مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

آنالیز پرسپولیس - شاهین

مرجع خبری پرسپولیس : جدال شاهینی ها در آزادی برنده نداشت تا دومین تساوی خانگی پرسپولیس در فصل جاری نیز رقم بخورد.
شما هیچوقت نمی توانید بدرستی نتیجه بازی های فوتبال را پیش گویی کنید بخصوص اگر یک سوی بازی پرسپولیسی باشد که همیشه در یک مدار سینوسی افت و خیز دارد! با این حال هواداران پرسپولیس همچون بازیکنان و مربیان این تیم در معادلات جدولی هفته ششم تیم خود را 12 امتیازی قلمداد می کردند و سه امتیاز بازی با شاهین را حق مسلم خود می دانستند. حتی بعضی ها پا را فراتر گذاشتند و یک پیروزی پرگل را نوید دادند اما فوتبال هیچوقت قابل پیش بینی نیست و دقیقا همین قانون راز زیبایی پرطرفدار ترین رشته ورزشی جهان است. همیشه تیم های ضعیف در برابر بزرگان فوتبال دست به کارهای بزرگی زده اند بدون ترس از نام ها جنگیده و مزد شهامت خود را هم گرفته اند؛ دیشب شاهین یکی دیگر از این تیم ها بود.
بازی که شروع شد همه در انتظار تماشای رویش گل های سرخ در زمین سبز آزادی بودیم اما اولین گل را بوشهری ها درون دروازه پرسپولیس کاشتند آن همه به زیبایی هرچه تمام تر! در صحنه گل نمی توان از هنرنمایی محمد پروین چشم پوشی کرد! پروین کوچک در برابر دیدگان پروین بزرگ استادانه توپ را برای مهاجمان شاهین کاشت.

 بعد از گل اما خیلی زود پدیده این فصل پرسپولیس بازی را به تساوی کشاند و پس از آن سربازان ارتش سرخ اسیر لایه های دفاعی مستحکم بوشهری ها شدند. تلاش ها بی فایده و دقایق به سرعت در حال گذر بود تا اینکه یک پنالتی امید ها را در دل هواداران زنده کرد و کاپیتان سه امتیاز بازی را به آنان تقدیم, خیلی ها بازی را تمام شده تلقی کردند اما فوتبال وقتی تمام می شود که داور سوت پایان بازی را به صدا در آورد, این هم یک قانون است, شاهینی های بوشهر به دروازه پرسپولیس حمله کردند, خطا گرفتند, کاشته زدند و بازی مساوی شد. میثاق معمارزاده با قلب رئوفش از سه امتیاز موجود در سبد پرسپولیس یک امتیاز را به عنوان پاداش به شاهینی ها داد و یک امتیازش را هم دور ریخت،  تا اینگونه لبخند روی لبهای هواداران پرسپولیس خشک شود
در بازی دیشب پرسپولیس به خوبی نشان داد برنامه مشخصی برای عبور از دفاع های لایه ای ندارد ارسال های بی هدف, تعویض های بی ثمر و تلاش های نافرجام همه آن چیزی است که می توان از بازی پرسپولیس گفت. کرانچار در نهان خانه فکری خود هرگز چنین مقاومتی را از یک تیم ته جدولی انتظار نداشت او بازی را آسان تر آن می دید که نگران نتیجه باشد اما در میدان با شاهین سختکوشی مواجه شد که با شوک حضور سرمربی جدید همه برنامه های او را بهم ریخت و این شد که پرسپولیس در نیمه دوم کاملا بی برنامه و شلخته بازی کرد. سرمربی پرسپولیس در نیمه دوم می خواست طبق عادت به بازی تیمش سرعت بدهد این در حالی بود که فضایی برای حرکت بازیکنان سرعتی پرسپولیس وجود نداشت! وقتی بیست بازیکن در یک نیمه زمین جمع می شوند دیگر مجالی برای انجام حرکات سریع و استفاده از تکنیک بازیکنان باقی نمی ماند. شاید اگر کرانچار میانه میدانش را تقویت می کرد آرفی را زودتر به بازی می فرستاد و برای توپ های سوم و برگشتی پشت محوطه جریمه شاهین برنامه ای می ریخت پرسپولیس زودتر به گل می رسید و شاید به آن بلا هم دچار نمی شد. با این حال تدابیر سرمربی کروات در دیر هنگام نتیجه بخش شد اما او حریف بازیکنان پر اشتباه خودش نشد!!
هرچه بود پرسپولیس نتوانست برنده شود تا اینگونه دوباره به حاشیه ها سلام گرمی کرده باشد! احتمالا این هفته بازهم دایه های مهربان تر از مادر برای پرسپولیس دلسوزی می کنند و در برابر مدیران, بازیکنان و کادر فنی شاخ می شوند! در این بین هوادار اما بازهم باید هواداری کند, خشمش را در نطفه خفه نماید, بغضش را فرو خورد و مادر این کودک یتیم شده شود!در روزهای تلخ است که عیار یک هوادار مشخص می شود، اگر ادعا می کنیم عاشقیم باید بدانیم عاشق معشوقش را در روزهای سخت رها نمی کند.
مطمئنا با این مساوی جام از ما نمی گیرند، حتی برعکس این مساوی می تواند راه رسیدن به قله را هموار تر کند. مربیان پرسپولیس باید فیلم این بازی را چندین و چند بار ببینند. بی شک بازهم تیمهایی برای مساوی گرفتن به آزادی می آیند، باید راه شکست این تیم ها را فرا گرفت.ارسال های بی هدف در چنین مواقعی سودی ندارد. دیشب پرسپولیسی ها 34 بار روی دروازه شاهین توپ فرستادند اما حتی یک موقعیت خطرناک هم از این طریق بدست نیاوردند، این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد, هافبک های پرسپولیس باید در هنگام ارسال ها پشت محوطه حریف تجمع بیشتری داشته باشند تا بتواند از توپ های برگشتی استفاده کنند و جلوی ضد حملات تیم حریف را هم بگیرند, شوت از راه دور با توجه به توانایی های بازیکنان باید در برنامه حملات پرسپولیس جایگاه ویژه ای داشته باشد و بسیار موارد دیگر که کرانچار و دستیارانش بهتر از ما می دانند.
در هفته های قبل تاکید می کردیم روند حرکتی پرسپولیس مثبت است این هفته چنین حرفی نمی زنیم با این حال نباید بی انصاف بود, پرسپولیس دیشب با بدشانسی مواجه شد؛ دیشب همه ما لایق چشیدن مزه پیروزی بودیم ولی به آن نرسیدیم
با این حال باید امیدوار بود...
اتفاقات ویژه: حضور سلطان و امپراطور روی سکوهای ورزشگاه آزادی فضای خاصی به این بازی داده بود پروین بزرگ برای تماشای تیم ساق خود و فعلی فرزندش به آزادی آمد اما قدمش برای ما خوش یمن نبود!
بهترین بازیکن: اگر خسته نشده اید بازهم باید بگوییم بهترین بازیکن این هفته هم کریم باقری بود. واقعا جز او کس دیگری را پیدا نمی کردیم که بهتر از بقیه باشد!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد