انجام شود!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد