مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

برای این فوتبال متاسفیم...

قرمزته دات کام - چیزی حدود یک ماه از انتشار خبر «شاهکار اصفهانی ها بخشیده خواهد شد؟» [+] می گذرد و تمامی نوشته های آن خبر به واقعیت پیوست. به نظر می رسد رایزنی های سپاهانی ها با جناب مهدی تاج که نایب رئیس فدراسیون است با موفقیت به پایان رسید. تاج که سابقه 18 ساله در باشگاه سپاهان دارد و عضو هیئت مدیر این باشگاه بوده مسلماً جنبه «بی طرفی» را در دستور کار خود قرار داده است. همین چند روز پیش در خبری نوشتیم: «درصورت تخفیف جرائم سپاهان باید برای این فوتبال متاسف باشیم» [+] هواداران، فکر می کنیم آن روز امروز باشد.


سپاهان 5 امتیاز کسر شده اش به 3 امتیاز کاهش یافت و 20 میلیون جریمه اش به 10 میلیون و این ها همه بخاطر «افزایش روحیه بازیکنان این تیم در آستانه بازی های قهرمانان آسیا» انجام شده است، یا اینطور می خواهند به ما تلقین کنند. البته متاسفیم همین! در شرایطی که پرسپولیس احتیاج به کمک سازمان را دارد تا شاید روزنه ای برای بازگشت این شش امتیاز از فیفا یا حداقل کم شدن این جریمه شود، یکباره «عدالت» را برقرار کردند و به قول خود به زردپوشان روحیه دادند، نه برای مسابقات لیگ... برای مسابقات قهرمانان آسیا!

فقط میتوانیم بگوییم متاسفیم. برای خودمان، برای این فوتبال، برای این فدراسیون، برای کمیته انضباطی و برای این بی ثباتی مدیریت و اجرا در لیگی که فقط اسمش حرفه ایست و سرسوزن جنبه حرفه ای ندارد. متاسفیم که پروژه سرکوب کردن تیم های پایتخت هر سال قوی و قوی تر می شود تا مگر با این کار تیم های دیگر لیگ قوت گیرند. شاهکار 10 دی سپاهانی ها شوکی بود برای فرهنگ فوتبال ما و هیچ گاه فراموش نخواهد شد.

پرتاب نارنجک در جایگاه تیم مقابل؟ مگر میدان جنگ است؟ سپاهانی ها خیلی زیبا نه تنها این مسئله را به نفع خود تمام کردند بلکه به کلی فراموش کردند که دلیل این جریمه برای شخصی بود که بینایی اش را است دست داد. نه برای گرفتن قهرمانی از سپاهان و نه برای تضعیف روحیه بازیکنان زردپوشان و نه برای خوشحالی پرسپولیس ها، دلیلش تنها برای آموختن آن بود که برای هر کار خلافی جریمه ای در راه است. شورای استیناف با این کار بی احترامی بزرگی به اهالی فوتبال کرد.

کمیته استیناف فدراسیون فوتبال رای نهایی خود پیرامون دیدار تیم های سپاهان اصفهان و پرسپولیس در چارچوب آخرین دیدار دور رفت لیگ برتر را اعلام کرد. در نشست عصر امروز کمیته استیناف فدراسیون فوتبال که با حضور سیدرضا افتخاری، جعفررشادتی ، علیرضا صالحی و ابراهیم خانی در محل فدراسیون فوتبال برگزار شد، اعضا پس از بررسی مجدد پرونده و رسیدگی به اعتراض باشگاه سپاهان رای نهایی خود پیرامون این پرونده را به این شرح صادر کردند:

1- با توجه به شرایط این تیم برای حضور در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا و لزوم افزایش روحیه بازیکنان این تیم در آستانه این رقابتها، مقرر شد حکم اولیه کمیته انضباطی در مورد این پرونده تعدیل و کسر 5 امتیاز ابتدایی به 3 امتیاز کاهش یابد.

2- محرومیت سه ماهه این تیم از بازی بدون تماشاگر و بیرون از شهر اصفهان به قوت خود باقی ماند اما با توجه به اینکه دو ماه از محرومیت فوق سپری شده است، یک ماه باقیمانده این محرومیت در اصفهان و بدون حضور تماشاگراعمال خواهد شد.

3- جریمه 20 میلیون تومانی باشگاه سپاهان به 10 میلیون تومان کاهش یافت.

4- با توجه به دادخواست وکیل سرباز احمدی مبنی بر ادعای خسارت و پرداخت هزینه های آتی از سوی باشگاه سپاهان، جریمه 50 میلیون تومانی کمیته انضباطی به 70 میلیون تومان افزایش یافت.

همچنین جریمه دو میلیون تومانی باشگاه پرسپولیس به قوت خود باقی ماند.

با اعمال این رای تیم فوتبال سپاهان با 39 امتیاز به صدر جدول رده بندی رقابتهای لیگ برتر صعود خواهد کرد و تیم های صباباتری(38) و پرسپولیس(37) در رده های دوم و سوم قرار می گیرند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد