مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

پرسپولیس چگونه رونق بگیرد؟

imageچه خوش اقبال بود هادی نوروزی، مهاجم تیم پرسپولیس که در هفته اول فصل مقابل چشمان افشین قطبی در کرمان دو گل به مس زد و به تیم ملی راه پیدا کرد، و گر نه پرسپولیس خیری از خط حمله خود ندیده بود و نه فقط نوروزی، بلکه مجتبی زارع دیگر مهاجم ملی پوش این تیم نیز در لیگ عملکردی ندارد که برای قرمزها راهگشا باشد.

پرسپولیس سه مهاجم دیگر هم در اختیار دارد؛ محسن خلیلی، اشپیتیم آرفی و برازیلیا، که نفر اول مصدوم است، نفر دوم مغضوب سرمربی است و نفر سوم هم تازه به تیم پیوسته و هنوز با پرسپولیس و فضای فوتبال ایران آشنا نیست و طبعاً نمی توان انتظار چندانی از او داشت.

پس از گلهای امتیاز آور شیث و سپهر در هفته های آغازین فصل، پرسپولیس طی دو هفته اخیر هم با سوپر گل های کریم باقری به نتیجه رسیده و در این میان آنچه کمرنگ است، چیزی

جز تأثیر مهاجمان نیست.

وسلی برازیلیا، نوروزی و زارعی بار چندانی را در پست حمله از دوش پرسپولیس برنمی دارند و از سویی دیگر رشد هافبکهای تیم بالاست و در نتیجه، سرمربی تیم خود را به گونه ای آرایش می دهد تا هافبکهای آماده بیشتر شانس بازی پیدا کنند و عملاً کار حمله را هم بر عهده بگیرند. چنانچه هوارملا محمد به پرسپولیس بپیوندد، این روند سرعت خواهد گرفت.

در تحلیل شرایط خط حمله پرسپولیس باید گفت، به لحاظ نیروی انسانی شاید برخوردارترین تیم لیگ است، اما به دلایل مختلف هنگامی که از مهاجمان اصلی و زبده خود استفاده نمی کند، مهاجمان درجه دوم که در کمال تعجب شانس ملی پوش شدن هم پیدا کرده اند، به حمله رونقی نمی دهند. در بعضی بازیها پرسپولیس گاه حتی با سه مهاجم بازی می کند، اما در همان مسابقات گل تیم را هافبک ها یا حتی مدافعان می زنند و اثر چندانی از مهاجمان به چشم نمی آید.

سطح کیفی عمومی سه مهاجم پرسپولیس که طی پنج هفته گذشته بیشتر فرصت بازی پیدا کرده اند، گاهی حتی زیر متوسط ارزیابی می شود و این بویژه برای تیمی که به نظر می رسد، از هفته ششم و در بازی با شاهین بوشهر عملاً وارد کورس اصلی صدر نشینی خواهد شد، کیفیت مطلوبی در کار حمله به شمار نمی آید. هر چند که در این بازی بردی آسان برای پرسپولیس متصور است.

مشکل حمله پرسپولیس شاید در ظاهر چندان حاد به نظر نیاید، اما وقتی وارد جزییات شویم، عمق آن معلوم خواهد شد. زلاتکو کرانچار سرمربی پرسپولیس که نمی خواهد انضباط را فدای مصالح کوتاه مدت کند، پس از آنکه شیث رضایی را به دلایل مشخصاً اخلاقی حتی از فهرست 18 نفره بیرون گذاشت، اشپیتیم آرفی را نیز به دلایل مشابه وارد برنامه های فنی خود نکرده است و گویا منتظر است تا محسن خلیلی تا دو- سه هفته دیگر به شرایط بدنی مطلوب بازگردد و جای خود را درخط حمله باز پس بگیرد.

اینکه پرسپولیس اکنون فقط دو امتیاز کمتر از رقبای بالانشین خود اندوخته، البته نمی تواند عاملی برای رضایت داشتن کرانچار از وضع موجود باشد؛ زیرا این فاصله امتیازی در 5 بازی به وجود آمده و چنانچه اوضاع به همین منوال پیش برود، چه بسا پرسپولیس طی هفته های آینده امتیازات حساس دیگری را هم از دست بدهد و حتی از رتبه ششم جدول که اکنون بر آن قرار گرفته، نزول کند.

روشن است، استفاده بیشتر از آرفی می تواند خط حمله پرسپولیس را به قدرت بیشتری برساند، اما برای آنکه چنین اتفاقی بیفتد، پیش از هر چیز لازم است تا این مهاجم در روشهای خود تجدید نظر کند، و گر نه کرانچار باز هم راضی نخواهد شد بازیکنی را که در شرایط روحی خوبی قرار ندارد و با سرمربی احساس همکاری نمی کند، به میدان بفرستد و لاجرم تا بازگشت خلیلی مشکلات را تحمل خواهد کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 06:07 ب.ظ http://ayamidanidke.blogsky.com

سلام عالی بود دوست عزیز لطفا بیا نظرت را در مورد مطالب وبلاگ من بیان کن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد