مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

هراس از زوال جوان اول پرسپولیس

مرجع خبری پرسپولیس : حمیدرضا علی عسگری مدافع چپ نیست اما واقعا فهمیدن این نکته اینقدر دشوار است که تازه باید بعد از ستاره شدن حمید هدایتی در پیستون راست راه‌آهن و مقابل پرسپولیس به آن پی ببریم؟

 

علی عسگری بازیکن خوبی است، مستعد است و نیروی جوانی از ساق‌هایش فوران می‌کند تا جایی که اگر همین الان از بازیکنان پرسپولیس تست آمادگی جسمانی بگیریم قطعا جایی بین سه نفر اول تیمش خواهد داشت؛ کما اینکه در دو تست قبل و بعد از فصل بدنسازی همین اتفاق هم افتاد.

 

 انعطاف در بازی این مهره 20 ساله به علاوه آمادگی جسمانی‌اش باعث شده علی دایی از او در پستی غیرتخصصی استفاده کند اما هم علی عسگری و هم خبرنگاران و هواداران با بازی او در این پست مشکل دارند. اول اینکه علی عسگری چپ پا نیست و هنگام سانتر و حمل توپ یک بار باید سر توپ بزند و با پای راست ارسال کند.

 

دوم اینکه در او خصوصیات دفاعی دیده نمی‌شود و توپگیری‌هایش به صرف جنگندگی و چالاکی‌اش صورت می‌گیرد. علی عسگری در زمان جمع شدن تیم نمی‌داند کجا باید باشد و به خاطر همین است که 90 دقیقه سپهر، رضا نورمحمدی و نوری باید درباره وظایفش با او صحبت کنند.


پرسپولیس از چپ گل می‌خورد چون علی عسگری مدافع چپ تخصصی نیست که بداند موقع جمع شدن چه کار باید کرد، کجا بایستد، چطور بایستد و چه کار کند.

در پایان مسابقه پنج‌شنبه شب یکی از دوستان خبرنگار از علی دایی پرسید علی عسگری مدافع چپ نیست و ... اما دایی جواب سربالا داد که یعنی خودم به تیمم احاطه دارم و می‌دانم از چه کسی کجا و در کدام بازی استفاده کنم.

 

دایی دو مسابقه 90 دقیقه‌ای و یک نیمه 45 دقیقه‌ای از علی عسگری در دفاع چپ استفاده کرده اما حالا حتما خودش هم فهمیده که جوان 20 ساله و پتانسیل‌دار تیمش مدافع چپ خوبی نیست. پنج‌شنبه شب هدایتی از مقابلش راحت پاس گل داد یا با یک مانور ساده از کنارش عبور کرد و گل زد.

 

حمیدرضا در هجوم هم کاملا ناموفق بود و حتی یک موقعیت گل پی‌ریزی نکرد، پس دیگر باید چه اتفاقی بیفتد که دایی را برای تغییر در این منطقه از ترکیب تیمش مجاب کرد؟


بهترین بازی حمیدرضا علی عسگری در این سه سال و اندی برای پرسپولیس کدام بوده است؟ جواب: مسابقه برگشت فینال جام حذفی که حمید گوش چپ بازی کرد تا قطبی هم به تیم ملی دعوتش کند. از آن روز تا به حال و حتی قبل‌تر از آن، در مقاطعی که گاهی اوقات جای محمد در دفاع راست را می‌گرفت، بارها از او پرسیدیم دوست دارد کجا بازی کند که هر بار جواب می‌دهد: «یکی از دو جناح خط هافبک.»حمید می‌گفت در حمله عملکرد بهتری دارد. این بار هم که قطبی او را به ارمنستان برد، به عنوان یک هافبک راست برد و بازی‌اش داد، نه دفاع چپ.


این تصمیم دایی و پافشاری روی آن به غیر از ضرر فنی به تیم، حاشیه‌ساز هم هست. همین الان اگر از جلال اکبری و ابراهیم شکوری بپرسید که نظرتان درباره بازی علی عسگری در پست‌شان چیست با زبان بی‌زبانی ناراحتی‌شان را از این مساله اعلام می‌کنند. این دو مدافع چپ از این ناراحت هستند که یک بازیکن غیرتخصصی جای آنها بازی می‌کند و خوب هم بازی نمی‌کند و آنها مجبورند تماشاگر بازی‌اش از روی سکو یا نیمکت باشند.

 

مشکل دیگر برای خود حمید پیش می‌آید تا جایی که ادامه بازی در دفاع و در جا زدن در آن باعث خواهد شد وی توانایی‌های اصلی‌اش را فراموش کرده و روند رشد فوتبالش با اختلالی بزرگ مواجه شود یا به عبارت عامیانه‌تر فوتبالش نابود شود.

پنج‌شنبه شب از علی دایی پرسیدیم آیا برای بازی بعد در خط دفاع تغییری ایجاد می‌کند یا نه که او جواب داد با توجه به تمرین‌ها و آمادگی نفراتش ترکیب بازی بعد را می‌چیند. این ضعف‌ها دیده شد و می‌دانیم که دایی خیلی سخت از اصولش کوتاه می‌آید اما امیدواریم سرمربی پرسپولیس به غیر از مسائل انضباطی و آمادگی در تمرین‌ها، تخصص و مهارت بازیکنان تیمش با توجه به پستی که سال‌هاست در آن بازی می‌کنند را در نظر بگیرد تا هم پرسپولیس راحت گل نخورد و هم اینکه بالاخره یک مسابقه را با اختلاف بیش از یک گل و کمی راحت‌تر به عنوان سرمربی تیم برنده از زمین بیرون بیاید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد