مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

خاکپور: من دستیار پیروانی نمی شوم

سرمربی گری پرسپولیس به من پیشنهاد شد/ پیروانی باید بماند من دستیار نمی شوم/ فوتبال قطبی بین المللی نبود/ دایی می تواند رئیس ای اف سی شود!

مرجع خبری پرسپولیس(19:56): در پرسپولیس مدتى شایعه شده بود که محمد خاکپور به زودى دستیار افشین پیروانى خواهد شد اما خاکپور در مصاحبه اى به صراحت اعلام کرد که اصلاً قصد ندارد دستیار باشد. او به سرمربیگرى فکر مى کند و براى این ایده استدلال هاى خاص خودش را دارد: من مدتى به عنوان دستیار محمد مایلى کهن کار کرده ام اما اکنون در توانایى خود مى بینم که سرمربى باشم. در واقع دیگر به دستیار بودن فکر نمى کنم و برخلاف شایعات نه قرار است دستیار پیروانى شوم و نه مایلى کهن؛ بلکه مى خواهم سرمربى یک تیم باشم.

خاکپور می گوید: به پیشنهاد مالى هم توجه چندانى ندارم اما در ابتداى فصل حبیب کاشانى براى سرمربیگرى پرسپولیس به من پیشنهاد داد البته در همان زمان عنوان کردم که قطبى به عنوان مربى که تیم را قهرمان کرده و سپس حمید استیلى بهترین گزینه ها هستند، با این حال کاشانى به بودن من در میان گزینه ها اصرار داشت که پس از به توافق نرسیدن کاشانى و سازمان تربیت بدنى این پیشنهاد به طور کامل منتفى شد. در هر صورت در همان زمان هم من و استیلى دو گزینه مجزا بودیم و قرار نبود یکى به عنوان دستیار دیگرى کار کند.

وی همچنین در خصوص سرمربی شدن پیروانی در پرسپولیس افزود: هیچ مذاکره اى براى برعهده گرفتن هدایت پرسپولیس با من نشده است و تصور مى کنم که پیروانى با توجه به شناختى که از گذشته در تیم ملى از او دارم و اینکه از ابتداى فصل همراه پرسپولیس بوده بهترین گزینه براى ادامه کار به عنوان سرمربى پرسپولیس است.
در فصل گذشته نیز تصور مى کنم این استیلى بود که تیم را آماده کرد و تحویل قطبى داد. او خیلى دیر به پرسپولیس آمد و در فصلى که بهترین مدیریت و بازیکنان در خدمت تیم او بود و پرسپولیس تمام شانس هاى  سال اخیر را یکجا به دست آورد توانست با پرسپولیس قهرمان شود.
درباره ابتداى کار قطبى مى دانم که او مانند من باشگاهى با نامAGSC داشته است و پس از مدتى نیز کار آنالیزورى را آغاز کرد و به عنوان دستیار دوم یا سوم تیم گالکسى فعالیت کرد، بعد هم از طریق ارتباطاتى که داشت با فدراسیون فوتبالکره جنوبى همکارى کرد، در هر صورت ما در ایران از قطبى فوتبال بین المللى ندیدیم.

خاکپور که خود یکى از ارکان خط دفاعى تیم ملى در جام جهانى 98 بود از خطوط دفاعى تیم ملى دفاع مى کند: فوتبال بازى خط ها نیست، این یک تیم است که در دفاع و حمله شرکت مى کند. در هر صورت ایراد فنى ما در بازى مقابل امارات نزدیکى نکونام به خط دفاع و نزدیکى باقرى به مهاجمان بود که فضاى میان آنها را خالى مى کرد و توپ را در این فضا در اختیار بازیکنان اماراتى قرار مى داد. در هر صورت آمدن کریم باقرى و شباهت بازى نکونام به بازى کریم نیز موضوعى است که باید به آن توجه شود، نکونام اکنون تبدیل به یک بازیساز تأثیرگذار در میانه میدان شده و نمى توانیم انتظار داشته باشیم که با آمدن کریم باقرى، نکونام به نقش یک بازیکن کارگر بازگردد، همین موضوع مشکلاتى را در میانه زمین ایجاد مى کند.

خاکپور درباره على دایى هم نظرى دارد: «دایى یکى از افتخارات مملکت ماست، او را تمام آسیا و جهان مى شناسند و حضور او روى نیمکت تیم ملى اعتبار بالایى است اما دایى در زمانى به عنوان سرمربى تیم ملى انتخاب شد که فوتبال ما آشفته بود. تعلیق و تغییر و تحول هاى لحظه اى وضعیت آشفته اى را براى فوتبال ایران ایجاد کرده بودند. شاید اگر در آن زمان مربى دیگرى به جاى دایى انتخاب مى شد، نمى توانست مانند او موفق باشد. این موفقیت هایى که به دست آمده از شخصیت دایى نشات مى گیرد و نشان مى دهد که او شخصیت یک مربى بزرگ را دارد.
اما به نظرم فدراسیون خیلى زود دست به انتخاب دایى زد. مى دانم که در آن زمان فدراسیون براى انتخاب سرمربى خیلى تحت فشار بود و تلاش هایى که براى انتخاب سرمربى انجام داده بودند به نتیجه اى نرسید، به همین دلیل با انتخاب دایى فدراسیونى ها مى خواستند پشت دایى پنهان شوند. دایى اسم بزرگى است و مسؤولان فدراسیون پشت نام دایى پنهان شدند. تحلیلم این است که ما خیلى زود دایى را خرج کردیم چرا که مى توانستیم از دایى در جاهاى دیگر استفاده کنیم. او مى توانست رییس AFC باشد و در آنجا به فوتبال ما کمک کند. دایى چه چیزى کمتر از بن همام داشت. رابطه و تحصیلات، مقبولیت و معروفیت دایى به همراه خیلى دیگر از فاکتورها نکات برترى دایى از بن همام است اما من متاسفم که با خرج کردن زودهنگام چنین شخصى راه را براى پیشرفت بیشتر فوتبال ایران محدود کردیم.»

نظرات 4 + ارسال نظر
فریدون پنج‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 11:35 ب.ظ http://bevo.blogsky.com

سلا م وب جالبی داری ممنون که نطر دادی موفق باشی

حسین جمعه 29 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 01:00 ق.ظ http://201263.blogsky.com

salam idiye man ho88ein hastesh be nazaram ideye jalbiye
lotfan mano add konin ta bishtar sohbat konim

خنده های اجباری جمعه 29 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 11:47 ق.ظ http://maed.blogsky.com

نه بابا این حرفا چیه؟ من هر کی بچه خوبی باشه لینکش می کنم ، مثل تو که خیلی گلی امیر جون

فرشاد جمعه 29 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 06:43 ب.ظ http://www.12.blogsky.com

سلام من خودم تو این سایت اکسین ادز عضوم ولی شماره حساب ندارم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد