مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

دلیلی برای تغییر رای کمیته انضباطی وجود نداشت

«ارجاع پرونده باشگاه سپاهان به فیفا نگرانی هایی را برای ما ازسوی این نهاد خواهد داشت»
علی محدثی تغییر در رای صادره از سوی کمیته انضباطی را غیر منصفانه خواند و گفت: رایی که از سوی این کمیته برای باشگاه سپاهان صادر شده بود کاملا قانونی و منطقی بود. عضو پیشین کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه رای صادره از سوی این کمیته در خصوص حوادث بازی سپاهان - پرسپولیس کاملا مطابق با قانون بوده است، افزود: کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پس از صدور این رای استدلال کافی را برای اعمال جرایم و محرومیت های باشگاه سپاهان آورده است. حال باید از کمیته استیناف فدراسیون فوتبال پرسید که برای تغییر رای کمیته انضباطی چه استدلالی داشته است؟

محدثی با تاکید بر این موضوع که تخفیف برای مجازات باید زیرحداقل مجازات تعیین شده باشد، ادامه داد: مجازاتی که قانون گذار تعیین کرده است، حداقل و حداکثری دارد. بطور مثال برای تیم یا بازیکنی که تخلفی را مرتکب شده است، بین دو تا چهار جلسه محرومیت تعیین شده است که دستگاه قضایی رسیدگی کننده به این پرونده می تواند بین حداقل تا حداکثر مجازات، یکی را انتخاب کند.

وی در خصوص جرایمی که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در قبال باشگاه سپاهان در نظر گرفته بود، خاطرنشان کرد: مقررات ماده 71 آیین نامه انضباطی از حیث تنبیهات نظرش روی ماده 33 بوده است که براساس آن فدراسیون فوتبال برای تخلفی که از سوی هوادار منتسب به باشگاه سپاهان در دیدار با پرسپولیس رخ داد باید جرایمی چون توبیخ، جریمه، کسرامتیاز، انتقال به یک دسته پایین تر و... در نظر می گرفت که در این بین حداقل جریمه توبیخ بود و حداکثر جریمه ای که می شد برای این تیم در نظر گرفت انتقال به یک دسته پایین تر بود.

عضو پیشین کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، اذعان داشت: بر اساس قانون، ما می توانستیم شدیدترین مجازات را برای باشگاه سپاهان در نظر بگیریم اما برای این تیم خفیف ترین جریمه را اعمال کردیم.

وی در ادامه از ادعای اعضای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در اعمال تخفیف در جرایم باشگاه سپاهان یاد کرد و گفت: کمیته استیناف برای اعمال تخفیف باید موجبات و جهات تخفیف را رعایت کند. در این بین جلب رضایت شاکی، کمک باشگاه سپاهان برای پیدا کردن عوامل مجروح کردن سرباز احمدی و ... می تواند از عوامل تعیین کننده برای کمیته استیناف در جهت اعمال تخفیف باشد.

محدثی تاکید کرد: کمیته استیناف فدراسیون فوتبال جهت در نظر گرفتن تخفیف برای باشگاه سپاهان باید زیر حداقل رایی که قانون برای موارد تخلف این باشگاه در نظر گرفته بود را اعمال می کرد. در اینجا حداقل جریمه باشگاه سپاهان توبیخ کتبی بود که به موجب آن کمیته استیناف برای اعمال تخفیف باید جریمه ای کمتر از آن را در نظر می گرفت که بخشودگی جرایم این باشگاه است.

عضو پیشین کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال عمل کمیته استیناف در کاهش جرایم باشگاه را سپاهان به نوعی مخدوش کردن آرای این کمیته خواند و گفت: کمیته استیناف که برای باشگاه سپاهان تخفیف قائل شده است، چطور جریمه 50 میلیون تومانی این باشگاه برای پرداخت خسارت به سرباز احمدی را 20 میلیون تومان افزایش داده است؟

وی همچنین با تاکید بر اینکه تعیین خسارت برای پرداخت به سرباز احمدی از سوی کارشناس خبره امور حقوقی تعیین شده است، در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تغییر در رای صادره از سوی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال وجود دارد؟، گفت: بر اساس اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال باشگاه سپاهان می تواند برای تجدید نظر در رای صادره به فدراسیون جهانی فوتبال شکایت کند.

محدثی با تاکید بر اینکه رای صارده از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مستدل بر قانون بوده است، افزود: بر اساس ماده 71 آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص حوادث بازی سپاهان - پرسپولیس مسئولیت بدون احراز تقصیر با باشگاه سپاهان است. براساس این ماده هر باشگاهی که در مسابقات حضور می یابد مسئول تماشاگران منتسب به آن باشگاه است. باشگاهی که در لیگ برتر حضور دارد باید قادر به شناخت بازیکنان و تماشاگران منتسب به خود باشد.

وی ادامه داد: در ماده 71 آیین نامه انضباطی به صراحت تاکید شده است که باشگاه سپاهان در خصوص حوادث بازی این تیم مقابل پرسپولیس متخلف است و باید خسارت ناشی از تخلف تماشاگران منتسب به خود را بپردازد. ممکن است در این بین مثلا نیروی انتظامی یا هئیت فوتبال استان اصفهان مقصر باشند اما باشگاهی که مسئول تماشاگران است باید متحمل خسارات و جرایم شود.

عضو پیشین کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: ارجاع پرونده باشگاه سپاهان به فدراسیون جهانی نگرانی هایی را برای فوتبال ما ازسوی این نهاد تصمیم گیرنده در فوتبال دنیا خواهد داشت. رای کمیته انضباطی کاملا مستدل بر قانون است و گمان نمی کنم از سوی فیفا به آن ایرادی وارد آید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد