مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

مرجع خبری پرسپولیس

اخبار باشگاه مدیران مربیان بازیکنان مسابقات تمرینات لیگ برتر مصاحبه ها تحلیل فنی حواشی نیکبخت زارع باقری نوری توره کریمی جادوگ

و سرانجام دربی سرنوشت

مرجع خبری پرسپولیس : پرسپولیس در حالی فردا برای هفتادمین بار به مصاف استقلال می رود که هر نتیجه ای جز کسب هر سه امتیاز برای این دو تیم گران تمام خواهد شد.

 

1- خط دفاعی

خط دفاعی سرخ ها قطعا عمده نگرانی دایی و هواداران برای بازی فردا است. عملکرد نه چندان مطمئن حیدری و نورمحمدی در مرکز دفاع، در بازی های اخیر هر چند از نگاه آمار بهبود عملکرد دفاعی تیم را نشان می دهد اما بر هیچ کس پوشیده نیست خط دفاعی پرسپولیس از استحکام لازم برخوردار نیست. با این تفاسیر مصدومیت جزئی حیدری و غیبت شکوری در بازی فردا بر نگرانی های کادرفنی خواهد افزود.

 

با وجود شرحی که داده شد بعید به نظر می رسد شاهد تغییرات عمده ای از سوی دایی در ستون دفاعی تیمش باشیم. به احتمال فراوان حمیدرضا علی عسگری فردا در سمت چپ خط دفاعی جانشین ابراهیم شکوری مصدوم خواهد بود تا از میان سامان آقا زمانی و علیرضا محمد یکی به عنوان مدافع راست پرسپولیس انجام وظیفه کند.

طبق شنیده ها سامان آقا زمانی در حال حاضر جدی ترین گزینه برای حضور در این پست به شمار می رود.


 

2- همان 1-3-2-4 آشنا!

آنطور که پیداست شاگردان دایی فردا هم با همان ترکیب آشنای 1-3-2-4 پا به میدان سرنوشت ساز دربی خواهند گذشت. مازیار زارع و حسین بادامکی احتمالا هافبک های دفاعی پرسپولیس هستند و فضای خالی نیمه میانی زمین را پوشش خواهند داد. اگر روز خوبی در انتظار زارع و بادامکی باشد، پرسپولیس گام بلندی برای پیروزی در دربی پایتخت خواهد برداشت.

 

تیاگو فراگا برزیلی احتمالا مهمترین آلترناتیو بادامکی برای حضور در میدان خواهد بود. در سوی مقابل حضور محمد نوری و غلامرضا رضایی در ترکیب پرسپولیس قطعی است. اگر وحید هاشمیان فردا فرصت حضور ثابت در دربی را داشته باشد باید در انتظار نیمکت نشینی امیرحسین فشنگچی و حرکات اورلب هادی نوروزی از جناح چپ باشیم اما در صورت نیمکت نشینی هاشمیان ، امیرحسین فشنگچی این وظیفه را عهده دار خواهد بود و هادی نوروزی به نوک پیکان تهاجمی پرسپولیس خواهد رفت.

 

3- این دو نفر سرنوشت را تعیین می کنند؟

محمد نوری و فرهاد مجیدی نقش عمده ای در امتیازات تیم هایشان ایفا کرده اند. مجیدی در واپسین ثانیه های دربی 69 در حالی دروازه علیرضا حقیقی را گشود که در همان ابتدای مسابقه گل سالم پرسپولیس با هنرنمایی محمد نوری از سوی مسعود مرادی مردود اعلام شد. مهار نوری و مجیدی قطعا دغدغه اصلی مظلومی و دایی برای بازی فردا خواهد بود. با این وجود نباید از نقش مهم غلامرضا رضایی و فرزاد آشوبی در دربی 70 گذشت.

 

4- این پرسپولیس بی تجربه

بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند پرسپولیس برای دربی 70 از وجود بازیکنان به اصطلاح دربی باز تهی شده است. در میان مردان دایی سپهر حیدری، حسین بادامکی و علیرضا محمد بیش از سایرین تجربه حضور در دربی را دارند. مازیار زارع هم فردا چهارمین بار در دربی پایتخت به میدان خواهد رفت.

 

5- محسن ترکی و سوت هایش

هر چند عسگری و سایر متولیان امر داوری تلاش می کنند داور ایرانی را بهترین گزینه برای قضاوت دربی پایتخت معرفی کنند اما در طول 4 دربی گذشته شاهد حواشی بسیاری پیرامون داوران ایرانی دربی بودیم. گل سالم پرسپولیس در دربی 69 که سرنوشت مسابقه را تغییر داد و انتخاب سعید مظفری زاده که با اعتراض گسترده مسئولان باشگاه استقلال توام بود و سرانجام به شکست آبی ها در دربی پایتخت انجامید بخشی از این حواشی است. محسن ترکی هم در دو قضاوت قبلی روزهای بی حاشیه ای نداشته تا آنجا که بسیاری سوت های پر تعداد و اخطار های سخت گیرانه این داور مشهدی را عامل اصلی تساوی های متوالی دربی پایتخت می دانستند.

 

6- آنهایی که آمدند، آنهایی که رفتند

دربی 69 با حضور شیث رضایی، کریم باقری، مجتبی جباری و میلاد میداوودی برگزار شد. نام هایی که از پشت صفحه تلویزیون یا شاید سکوهای سیمانی ورزشگاه شاهد دربی 70 پایتخت باشند. از میان نفرات نام برده کریم باقری کفش ها را آویخته، شیث رضایی مغضوب سرمربی پرسپولیس و مجتبی جباری مورد غضب پرویز مظلومی واقع شده و میلاد میداوودی دوران نقاهت پس از مصدومیت طولانی مدتش را طی می کند. وحید هاشمیان مهاجم سابق بایرمونیخ، بوخوم و هامبورگ شاخص ترین چهره است که دربی را برای نخستین بار تجربه خواهد کرد. به نظر می رسد هواداران پرسپولیس فردا بیش از هر زمانی دیگری حسرت کوچ دوباره جادوگر به فوتبال آلمان را خواهند کشید...

 

8- و در پایان...

دربی پایتخت شاید آشتی دهنده هواداران سرخابی با فوتبال باشد. بخش قالب هواداران فوتبال که با اتخاذ سیاست تمرکز زدایی فوتبال از پایتخت و سیاست های مدیریت شاهد افول ریشه دار ترین ، پر طرفدارترین و پر افتخارترین تیم های فوتبال ایران هستند. اتفاقی که نتیجه ای جز افول فوتبال ملی و جدایی مردم از فضای فوتبال ندارد. تهران این روزها پایتخت هر چه باشد ، پایتخت فوتبال نیست، با این وجود هواداران سرخابی فردا بار دیگر ثابت خواهند کرد با وجود همه سیاست ها، پول های بی حساب و کتابی که در خزانه تیم های بی ریشه شهرستانی ریخته می شود، آخرین نفس های فوتبال ایران همچنان از سینه دو باشگاه پرطرفدار پرسپولیس و استقلال می گذرد. شاید سال ها بعد کودکان فردا، مفهومی جز ال کلاسیکو و دربی منچستر و میلان را از این واژه شورآفرین ندانند.

نظرات 2 + ارسال نظر
علی شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:47 ب.ظ

با اجازتون یه باخت به باختاتون اضافه شد!

آزاده شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:47 ب.ظ http://nargesezard.blogsky.com

سلام دوست من ما که دیگه قدیمی شدیم...تازه نظرت رو خوندم. شما خوب تر وتازه موندید.خدا خیرتون بده و تن تون سلامت..هرازگاهی باین خاطرات با دلخوشی های معصومانه سری می زنم تا لختی لکه های سیاه زندگی رو فراموش کنم و از یاد نبرم یک روزی آن روزها هم بوده است ما که دیگر بزرگ شده ایم..!! فرصت نیست جای خالی هم برایمان نمانده.هر موقع اومدم به میهمانی شما هم میایم..بدرود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد