مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

شیث رضایی: بهشان می گوییم مراعات کردن یعنی چه

سایت رسمی باشگاه پرسپولیس -  این روزها وقتی با شیث هم کلام می شوی، به نظر می‌رسد این بازیکن مدت هاست زیر و رو شده ! رضایی، بازیکنی که زمانی تیتر هر روزه "حاشیه" های فوتبال بود، حالا تبدیل شده به بازیکنی که در سخت ترین و بحرانی ترین لحظات هم، حرفه ای فکر می‌کند و حرفه‌ای حرف می‌زند.
با شیث رضایی از هر دری صحبت کردیم و حاصل آن گفت وگوی متفاوتی شده که به خواندنش دعوت‌تان می‌کنیم :

-  علی رغم اینکه پیش از این هم از پرسپولیس به عنوان پرطرفدارترین تیم ایران نام برده می شد، اما نظر سنجی اخیر برنامه نود و آمار 51 درصدی هواداران پرسپولیس، بیشتر مورد توجه قرارگرفت. فکر می‌کنی علتش چه بوده ؟

اجازه بدهید به این سوال طور دیگری جواب بدهم. بیایید درباره اینکه پرسپولیس پر طرفدارترین تیم ایران است، اصلاً صحبت نکنیسایت رسمی باشگاه پرسپولیس -  این روزها وقتی با شیث هم کلام می شوی، به نظر می‌رسد این بازیکن مدت هاست زیر و رو شده ! رضایی، بازیکنی که زمانی تیتر هر روزه "حاشیه" های فوتبال بود، حالا تبدیل شده به بازیکنی که در سخت ترین و بحرانی ترین لحظات هم، حرفه ای فکر می‌کند و حرفه‌ای حرف می‌زند.
با شیث رضایی از هر دری صحبت کردیم و حاصل آن گفت وگوی متفاوتی شده که به خواندنش دعوت‌تان می‌کنیم :

-  علی رغم اینکه پیش از این هم از پرسپولیس به عنوان پرطرفدارترین تیم ایران نام برده می شد، اما نظر سنجی اخیر برنامه نود و آمار 51 درصدی هواداران پرسپولیس، بیشتر مورد توجه قرارگرفت. فکر می‌کنی علتش چه بوده ؟

اجازه بدهید به این سوال طور دیگری جواب بدهم. بیایید درباره اینکه پرسپولیس پر طرفدارترین تیم ایران است، اصلاً صحبت نکنیم. این را که دیگر همه، حتی استقلالی ها هم به آن معترفند. شما در بازی‌های پرسپولس  و استقلال هم می‌بینید که همیشه بالای 60 درصد ورزشگاه را پرسپولیسی ها پر می‌کنند .
- با بازیکنان استقلالی هم در این باره کری دارید!

نه ! چرا کری داشته باشیم ؟! چیزی که عیان است که دیگر کری خواندن ندارد. رفقای استقلالی من که این تیم بازی کرده یا می‌کنند هم این را قبول دارند. همین میثم بائو می گفت: حتی بر فرض اگر استقلال اول جدول باشد و پرسپولیس دهم جدول، باز هم تعداد هوادارانی که برای تشویق پرسپولیس به استادیوم می آیند از حداکثر هواداران استقلال بیشترند ! پرسپولیس قطعاً پرطرفدارترین تیم آسیاست و اینکه در ایران، کدام تیم پرطرفدارتر است، اصلاً جای بحث ندارد. به خصوص درباره تیم‌هایی که انصافا طرفداران خوبی هم دارند اما فقط در محدوده شهرشان.
م. این را که دیگر همه، حتی استقلالی ها هم به آن معترفند. شما در بازی‌های پرسپولس  و استقلال هم می‌بینید که همیشه بالای 60 درصد ورزشگاه را پرسپولیسی ها پر می‌کنند .

سایت رسمی باشگاه پرسپولیس -  این روزها وقتی با شیث هم کلام می شوی، به نظر می‌رسد این بازیکن مدت هاست زیر و رو شده ! رضایی، بازیکنی که زمانی تیتر هر روزه "حاشیه" های فوتبال بود، حالا تبدیل شده به بازیکنی که در سخت ترین و بحرانی ترین لحظات هم، حرفه ای فکر می‌کند و حرفه‌ای حرف می‌زند.
با شیث رضایی از هر دری صحبت کردیم و حاصل آن گفت وگوی متفاوتی شده که به خواندنش دعوت‌تان می‌کنیم :

-  علی رغم اینکه پیش از این هم از پرسپولیس به عنوان پرطرفدارترین تیم ایران نام برده می شد، اما نظر سنجی اخیر برنامه نود و آمار 51 درصدی هواداران پرسپولیس، بیشتر مورد توجه قرارگرفت. فکر می‌کنی علتش چه بوده ؟

اجازه بدهید به این سوال طور دیگری جواب بدهم. بیایید درباره اینکه پرسپولیس پر طرفدارترین تیم ایران است، اصلاً صحبت نکنیم. این را که دیگر همه، حتی استقلالی ها هم به آن معترفند. شما در بازی‌های پرسپولس  و استقلال هم می‌بینید که همیشه بالای 60 درصد ورزشگاه را پرسپولیسی ها پر می‌کنند .
- با بازیکنان استقلالی هم در این باره کری دارید!

نه ! چرا کری داشته باشیم ؟! چیزی که عیان است که دیگر کری خواندن ندارد. رفقای استقلالی من که این تیم بازی کرده یا می‌کنند هم این را قبول دارند. همین میثم بائو می گفت: حتی بر فرض اگر استقلال اول جدول باشد و پرسپولیس دهم جدول، باز هم تعداد هوادارانی که برای تشویق پرسپولیس به استادیوم می آیند از حداکثر هواداران استقلال بیشترند ! پرسپولیس قطعاً پرطرفدارترین تیم آسیاست و اینکه در ایران، کدام تیم پرطرفدارتر است، اصلاً جای بحث ندارد. به خصوص درباره تیم‌هایی که انصافا طرفداران خوبی هم دارند اما فقط در محدوده شهرشان.
- پس باید قدر جایی را که در آن بازی می کنی بدانی .

بگذارید یک اعترافی بکنم. وقتی به پرسپولیس آمدم واقعاً نمی دانستم به کجا آمده ام. هنوز برایم جا نیفتاده بود که هوادار و استادیوم یعنی چه؟ اما وقتی جو هواداران پرسپولیس را دیدم و آن را در کنار تجربه بازی کردن در تیم های دیگر قرار دادم، حساب کار دستم آمد. من یاد گرفتم که وقتی به پرسپولیس می آیی، دیگر برای خودت نیستی. داری جایی بازی می‌کنی که متعلق به میلیون‌ها هوادار پرشور است. میلیون ها آدمی که با این تیم زندگی می کنند، زندگی به معنای واقعی. خواب و خوراکشان به این تیم بسته است. پس باید برای مردم بازی کنی نه برای خودت. تغذیه ، خواب و خوراک و تمرین و استراحت کردنت باید کاملاً برنامه ریزی شده و حرفه ای باشد. چون میلیون ها نفر شادی  و غصه هایشان به عملکرد تو و امثال تو بستگی دارد.
-  خیلی جذاب و پر حرارت درباره هواداران پرسپولیس حرف می زنی. طوری که آدم در صحت آن بلوتوثی که 2 سال پیش از درگیری لفظی تو و یک هوادار پخش شد شک می کند !

نه ! آن بلوتوث واقعی بود. اما آن کسی که آن اتفاق بین من و او افتاد هوادار نبود . به خاطر برخوردش این را می‌گویم . وگرنه من دست هواداران پرسپولیس را هم می بوسم. تعارف که نداریم . اگر من الان شیث رضایی با این مشخصات هستم، هواداران پرسپولیس من را شیث کردند. اگر در تیم دیگری بودم هیچ وقت، این شیث رضایی نمی شدم. به خاطر همین هم هست که خیلی وقت ها مصدوم بودم ولی به خاطر هواداران بازی کردم و افتخارم این است که در پرطرفدارترین تیم آسیا بازی  می کنم .
-  بازی با شاهین بوشهر را از تلویزیون دیدی ؟ تجربه تلخی برای پرسپولیس ها بود .

بله . روز جمعه هیأت بودم . نذر کردم و دعا کردم که این بازی را ببریم . خدا شاهد است وقتی بازی را
می دیدم روی پایم یخ بود اما افسوس می خوردم که چرا نمی توانم در این شرایط به تیمم کمک کنم .

-  یکی از بازیکنان شاهین هم که در برنامه 90 گفت مراعات پرسپولیس را کردند !

من درباره صحبت های این بازیکن حرفی نمی زنم . اما اگر سال دیگر بودم و این تیم هم بود، این بازیکن را در ورزشگاه آزادی می‌بینم و بهشان میگوئیم که مراعات کردن یعنی چه ! لحظه شماری می کنم که یک روز با شاهین روبه رو شویم تا بهشان بگوییم این طور حرف زدن درباره پرسپولیس یعنی چه!
- فکر می کنی پرسپولیس امیدی به قرار گرفتن در کورس قهرمانی دارد؟

فوتبال قابل پیش بینی نیست. سال 86 هم می‌گفتند پرسپولیس تمام شد اما قهرمان شدیم . امسال کادر مدیریتی ای داریم که کارش را خیلی خوب بلد است. سرمربی کار بلدی مثل علی دایی و بازیکنان با انگیزه ای داریم که می توانند هر غیر ممکنی را ممکن سازند. ما هنوز هم شانس قهرمانی را از دست نداده ایم . 10 هفته به پایان لیگ مانده است و نمی شود درباره قهرمانی لیگ برتر قضاوت کرد .
- پیش بینی‌ات برای بازی با راه آهن چیست ؟

من هیچ وقت هیچ تیمی را دست کم نمی گیرم. با هر تیمی که بازی داریم جدای از آنالیز کادر فنی، خودم بازی حریف را می گیرم  و بازی فورواردهای حریف را کاملا زیر و رو می کنم. سعی می کنم شناخت کاملی از بازیکنان حریف و نحوه بازی شان پیدا کنم. راه آهن تیم خوبی است که اتفاقا برای برد می آید. اما از بدشانسی شان است که در این مقطع با ما روبرو شده اند چرا که تساوی در این بازی هم برای ما حکم شکست را دارد.
- پس سه امتیاز این بازی را برای پرسپولیس می دانی ؟

در زندگی یک "باید" وجود دارد آنهم مرگ است. اما حالا یک باید دیگر هم به زندگی ما اضافه شده؛ اینکه "باید" راه آهن را ببریم.
باید بازی هایمان را با بهترین نتیجه ممکن پشت سر بگذاریم و شک نکنید این اتفاق می افتد.

نظرات 4 + ارسال نظر
سیمین جمعه 2 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:15 ب.ظ

به نظر من متعسب ترین بازیکن شیث است

سلام سیمین خانوم با تشکر از نظراتون
لطفآ اگه دوست دارین تو وبلاگ به عنوان نویسنده عضو بشین تلفن یا آدی تونو برام بذارین تا بتونیم با هاتون یه جوری تماس بگیریم یا فرم عضویت رو براتون بفرستیم
آی دی من اینه:redhero_hma@yahoo.com

سیمین جمعه 2 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:17 ب.ظ

راستی اقا همایون مگه شیث مصدوم نبود

سلام سیمین خانوم چرا آقای شیث مصدوم بودن اما با انجام آزمایش mriمشخص شد که خداروشکر مصدومیتشون جدی نیست و پزشک تیم با تلاش های فراوان ایشونو آماده کردن
ممنون از دقت نظرتون

ندای قان شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:01 ق.ظ http://www.tahrui.blogsky.com

عَنْ أَنَسٍ رَضِیَ اللّهُ عَنهُ قالَ: سَمِعْتُ رَسُولَ اللّهِ یَقُولُ: «قالَ اللّهُ تَعَالَى یَا ابْنَ آدَمَ إِنَّکَ مَا دَعَوْتَنِی وَرَجَوْتَنِی غَفَرْتُ لَکَ عَلَى مَا کانَ مِنْکَ وَلاَ أُبَالِی، یَا ابْنَ آدَمَ لَوْ بَلَغَتْ ذُنُوبُکَ عَنَانَ السَّماءَ ثُمَّ اسْتَغْفَرْتَنِی غَفَرْتُ لَکَ یَا ابْنَ آدَمَ لَوْ أَتَیْتَنِی بِقُرَابِ الأرْضِ خَطَایَا، ثُمَّ لَقِیتَنِی لاَ تُشْرِکُ بِی شَیْئاً لأتَیْتُکَ بِقُرَابِهَا مَغْفِرَةً». رواه الترمذی وقال: حدیث حسن.
از انس رضی الله عنه روایت است‌ که از پیامبر صلی الله علیه و سلم شنیدم می‌گفت‌:" [ الله تعالی گفت: ای فرزند آدم تو هر گاه مرا خوانده باشی و به من امید داشته باشی ترا آمرزیده‌ام - هرچه کرده باشی - بدان اهمیت نمی‌دهم‌. ای فرزند آدم اگر گناهان تو به ابرهای آسمان برسد سپس از من استغفار طلبی ترا بیامرزم و اهمیت نمی‌دهم -‌ برای من مهم نیست - ‌ای فرزند آدم اگر گناهان تو همه زمین را فرا گیرد و به من شرک نورزی همه آنها را از تو صرفنظر می‌کنم‌]"‌. بروایت ترمذی ‌که آن را حدیث “‌حسن” دانسته است‌.
عبدالله بن عباس گفت‌:‌ کسی ‌که پیوسته استغفار کند خداوند اندوههای او را بردارد و او را از سختیها رهائی دهد و آنچنان به وی روزی رساند که به فکرش نمی‌رسد. بروایت ابوداود و نسائی و ابن ماجه و حاکم‌ که آن را صحیح الاسناد دانسته است‌.





علیرضا از بابل شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 07:09 ب.ظ

به نظر منم شیث متعصبترین بازیکن پرسپولیس امسال هست.امیدوارم سالهای سال بتونه برای تیم محبوبمان بازی کنه.

علیرضا جان سلام این روزا آدم با معرفت که نظر بده خیلی کمه وازشما خیلی خیلی ممنونیم و خواهش می کنیم که باز هم به ما سر بزنی
با تشکر همایون(مرجع خبری پرسپولیس)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد